: Kopplerihärvan i Malmö 2010  (läst 9323 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zappa

• Fiat justitia ruat caelum!
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 108
  • Skit i samhällsdebatten- jag vill bada i botox!
Kopplerihärvan i Malmö 2010
« skrivet: 15 september 2010 11:21:03 »

Stort koppleriåtal i Malmö

I dag väcks åtal för 13 misstänkta i en kopplerihärva i Malmö.
En 14-årig förståndshandikappad flicka har sålts,
utnyttjats sexuellt och våldtagits av olika män.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7787104.ab

Hur långt från botten är vi? Kan det vara långt kvar nu?

Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey!

Utloggad Watergatescandal

• Avstängt
    Dubbelkonto
  • Medlem
  • Antal inlägg: 167
SV: Kopplerihärvan i Malmö 2010
« Svar #1 skrivet: 15 september 2010 12:09:45 »
Stort koppleriåtal i Malmö

I dag väcks åtal för 13 misstänkta i en kopplerihärva i Malmö.
En 14-årig förståndshandikappad flicka har sålts,
utnyttjats sexuellt och våldtagits av olika män.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7787104.ab

Hur långt från botten är vi? Kan det vara långt kvar nu?

Jag minns ett fall från januari detta år i Malmö tingsrätt där två tonåringar, 17 och 19 år dömdes
för koppleri samt grovt koppleri mot en 14-årig flicka som de sålde till ett flertal sexköpare
under hösten 2008.
Tyvärr går dessa dumheter ner i åldrarna?¦
« Senast ändrad: 02 november 2010 19:15:45 av Jagger »

Utloggad svartblod

• Medlem
  • Antal inlägg: 868
SV: Kopplerihärvan i Malmö 2010 Malmö
« Svar #2 skrivet: 15 september 2010 18:54:31 »
Vad är det som folk gillar i Malmö rent sexellt? Helt sjukt. Och underlag verkar det ju finnas. Vem går igång på sånt? Finns det så många pervon där?
"Satan has been the best friend the church has ever had, as he kept it in business all these years!

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #3 skrivet: 15 september 2010 19:44:58 »

Ja, du svartblod. Rykten om en invasion från yttre rymden är kanske inte helt
 tagna ur luften..... :(

Utloggad aldred

• Medlem
  • Antal inlägg: 617
« Svar #4 skrivet: 15 september 2010 23:21:53 »
Jag minns ett fall från januari detta år i Malmö tingsrätt där två tonåringar, 17 och 19 år dömdes
för koppleri samt grovt koppleri mot en 14-årig flicka som de sålde till ett flertal sexköpare
under hösten 2008.
Tyvärr går dessa dumheter ner i åldrarna?¦

Tydligen ska en av tonåringarna från fallet som du nämner vara inblandad i även det här.

• Avstängt
    Dubbelkonto
  • Medlem
« Svar #5 skrivet: 16 september 2010 07:31:39 »
Tydligen ska en av tonåringarna från fallet som du nämner vara inblandad i även det här.

aldred:
Kan du bekräfta om det är en av dessa?
Så återkommer jag...
J.H
B.A.F
C.D.N
S.D

Utloggad Nidhögg

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 670
« Svar #6 skrivet: 16 september 2010 08:50:27 »
Som jag förstått så är det Jasminka Hidanovic som återigen är åtalad.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #7 skrivet: 16 september 2010 08:53:46 »

Jag gissar: 10 blir häktade, 5 åtalade, 4 friade och 10 får saftiga skadestånd.
  Svensk rättsekonomi... :P

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 759
« Svar #8 skrivet: 16 september 2010 11:10:46 »
Svensk 14-årig flicka sexslav på Rosengård

En svensk 14-årig flicka har hållits som sexslav i den massivt invandrarbefolkade stadsdelen Rosengård i Malmö. Flickan, som är utvecklingsstörd och uppges ligga på en 9-årings nivå, har våldtagits, drogats och sålts som sexslav till flera män. På onsdagen lämnade kammaråklagare Ulrika Rogland in åtalet mot de tio män som misstänks för inblandning i kopplerihärvan. Männen är mellan 18 och 67 år. Sju av männen åtalas för grov våldtäkt av barn. Åklagaren rubricerar våldtäkterna som grova på grund av flickans ?låga utvecklingsnivå och då hon befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd genom att vara berusad påverkad av narkotika och vaktad.?

Tre av dem åtalas även misstänkta för människohandel alternativt grovt koppleri. Människohandel är oftast kopplad till gränsöverskridande brottslighet, att folk smugglas in i landet och sedan utnyttjas på ett eller annat sätt. Åklagare Ulrika Rogland vill dock få det rättsligt prövat även i det här fallet eftersom hon anser att det funnits en viss organisation bakom det hela och att flickan transporterats runt till olika ställen för att utföra sexuella tjänster.
En man åtalas för våldtäkt mot barn, en man för människohandel alternativt grovt koppleri, samt ytterligare en man för medhjälp till människohandel alternativt medhjälp till grovt koppleri.

