0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
det här är första gången jag vittnar i ett land utanför USA, säger hon efter att ha redogjort för sina akademiska meriter, i huvudsak filosofiexamen i olika grader vid flera amerikanska lärosäten.
Mina kunskaper är teoretiska och grundar sig på studier av området, jag är inte ballistisk tekniker och undersöker inte vapen, säger hon.
Varje vapen har en unik signatur, som det avsätter på kulor och patronhylsor som har skjutits från vapnet, säger Adina Schwartz.– De här märkena är dock ofta mycket lika. Vi kan tänka på det här som om det är DNA. Varje persons genom är ju unikt. Men mer än 95 procent av alla personers DNA-massa är den samma. På samma vis kan du se mycket likheter mellan märkena på två kulor från två vapen.
EDUCA TIONJ.D., Yale Law School 1985 Ph.D.,The Rockefeller University 1976 B.A., Oberlin College (Phi Beta Kappa, Fall 1970; Highest Honors in Philosophy) 1971
Adina Schwartz’ repeated attempts to have herself declared an expert in firearms and tool mark identification would seem to border on the pathological. There does not seem to be any trace of shame, remorse, or sense of concern for the harm that she is doing to the cases where she is inflicting her need for attention or fame or whatever it is she is seeking.