0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
När jag läser den här artikeln är jag nästan böjd att ändra uppfattningom henne. Åsa alltså. Tycker faktiskt synd om henne och ångrar vad jag skrev här ovan i ett inlägg. Är det fel av mig? Är jag lättmanipulerad eller är det fullt normalt? http://www.aftonbladet.se/wendela/article11326434.ab
Skulle väl bara fattas att vi får en "Kristi brud" som samarbetar med en Breivikfanatiker..
...Är det fel av mig? Är jag lättmanipulerad eller är det fullt normalt?
"Komma hem"
Det alldeles speciella språkbruket, ja...värd en alldeles egen historia... Det kusligt ofta återkommande uttrycket "HEMKOMST" fick detatt gå rysningar genom kroppen på mig...usch... En riktig skräckfilm, direkt ur verkligheten...Sen har jag för övrigt alltid varit förundrad över varför kvinnor harattraherats av Helge Fossmo, de har ju varit många bevisligen.Vad är det för utstrålning den mannen har som lockar så?Högst alldaglig rent utseendemässigt, inte särskilt mycket att hänga ijulgranen heller vad huvudets vägnar beträffar, såvitt jag har kunnat utläsa.Vad är det för nåt som attraherar? Nån kvinna här som man kan svarapå det möjligen? Jag är nämligen helt oförstående inför detta...
Jag tror snarare att attraktionen ligger i att han har utnyttjat svaga kvinnor, som har manipulerats, som har dåligt självförtroende, blivit nertryckta och det kan ta sin tid innan det genomskådas. Sektmetoderna har han drivit djupt på alla sätt och vis och man tror väl gott om honom som är pastor. Det kan ta tid att se klart och man ser det man vill se. Finns säkert tvivelaktigheter i förhållandet, kanske var det det Heléne hade börjat förstå??
Nej, det behöver inte vara "svaga" kvinnor med "dåligt självförtroende" utan det är helt vanliga normala kvinnor som manipuleras och trycks ned. Vanliga kvinnor är normala och behöver särskilt stöd i samband med småbarnsomsorg och graviditeter. Möts de då av mer eller mindre subtila gester och utspel mot deras moderskap, kvinnlighet etc så tar det inte så tid att destabilisera ens de mest trygga och stabila kvinnorna.