0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
Ja, du! Välkommen till barnens verklighet i Sverige 2010! För det första ser ju det juridiska spelet ut som det gör- allt ska ju bevisas- det här känner du ju väl till. Det räcker inte med att brott begåtts eller X,Y och/eller Z varit närvarande. Det finns hur mycket bortförklaringar som helst. Enligt en uppgift jag fått i telefonsamtal med polisen, leder t.ex. endast 5 % av fallen med misstänkta övergrepp på barn i förskoleåldern till att en åklagare ens tar upp fallet. Man lyssnar ju fortfarande inte på barn. Och som många förtvivlade föräldrar upptäckt, så åberopar man nu för tiden gärna s.k. PASning: http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_alienation_syndrome "Syndromet" må vara förekommande, men det har gett skrupelfria pedofiler möjlighet att totalt tillintetgöra den som försöker försvara barnet. Det är typ ett mindre krig som pågår i tysthet i Sverige idag- där det ju har gått så långt att en del flyr landet med sina barn och barn tvingats växa upp med pedofiler. Det krävs i stort sett en påvisad graviditet - med odiskutabelt bevis i form av alstrat barn med GM för att man ska heltäckande bevisning... Eftersom de som utsatts för övergrepp iland fortsätter själva så ser det dystert ut med möjligheterna att stoppa skiten. En del har blivit så cyniska att de menar att vi har så många pedofiler inom rättsväsendet att man inte heller är beredd att ta tag i problemet på allvar. Intressant då att Göran Lindberg tycks ha kommit undan just den anklagelsen...ursäkta om jag blir lite ironisk...
Jag ser inte det som pedofilism att ha ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge med en som är mellan tolv år och femton år.
Nu är det ju tyvärr så att vissa som utsatts för övergrepp som barn "söker sig" till sexuellt umgänge- på grund av de i stort sett blivit "felprogrammerade". Kan man kalla detta frivilligt?
Det är ett lagbrott att ha sex med den som inte fyllt 15 år. Diskussionen om "ömsesidigt, ansvarsfullt sex" med 12-åringar känns riktigt obehagligt. Kognitivt avses personer som alldeles nyligen skaffat egenskaper som förmåga till djupgående empati m m och som inte självklart kommit in i puberteten. Och omgivningens samtycke. Det är OK för en 12-åring att ha sex med äldre män om omgivningen samtycker???Nej, det är inte OK. Inte enligt vår lag som vi bör följa, inte etiskt eller moraliskt heller.
Och omgivningens samtycke. Det är OK för en 12-åring att ha sex med äldre män om omgivningen samtycker???
att om en 12-årig ung kvinna har ett seriöst förhållande där de är fullt medvetna om deras framtidsplaner och att målet med varje samlag är graviditet med en man som är ett antal eller många år äldre, och att föräldrarna oh omgivningen vittnar om deras kärlek och äkthet då är det enligt mig något fint och ska ej betraktas som olagligt eller pedofili.Däremot ser jag gärna en lagändring att det är förbjudet att ha sex utan graviditet som mål!
Poängen med mina inlägg var att belysa skillnaden på sexuellt umgänge genom tvång manipulation eller neddrogning med yngre barn 0-12år och de unga kvinnor som frivilligt söker upp det sexuella umgänget och är mellan 12-15 år, då anser jag att de äldre män inte kan bli klassade som pedofiler för det sexuella umgänget med dessa 12-15 år unga kvinnorna, även om jag tycker det sexuella umgänget är av utnyttjande slag från både den unga kvinnan och den äldre mannens del, eftersom seriöst långsiktigt förhållande med graviditet inte är medräknat.
Jag citerar mig själv för att klargöra texen en aning.Jag syftar givetvis endast på unga kvinnor i åldern 12-15 år där mannen är äldre. Ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge innebär enligt mig självklart, med giftemål och graviditet som mål med omgivningens samtycke.Ordet frivilligt togs med i texen för att symbolisera skillnaden på att bli utsatt för övergrepp genom tvång, våld eller ned drogad och de som annonserar och söker efter eget frivilligt beslut efter det sexuella umgänget.Felprogrammerad är de nog ofta, kanske söker de just därför det umgänget för att programmera om sig rätt igen?Men för mig kvarstår det naturliga faktumet att en ung kvinna mellan tolv och femton år är vuxen nog för att bli gravid och därför är det inte pedofili att som man ingå ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge med giftemål och graviditet som mål.Sexuellt umgänge med ung kvinna mellan 12-15 år utan giftemål och graviditet som mål är ej pedofili men enligt mig ett sexuellt umgänge som är fel.
Någonting måste vara väldigt fel här!