: Sexualbrott mot barn i Farsta 2007-2010  (läst 5981 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zappa

• Fiat justitia ruat caelum!
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 158
  • Skit i samhällsdebatten- jag vill bada i botox!
Sexualbrott mot barn i Farsta 2007-2010
« skrivet: 28 juli 2010 08:03:54 »

Gripandet av den 34-åriga pedofilen tidigare i år har lett till en utredning om en stor pedofilhärva.
  Mannen sitter i säkert förvar- men offrena- mellan 6 och 10 år- är okända.

Pedofil hade 180 våldtäktsfilmer 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7534417.ab

Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey!

Utloggad Zappa

• Medlem
SV: Sexualbrott mot barn i Farsta 2007-2010
« Svar #1 skrivet: 28 juli 2010 17:45:40 »

Jag undrar hur polisen ska hitta dessa barn? Om det hade handlat om barn som utnyttjats av en främling
  och sedan kommit hem till sina föräldrar så är det ju ganska obegripligt om det inte finns någon anmälan..

Därför tror jag att det är barn som antingen lever mitt uppe i ett pedofilträsk- eller med nära anhöriga som
  utnyttjat dom eller låtit dom bli utnyttjade, flyktingbarn som försvunnit från flyktingboende och/eller barn
  som helt enkelt försvunnit för gott utan att någon vet vad som hänt... :-[

Utloggad Trivial

• Medlem
  • Antal inlägg: 718
  • Det enkla är det svåra
« Svar #2 skrivet: 28 juli 2010 18:31:34 »
J**lar, vad arg och illamående jag blir av sånt här!! >:(

Filmerna behöver ju inte vara inspelade i Sverige med svenska barn. Många åker till vissa delar av Asien t.ex för att där är det mycket lättare att "köpa" barn och pedofilerna har sina egna leverantörer på plats. Tror säkert han ingår i någon s.k "pedofilring".... :-\

Lider inte bara med barnen utan också med de poliser som måste studera eländet dag ut och dag in för att kunna identifiera barnen och platserna!
" Life is like a box of chocolates. You´ll never know what you´re gonna get"

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #3 skrivet: 28 juli 2010 18:43:11 »

Ja, du har rätt, så klart och är det barn i utlandet så är det väl närmast omöjligt...man får väl hoppas att
    filmerna kan ge lite hintar om var de är inspelade. Hörde ett program för något år sedan med en polis
    som arbetade med detta. Han sa att det både av psykiskt jobbigt men samtidigt engagerande eftersom
    det verkligen behöver göras för att komma åt den här typen av brott...men att man kunde riskera att bli
    missförstådd i sin yrkesroll. Nej, fy 17!

Utloggad Nidhögg

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 669
« Svar #4 skrivet: 28 juli 2010 20:30:52 »
Den häktade:
Födelsedata: 19760315
Namn: Salar Mahmoud Hassan
Kommun: Stockholm

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/28/farstapedofilen-filmade-sina-overgrepp-pa-smaflickor/
« Senast ändrad: 14 april 2011 18:16:42 av Nidhögg »

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #5 skrivet: 29 juli 2010 09:52:14 »

Det var som 1000, Johnson...det låter som en lokal förmåga...

"På onsdagen hade polisen gått igenom en femtedel av filmerna och funnit att han begått övergrepp på  
    mellan sex och tio flickor.

- Mannen har spelat in sina egna övergrepp på flickor i åldern sex till tio år, säger kriminalinspektör Ewa    
    Scherling."

Enligt: http://www.dn.se/nyheter/sverige/pedofiler-aktiva-pa-sommaren-1.1144663

:( 
« Senast ändrad: 29 juli 2010 09:54:30 av Zappa »

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #6 skrivet: 30 juli 2010 14:28:49 »

Eftersom det är valår i år- och barn inte får rösta- så hoppas jag att ni som får göra det, tänker på
   utsatta barn. Fråga de folkvalda om de ställer sig bakom nolltolerans för våld mot barn och hur
   deras plan för detta ser ut.

Läs gärna på-och kolla vad politikerna kan i frågan- här är några länkar:

BRIS, Barnens parti: http://www.bris.se/?pageID=332

Rädda barnen: http://www.rb.se/Pages/default.aspx

Kolla gäna in Ecpatł´s arbete mot trafficking och utnyttjandet av barn:

Ecpat: http://www.ecpat.net/EI/index.asp

Utloggad Justess

• Medlem
  • Antal inlägg: 112
  • Av varje andetag skapa minnen av stolthet!
« Svar #7 skrivet: 08 augusti 2010 16:42:09 »
  Ja, du! Välkommen till barnens verklighet i Sverige 2010! För det första ser ju det juridiska spelet ut
  som det gör- allt ska ju bevisas- det här känner du ju väl till. Det räcker inte med att brott begåtts eller
  X,Y och/eller Z varit närvarande. Det finns hur mycket bortförklaringar som helst. Enligt en uppgift jag
  fått i telefonsamtal med polisen, leder t.ex. endast 5 % av fallen med misstänkta övergrepp på barn i
  förskoleåldern till att en åklagare ens tar upp fallet. Man lyssnar ju fortfarande inte på barn. Och som
  många förtvivlade föräldrar upptäckt, så åberopar man nu för tiden gärna s.k. PASning:   
  http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_alienation_syndrome
  "Syndromet" må vara förekommande, men det har gett skrupelfria pedofiler möjlighet att totalt   
  tillintetgöra den som försöker försvara barnet.