Den 14-åriga flickan hamnade i Rosengård efter att ha rymt från ett fosterhem. Hon kom i kontakt med en av de åtalade, en 18-åring som pekas ut som huvudman i härvan. Enligt åtalat ska han ha haft sex med flickan bland annat på en klubb, i sin lägenhet och på en toalett i Rosengårds centrum. Han ska även ha låtit andra personer i sin bekanskapskrets ha sex med flickan. 14-åringen ska ha sålts vid 20-30 tillfällen för 100- 400 kronor per gång. Flickan har vid flera tillfällen försökt vägra men tvingats till sex av männen.

UPPDATERING: Männen som nu ställs inför rätta misstänkta för ovan beskrivna gärningar, plus lite annat smått och gott är:

Grecian Goman, född 1992-02-17
Zdravko Nikulic, född 1992-05-13
Csaba Sztojka, född 1985-12-26, medborgare i Ungern
Pavol Izak, född 1975-07-24, medborgare i Slovakien
Richard Kulcsar, född 1987-01-13, medborgare i Ungern
Angelo Florelund, född 1983-09-07
Marcin Jozef Kramosz, född 1959-04-28, medborgare i Polen
Juraj Florelund, född 1979-07-10
Luai Ghoneim, född 1993-08-15
Hasib Klicic, född 1943-06-25

Den sistnämnde Hasib Klicic, som anklagas för att ha ställt en lokal till förfogande för sexövergreppen, är för övrigt Zlatan Ibrahimovic första fotbollstränare i Sverige.

http://politisktinkorrekt.info/2010/09/16/svensk-14-arig-flicka-sexslav-pa-rosengard/

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #9 skrivet: 16 september 2010 11:30:58 »

Jag tyckte jag hörde rösträknaren gå i taket för SD....den här tjejen påstås ju
vara svensk- men är hon möjligtvis född utomlands och har blivit svensk medborgare?

Mer specifikt: har denna tjej smugglats till Sverige och fått svenskt
medborgarskap med hjälp av samma människor som sedan varit med och
utnyttjat henne sexuellt och /eller tjänat pengar på henne?

I så fall måste det utan tvekan ligga avancerad planerad organisation bakom detta med stora risker att det finns fler barn involverade och att det korrupta Migrationsverket sitter med skit upp till axlarna...ja, ursäkta eventuella konspirations aspekter- jag anser att det finns anledning att ställa dessa frågor...

För övrigt: Fy f*n!

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #10 skrivet: 27 september 2010 12:57:28 »
Rättegång idag!

Våldtog och sålde 14-årig flicka
Publicerad: 27 september 2010, 12.32. Senast ändrad: 27 september 2010, 12.37

Tio män som åtalats för att ha våldtagit och sålt en 14-årig flicka i Malmö för sexuella tjänster ställdes i dag inför rätta i Malmö tingsrätt.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/valdtog-och-salde-14-arig-flicka_5408017.svd

Utloggad Faithful

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 331
  • Iniuria non excusat iniuriam
« Svar #11 skrivet: 27 september 2010 15:30:06 »
Var i herrans namn fanns de som skulle skydda henne mot detta? Om hon rymt från fosterföräldrarna, var det då inte myndigheternas ansvar att söka efter henne och hitta ett annat boende till henne.

Vad är det för karlar som utnyttjar en utvecklingsstörd tjej?

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #12 skrivet: 27 september 2010 15:41:30 »
Var i herrans namn fanns de som skulle skydda henne mot detta? Om hon rymt från fosterföräldrarna, var det då inte myndigheternas ansvar att söka efter henne och hitta ett annat boende till henne.

Vad är det för karlar som utnyttjar en utvecklingsstörd tjej?

Ja, det är lågt- väldigt lågt...undrar om hon kommer att få någon mer hjälp än bara advokat under
rättegången ? Och om den eventuella hjälpen kommer från samma myndigheter som inte lyckades
hjälpa henne tidigare?

Utloggad Faithful

• Medlem
« Svar #13 skrivet: 27 september 2010 15:54:56 »
Ja, det är lågt- väldigt lågt...undrar om hon kommer att få någon mer hjälp än bara advokat under
rättegången ? Och om den eventuella hjälpen kommer från samma myndigheter som inte lyckades
hjälpa henne tidigare?

