: Niklas Eliasson, Sexualbrott Örebro 2005-2010  (läst 18644 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Faithful

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 331
  • Iniuria non excusat iniuriam
SV: Niklas Eliasson, Sexualbrott Örebro 2005-2010
« Svar #50 skrivet: 16 juni 2011 16:46:06 »
Är det så att de vill byta erfarenheter med varandra? Dessa herrar lär nog trivas i varandras närvaro.
Mitt primitiva jag, skulle nog hellre önska att splittrades. De har förstört tillvaron för så många andra, att ett kännbart straff, med viss vantrivsel till följd, vore att föredra.

Utloggad Hastings

• Det är inte lätt när det är svårt
  • Medlem
  • Antal inlägg: 767
  • Nulla caena sine caesum
« Svar #51 skrivet: 21 juni 2011 07:47:23 »
Nämen så trevligt att han slipper vara ledsen under sin tid inlåst för de där små förseelserna. Han är säkert rehabiliterad när han kommer ut, eftersom de beklagliga små händelserna ju bottnar i en tragisk barndom. Nu väntar pingis, hemlagat och säkert mysiga stunder med psykologer som Farbror Barbro i mysdräkt.

Trist att betala skatt ibland, man bidrar till så mycket Idi**ier.
Protect me from what I want

Utloggad Wallander

• Avstängt
    Dubbelkonto
  • Medlem
  • Antal inlägg: 46
« Svar #52 skrivet: 21 juni 2011 14:30:32 »
Nämen så trevligt att han slipper vara ledsen under sin tid inlåst för de där små förseelserna. Han är säkert rehabiliterad när han kommer ut, eftersom de beklagliga små händelserna ju bottnar i en tragisk barndom. Nu väntar pingis, hemlagat och säkert mysiga stunder med psykologer som Farbror Barbro i mysdräkt.

Trist att betala skatt ibland, man bidrar till så mycket Idi**ier.

Enligt en viss politiker som fick ett fett avgångsvederlag ganska nyligen så "skall det vara häftigt att betala skatt"- det är så man "sk(r)attar hela vägen till kriminalvården.. ;)
-Förstod du inte att det var emot lagen att hitta på en historia och ljuga för polisen?

-Jag ljög inte, jag sa bara sånt som senare visade sig vara osant.

Utloggad Alfa

• Medlem
  • Antal inlägg: 2 209
« Svar #53 skrivet: 21 juni 2011 16:39:30 »
En dansk fängelsedirektör, på en öppen anstalt, intervjuades och sa något i stil med "de är dömda till att vara här och det är de när de inte är ute och det är inte min uppgift att se till att det är otrivsamt för dem då de är här". Ingen rymde därifrån sas det utan alla trivdes mycket väl. Danskt gemyt under all den tid de dömda "vistades" på anstalten.

Undrar i vilken mån man i Norrtälje-avdelningen alls bearbetar de olika brotten och tvingar de dömda att ta ställning och lära sig hur brottsoffren reagerat, mår och trivs efter övergreppen. Mellan pingisspelandet och bullbaket vill säga. Inte mig emot om de dömda tvingas laga sin egen mat för egna pengar, betala gymavgift och faktiskt betala "hyra", som patienterna på rättspsyk måste göra. Vårdavgift per dygn utöver att de ska betala sina egna kläder och liknande.

Sen har de ju en och annan krona att betala till brottsoffren, för att om möjligt bidra till att göra rätt för sig. På universitet och högskolor håller Staten=skattebetalarna med lokaler och utrustning samt lärare. Resten får studenterna själva stå för. Det är helt rimligt att de dömda lever på samma studentikosa nivå.
Det är helt enkelt för dj-t att alla andra ska finansiera fjolleriet med dessa typer. De kommer inte att bli ett dyft bättre människor med åren utan det enda Kriminalvården tycks hjälpa dem med är att fördriva tiden och hitta på vad man ska göra för att dölja deras gärningar för omvärlden. Byta namn, fixa ID-kort och skyddad ID m.m.

Utloggad Freak

• Medlem
  • Antal inlägg: 386
« Svar #54 skrivet: 05 augusti 2011 16:42:35 »
nån som vet om Niklas Eliasson ha börjat avtjäna sitt straff på Norrtälje anstalten?
Va den du är!

Utloggad Bea

• Global Moderator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 5 876
« Svar #55 skrivet: 10 december 2011 22:17:30 »
Tingsrättens dom för nedladdning:

http://www.mediafire.com/?mz9z4s65p8j30d8

Örebro tingsrätt (2011-06-15)
Mål nr B 5303-10
« Senast ändrad: 25 januari 2012 18:22:37 av Bea »