Det är typ ett mindre krig som pågår i tysthet i Sverige idag- där det ju har gått så långt att en del flyr
  landet med sina barn och barn tvingats växa upp med pedofiler. Det krävs i stort sett en påvisad graviditet
  - med odiskutabelt bevis i form av alstrat barn med GM för att man ska heltäckande bevisning...

Eftersom de som utsatts för övergrepp iland fortsätter själva så ser det dystert ut med möjligheterna att
  stoppa skiten. En del har blivit så cyniska att de menar att vi har så många pedofiler inom rättsväsendet
  att man inte heller är beredd att ta tag i problemet på allvar. Intressant då att Göran Lindberg tycks ha
  kommit undan just den anklagelsen...ursäkta om jag blir lite ironisk... ;D

Det här inlägget var intressant men istället för att svara i Marina tråden då det känns fel att skriva om pedofilism endast pga lite bilder som kan ge associationer, så flyttar jag inlägget till  denna tråd. Om det är ok.

Till att börja med bör det göras skillnad på när man betraktas som pedofil, jag anser att det är stor skillnad på barn över tolv år och fem år därför kan man ju börja med att prioritera brott mot barn som är under tolv år, och finna de riktiga pedofilerna.

Jag ser inte det som pedofilism att ha ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge med en som är mellan tolv år och femton år.
Är det sexuella umgänget är i utnyttjande syfte så är det oavsett ålder ett sexuellt umgänge som är fel.

Lagändringar behövs där det görs mycket större skillnad på benämningen pedofili för sexuellt umgänge med barn från 0-12 år och sexuellt umgänge med de som söker upp de sexuella umgänget frivilligt och är mellan tolv och femton år.

« Senast ändrad: 08 augusti 2010 17:27:00 av Justess »
-Amor pro patria vincit omnia.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #8 skrivet: 09 augusti 2010 20:12:39 »

Nu är det ju tyvärr så att vissa som utsatts för övergrepp som barn "söker sig" till sexuellt umgänge-
 på grund av de i stort sett blivit "felprogrammerade". Kan man kalla detta frivilligt?

Utloggad Justess

• Medlem
« Svar #9 skrivet: 12 augusti 2010 02:24:23 »

Jag ser inte det som pedofilism att ha ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge med en som är mellan tolv år och femton år.

Jag citerar mig själv för att klargöra texen en aning.

Jag syftar givetvis endast på unga kvinnor i åldern 12-15 år där mannen är äldre.
Ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge innebär enligt mig självklart, med giftemål och graviditet som mål med omgivningens samtycke.

Nu är det ju tyvärr så att vissa som utsatts för övergrepp som barn "söker sig" till sexuellt umgänge-
 på grund av de i stort sett blivit "felprogrammerade". Kan man kalla detta frivilligt?

Ordet frivilligt togs med i texen för att symbolisera skillnaden på att bli utsatt för övergrepp genom tvång, våld eller ned drogad och de som annonserar och söker efter eget frivilligt beslut efter det sexuella umgänget.
Felprogrammerad är de nog ofta, kanske söker de just därför det umgänget för att programmera om sig rätt igen?

Men för mig kvarstår det naturliga faktumet att en ung kvinna mellan tolv och femton år är vuxen nog för att bli gravid och därför är det inte pedofili att som man ingå ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge med giftemål och graviditet som mål.

Sexuellt umgänge med ung kvinna mellan 12-15 år utan giftemål och graviditet som mål är ej pedofili men enligt mig ett sexuellt umgänge som är fel.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #10 skrivet: 12 augusti 2010 06:58:26 »

Rent spontant skulle jag säga: 12 år- du skämtar väl? Men kvinnor mognar ju allt tidigare.
   Däremot är jag långt ifrån övertygad om att 12- åringar är tillrckligt mogna för att veta vad de
   ger sig in på. De kanske gladerligen skulle skriva på ett avtal där de går med på gangbang bara
   de blir lovade ett års foderranson till sin häst. Är det att betrakta som frivilligt då?

Så det där "med omgivningens samtycke" och att gifta bort....nej herregud. Varför skulle 12 -åriga
   graviditeter vara något att sträva efter ? Kroppen måste ju växa klart också. Rent fysiologiskt borde det
   bli konkurrens om näring till mamman och fostret. Och omgivningen ja- tänker på fallet med pappan som
   sålde sin dotter till pedofiler för att inte tala om tvångsgiften...nä, sorry. Du får hitta bättre argument om
   du ska övertyga mej.

