: Sexualbrott i Värmland 2004-2005 mot barn  (läst 8194 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alfa

• Medlem
  • Antal inlägg: 2 209
SV: Sexualbrott i Värmland 2004-2005 mot barn
« Svar #50 skrivet: 18 oktober 2011 21:58:45 »
När nu socialstryelsen beslutat, att S:A Sigfrids sjukhus ej har rätt att, stoppa att dömda pedofiler porrsurfar, på barnsexsajter så får man väl anta, att ambitionen att rehablitera försvunnit, och därmed har väl hela syftet med " vården" fallit bort, frågan är då, vad fan är tanken bakom detta beslut, eller det kanske inte finns någon ? ....
....

Det är inte socialstyrelsen som har fattat det beslutet utan någon annan instans som tagit tag i frågan om mänskliga rättigheter för psykiatriskt sjuka. De SKA jämställas med andra sjuka och samma rättigheter.

Fast sen kan man ha regler för hur lokalerna kan. får och bör utnyttjas inom vården. Så nu på de moderna klinikerna har man s.k. skal där otäckheter inte kan tränga in till de sjuka eller för den delen otäckheter ta sig ut på nätet. Så det får vara samma regler för inskrivna patienter som för personalen i landstingen, som har ansvaret för vården ifråga. Porrsurfing, pedofili m.m. är helt avskärmat för alla. Men sen har man då möjligheten att tillåta surfing på internet för patienterna. I särskilda datorsalar utan skal. Och där finns det hela tiden personal närvarande som kan hjälpa patienterna och utbilda dem om det behövs. Det är bemannat dag- och kvällstid. Alla patienter, liksom personal, får privata inloggningskoder och signerar så sin användning.

Själva bredbandstrafiken är kontrollerad centralt i landstingen och där finns blockeringarna, som är styrda av landstingens allmänna policy för internetanvändningen.

Så på det stora hela så tror jag att efterfrågan på pedofil- och porrsajter kommer att vara begränsad.  ;D

Utloggad Kolsva

• Medlem
  • Antal inlägg: 3
« Svar #51 skrivet: 24 oktober 2011 10:19:28 »
Hej!

Vad menar du Tiger, ska vi låta honom bara vara och inte köra bort honom,, ??? ???,,,, riskera våra barns säkerhet, Nä vi arbetar med påtryckningar på kommun och hyresvärd för att flytta denna man från våran ort, vi har ändå en väldigt hög procent med alkisar, narkomaner,våldsverkare och psykiskt sjuka människor, vi har blivit någon sorts slutstation, och med denna peddo så var nog måttet rågat för våran del, Vi kommer att kämpa för att denna man ska flyttas, tycker att Hemkommunen bör ta sitt ansvar. >:(

Utloggad Smegul

• Medlem
  • Antal inlägg: 4
« Svar #52 skrivet: 24 oktober 2011 21:14:19 »
Bor i Klsva och skulle gärna vilja ha information om leif Evertsson. Det skall vara ett möte  om ca 10 dagar och jag skulle vilja sammanställa (eller rättare sagt kommer att sammanställa) en kompendium om Herr Eversson och informera alla om vad han gjort. Så om någon har domen (som nr i början av tråden med vilken HR är det), foton eller liknande så maila mig gärna. Allt som Ni som vet något tycker att vi i Kolsva bör veta om grisen så skall jag se till att bygden får reda på det.

Vänligen

smegul27@gmail.com

Utloggad Smegul

• Medlem
« Svar #53 skrivet: 24 oktober 2011 21:21:22 »
Någon som vet Lief E personnummer?

Vänligen

Utloggad Kolsva

• Medlem
« Svar #54 skrivet: 25 oktober 2011 00:02:44 »
Bor också i Kolsva och har personnummer osv.
Verkar dock som om det ej behövs här,, Kriminalvårdens bil ska ha hämtat honopm enligt ryktet, som jag fått bekräftat från 2 håll till 99% säkerhet, han fixade inte en vecka här. ;D
Hoppas bara att de sätter in fanskapet på ett slutet vårdhem, han är inte redo för samhället, första dagen i sin nya lilla by ställer sig fanskapet och röker utanför dagis,,,,,,,,,,,,,,,

Utloggad Zappa

• Fiat justitia ruat caelum!
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 107
  • Skit i samhällsdebatten- jag vill bada i botox!
« Svar #55 skrivet: 25 oktober 2011 03:58:46 »
Hur PAS används i Sverige för att ge vårdnaden om barn till män som begår sexuella övergrepp på dem och hur vårt rättsväsende hjälper peddisar:  http://www.kanal24.info/?p=2115

Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey!

Utloggad Smegul

• Medlem
« Svar #56 skrivet: 25 oktober 2011 09:13:04 »
Hej Kolsva!

Låter kanon!!! Vore underbart om du kunde tala om när du vet till 100% att Lief är borta. Har och lägger ner en del jobb på killen, alla skall veta vilket svin han är och vad han gjort. Men då lägger jag det på pause just nu.

Mycket bra om att dragit, en stor eloge till killarna som "besökte" honom förra veckan!!!! tack!

Vänligen

Utloggad Kolsva

• Medlem
« Svar #57 skrivet: 26 oktober 2011 10:48:15 »
Ja, Han har blivit hämtad av kriminalvårdens transport, för vidare transport söderut.
Hoppas bara ingen annan lite by får fanskapet på halsen utan att de låser in skithögen. >:(

Utloggad Smegul

• Medlem
« Svar #58 skrivet: 26 oktober 2011 11:31:50 »
Tack för infon

Utloggad Mandah

• Medlem
  • Antal inlägg: 1
« Svar #59 skrivet: 08 november 2011 02:03:30 »
Jag är också en orolig förälder från Kolsva och jag håller med Tiger.
Alla föräldrar i Kolsva visste om var han bodde och att han fanns här så fort han gick ut genom dörren så hade han allas ögon på sig. Vi skulle ha fortsatt att kämpa för att hans hemkommun skulle ta sitt ansvar och ge honom vård men istället skrämde några idioter bort honom.
Nu bor han någonstans i Sverige med skyddad identitet, hans grannar har ingen aning om vad han har gjort och vad han är kapabel till, kanske han t.o.m blir idrottsledare för någon klubb.
Allt vi kan göra nu är att vänta tills nästa gång han åker dit vilket kan ta lång tid och kan drabba många oskyldiga barn under tiden.
Jag hoppas att du Smegul när du läser om honom i tidningen med gott samvete då kan tänka att det var iallafall inte mitt barn som drabbades för det kan inte jag.
Oavsett om det är mitt barn eller någon annans så känns det lika hemskt.

Kan även upplysa dig om att det finns mellan 20-30st dömda pedofiler inom Köpings kommun så ja jag var tacksam att vi åtminstone visste vem en av dom var.

Utloggad Tiger

• Medlem
  • Antal inlägg: 10
« Svar #60 skrivet: 11 november 2011 11:35:18 »
Per Magnus Tegnelid, dömd i detta målet, har avlidit 2011-09-22.

Utloggad Ratio

• Medlem
« Svar #61 skrivet: 13 januari 2012 21:28:25 »
Är det någon här som har handlingar från den här rättegången? Är främst intresserad utav att läsa om Leif Evertsson.

Som svar till er andra, så enligt info jag har fått, ska Leif Evertsson ha skyddad identitet nu och även vara förflyttad till Värmland. Tråkigt dock, för nu har man ingen aning om vart aset befinner sig.

Kan fortfarande inte för mitt liv förstå hur en människa kan begå så sjuka brott mot små barn.  >:(

Nya kommentarer

Mest lästa ämnen