Eftersom de redan svikit henne så totalt, är det svårt att lita på dem. Här skulle banne mig startas ett upprop! För att hon överhuvudtaget skall ha en chans att kunna komma tillbaka till ett värdigt liv krävs massiva insatser.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #14 skrivet: 29 september 2010 07:09:21 »
Eftersom de redan svikit henne så totalt, är det svårt att lita på dem. Här skulle banne mig startas ett upprop! För att hon överhuvudtaget skall ha en chans att kunna komma tillbaka till ett värdigt liv krävs massiva insatser.

Här kommer fler problem:

Hot och trakasserier mot rättsväsendets företrädare:

När rådman Monica Nebelius lämnade det stora kopplerimålet i förra veckan på grund av hot och trakasserier, uppgav Malmö tingsrätt officiellt att hon hastigt insjuknat. Först under tisdagen bekräftade lagmannen Eva Wendel Rosberg att det var hot som låg bakom. Hon förklarade att man hade mörkat av ?säkerhetskäl? och av hänsyn till Monica Nebelius.

Även åklagaren har utsatts för hot och har livvakter vid sin sida. Den domare som ersatt Nebelius får nu poliseskort till och från tingsrätten. Domstolen har även infört allmän säkerhetskontroll under målets alla dagar.

http://www.dn.se/debatt/domstolar-tystar-medvetet-ned-hot-och-trakasserier-1.1179068

Vad är detta: La Cosa Nostra eller?

Utloggad Faithful

• Medlem
« Svar #15 skrivet: 29 september 2010 19:22:44 »
Här kommer fler problem:

Hot och trakasserier mot rättsväsendets företrädare:

När rådman Monica Nebelius lämnade det stora kopplerimålet i förra veckan på grund av hot och trakasserier, uppgav Malmö tingsrätt officiellt att hon hastigt insjuknat. Först under tisdagen bekräftade lagmannen Eva Wendel Rosberg att det var hot som låg bakom. Hon förklarade att man hade mörkat av ?säkerhetskäl? och av hänsyn till Monica Nebelius.

Även åklagaren har utsatts för hot och har livvakter vid sin sida. Den domare som ersatt Nebelius får nu poliseskort till och från tingsrätten. Domstolen har även infört allmän säkerhetskontroll under målets alla dagar.

http://www.dn.se/debatt/domstolar-tystar-medvetet-ned-hot-och-trakasserier-1.1179068

Vad är detta: La Cosa Nostra eller?

Denna historia luftar skunk lång väg!
Hade det varit en film, hade jag sagt att den inte var trovärdig.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #16 skrivet: 30 september 2010 13:12:22 »

Försvarsadvokaten Stig-Arne Holmberg försökte få bort Monica Nebelius från målet med anklagelser om jäv. Monica Nebelius är aktiv i Ecpat, som arbetar mot utnyttjande av barn, och dessutom regeringens expert på människohandel. 2008 utredde hon människohandel och tvångsgifte, något som ledde till en lagändring. En domare med den expertkunskapen kunde inte döma objektivt i det här fallet, menade Stig-Arne Holmberg.

Just det :man ska ju inte ha folk som är experter på området som domare- då är de jäviga. Om de inte kan ett skit om saken och riskerar att döma åt helskotta på grund av det- då passar de alltså?  Jag mår illa...

Texten ovan är från denna artikel: http://www.expressen.se/nyheter/1.2156005/nu-lever-folkvalda-och-rattsanstallda-under-hot-om-vald

• Avstängt
    Dubbelkonto
  • Medlem
« Svar #17 skrivet: 12 oktober 2010 09:13:13 »
Också den nya domaren i det stora kopplerimålet i Malmö har utsatts för hotelser.

Chefsrådmannen Björn Hansson, som har polisskydd, ska ha hotats i ett telefonsamtal i fredags, uppger Dagens Nyheter.
Den förra domaren i målet Monica Nebelius lämnade uppdraget sedan hon och hennes anhöriga utsatts för hot.
Då uppgav Wendel Rosberg att Nebelius hastigt blivit sjuk. Först fem dagar senare kom det fram att hoten var skälet till avhoppet.

På måndagen anhölls en man och en kvinna misstänkta för andra hot i kopplerimålet.
De tros ligga bakom hot mot åklagare Ulrika Rogland, som lett utredningen och som för närvarande driver målet,
och mot en polis som jobbat med det. Hotet mot domaren Monica Nebelius är de däremot inte misstänkta för.
Tio män är åtalade i kopplerimålet, som handlar om människohandel med och våldtäkter mot en 14-årig flicka.
Rättegång pågår i Malmö tingsrätt.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2170782/nya-domaren-i-kopplerimalet-hotad

Utloggad Nidhögg

• Medlem
« Svar #18 skrivet: 19 oktober 2010 16:56:43 »

Utloggad Nidhögg

• Medlem
« Svar #19 skrivet: 19 oktober 2010 19:14:46 »
En person har häktats misstänkt för hot mot åklagare Ulrika Rogland.

Häktad:
Personnummer: 19740702
Namn: Grzegorz Burianski
Kommun: Malmö

Hans son, Grecian Goman, står åtalad i målet.
« Senast ändrad: 20 april 2011 08:25:25 av Nidhögg »

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #20 skrivet: 27 oktober 2010 12:19:09 »
Åtal mot två som hotade åklagare
Uppdaterat i dag. 11:54. Publicerat i dag. 11:43

Åklagare Ulrika Åberg i Göteborg har väckt åtal mot två personer för hot mot åklagare Ulrika Rogland och en polisman i samband med den stora kopplerirättegången i Malmö.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/atal-mot-tva-som-hotade-aklagare-1.1197148

Utloggad Nidhögg

• Medlem
« Svar #21 skrivet: 27 oktober 2010 18:36:47 »
« Senast ändrad: 27 oktober 2010 18:55:12 av Johnson »

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #22 skrivet: 27 oktober 2010 18:49:22 »
Jag hittade en äldre artikel om detta mål:

Misstänkt i kopplerihärva släppt

Malmö

Åklagaren har beslutat att släppa den 18-åriga kvinna som misstänkts för grovt koppleri genom att ha varit med och tvingat en 14-åring till prostitution. Kvinnan är nyligen dömd till öppenvård och ungdomstjänst efter att ha varit inblandad i en annan kopplerihärva med en minderårig. Ändå beslutar kammaråklagare Ulrika Rogland att släppa henne. Anledningen är att 18-åringen är småbarnsmamma, rapporterar TV 4 Nyheterna Malmö.

Två män har begärts häktade i kopplerihärvan. En av de två som begärs häktade är en av de cirka 20 män som ska ha utnyttjat 14-åringen.

-Brottsrubriceringen är våldtäkt mot barn, säger kammaråklagare Ulrika Rogland till TT. Den andre mannen är den 18-åring som tillsammans med sin jämnåriga flickvän ska ha tvingat flickan att prostituera sig. Malmö tingsrätt räknar med att hålla häktningsförhandling i morgon.

TT

Ska man tolka detta som att det handlar om småbarnsföräldrar som ägnat sig åt att prostituera andra barn?
Och nu har de alltså egna alster, eller vaddå?  >:(

http://www.kuriren.nu/nyheter/senastenytt/artikel.aspx?articleid=5419834   

« Senast ändrad: 27 oktober 2010 19:19:50 av Zappa »

Utloggad Trivial

• Medlem
  • Antal inlägg: 718
  • Det enkla är det svåra
« Svar #23 skrivet: 27 oktober 2010 20:43:32 »
Jag mår illa... :(
" Life is like a box of chocolates. You´ll never know what you´re gonna get"

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #24 skrivet: 02 november 2010 11:59:29 »
Fängelsestraff för utnyttjande av förståndshandikappad

Uppdaterat i dag. 11:34. Publicerat i dag. 09:28

På onsdagen föll domen mot de tio män som åtalats för människohandel, grovt koppleri och grov våldtäkt av barn. Målet gäller utnyttjande av en 14-årig, förståndshandikappad flicka.

Den 18-åring som utpekats som huvudman döms till ett års fängelse för grovt koppleri.
En 35-årig man döms till tre och ett halvt års fängelse för våldtäkt mot barn samt grovt koppleri och en 51-årig man döms till två års fängelse för grov våldtäkt mot barn.

Fyra av männen blir helt frikända. En 27-årig man döms för grovt bedrägeri till ett års fängelse och 17-åring döms till dagsböter för köp av sexuella tjänster. Åklagaren hade yrkat ansvar för människohandel, ett brott som ingen av de åtalade döms för.

??? Jag är inte helt nöjd, men å andra sidan inte helt missnöjd heller, säger advokat Jan-Anders Hybelius, som försvarar den 18-åring som åklagaren pekat ut som huvudman.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fangelsestraff-for-utnyttjande-av-forstandshandikappad-1.1200970

Huvudmannen- är det alltså pappan till barnet med vars mamma han iscensatt koppleriverksamheten?

Eller... ???

Nya kommentarer

SV: Misstänkt mord i London, England 2013 maj 22 på Lee Rigby av Alfa
[Idag kl. 16:22:30]

SV: Misstänkt mord i London, England 2013 maj 22 på Lee Rigby av johanl
[Idag kl. 14:52:19]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Bea
[Idag kl. 14:20:34]

SV: Misstänkt mord i London, England 2013 maj 22 på Lee Rigby av Alfa
[Idag kl. 14:17:26]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea
[Idag kl. 14:12:30]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Alfa