Utloggad Hastings

• Det är inte lätt när det är svårt
  • Medlem
  • Antal inlägg: 767
  • Nulla caena sine caesum
« Svar #11 skrivet: 12 augusti 2010 07:09:32 »
Det är ett lagbrott att ha sex med den som inte fyllt 15 år. Diskussionen om "ömsesidigt, ansvarsfullt sex" med 12-åringar känns riktigt obehagligt. Kognitivt avses personer som alldeles nyligen skaffat egenskaper som förmåga till djupgående empati m m och som inte självklart kommit in i puberteten.

Och omgivningens samtycke. Det är OK för en 12-åring att ha sex med äldre män om omgivningen samtycker???

Nej, det är inte OK. Inte enligt vår lag som vi bör följa, inte etiskt eller moraliskt heller.
Protect me from what I want

Utloggad Dottie

• Medlem
  • Antal inlägg: 4 976
  • Ingenting är omöjligt.
« Svar #12 skrivet: 12 augusti 2010 09:03:46 »
Enl JUSTESS:
Sexuellt umgänge med ung kvinna mellan 12-15 år utan giftemål och graviditet som mål är ej pedofili men enligt mig ett sexuellt umgänge som är fel.

Nu blir jag topp tunnor rasande.
Har tagit hand om en del tjejer, som blivit programmerade att vara äldre män till lags i sexsyfte. Allt från övergrepp med våldsinslag till s.k. barnäktenskap i det land de kom ifrån. Att få barn vid 12 år, då kroppen inte är helt redo, är inget att önska.

Visst - ALLA är nyfikna på hur samlag känns i tonåren. MEN att godkänna det, är ett öVERGREPP på en okunnig varelse. Därtill kanske tjejen tror att det är med sex, som man visar att man tycker om någon. Vilket är helt FEL. // Dottie

Det är ett lagbrott att ha sex med den som inte fyllt 15 år. Diskussionen om "ömsesidigt, ansvarsfullt sex" med 12-åringar känns riktigt obehagligt. Kognitivt avses personer som alldeles nyligen skaffat egenskaper som förmåga till djupgående empati m m och som inte självklart kommit in i puberteten.

Och omgivningens samtycke. Det är OK för en 12-åring att ha sex med äldre män om omgivningen samtycker???

Nej, det är inte OK. Inte enligt vår lag som vi bör följa, inte etiskt eller moraliskt heller. 

Jag håller HELT med dig , broder Hasting.
Amor vincit omnia

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #13 skrivet: 12 augusti 2010 09:04:43 »

Jag håller med er båda. Det finns förhoppningsvis en klart utredd koppling mellan lagarna och 
 åldersgränserna. Många borde väl inte ens börja vid 15.

Utloggad Dottie

• Medlem
  • Ingenting är omöjligt.
« Svar #14 skrivet: 12 augusti 2010 13:31:23 »
Har fått ett meddelande från en väninna:

POLISEN uppmanar småbarnsföräldrar att iINTE gå med i Facebooksgruppen:

"Att bli pappa och mamma är det bästa som hänt mig". Den har startats av pedofiler enl dem.

Lägg INTE heller upp vilka bilder, som helst på era små i första taget. Tänk först!
Amor vincit omnia

Utloggad Justess

• Medlem
« Svar #15 skrivet: 12 augusti 2010 17:20:14 »

Exakt de orden finner jag inte att jag skrivit någonstans, om jag har det så innebär mina ord, att om en 12-årig ung kvinna har ett seriöst förhållande där de är fullt medvetna om deras framtidsplaner och att målet med varje samlag är graviditet med en man som är ett antal eller många år äldre, och att föräldrarna oh omgivningen vittnar om deras kärlek och äkthet då är det enligt mig något fint och ska ej betraktas som olagligt eller pedofili.
Däremot ser jag gärna en lagändring att det är förbjudet att ha sex utan graviditet som mål!

(Tillägger för att inte misstolkas att fortsatt sex under graviditeten är också av godo!)
« Senast ändrad: 12 augusti 2010 17:31:29 av Justess »

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #16 skrivet: 12 augusti 2010 18:09:43 »

Varför i h*lv*t* ska tolvåringar avla barn för? Vill du bedriva människoavel eller vaddå?

Utloggad Justess

• Medlem
« Svar #17 skrivet: 12 augusti 2010 18:33:43 »
Poängen med mina inlägg var att belysa skillnaden på sexuellt umgänge genom tvång manipulation eller neddrogning med yngre barn 0-12år och de unga kvinnor som frivilligt söker upp det sexuella umgänget och är mellan 12-15 år, då anser jag att de äldre män inte kan bli klassade som pedofiler för det sexuella umgänget med dessa 12-15 år unga kvinnorna, även om jag tycker det sexuella umgänget är av utnyttjande slag från både den unga kvinnan och den äldre mannens del, eftersom seriöst långsiktigt förhållande med graviditet inte är medräknat.

Utloggad Dottie

• Medlem
  • Ingenting är omöjligt.
« Svar #18 skrivet: 12 augusti 2010 19:05:00 »
att om en 12-årig ung kvinna har ett seriöst förhållande där de är fullt medvetna om deras framtidsplaner och att målet med varje samlag är graviditet med en man som är ett antal eller många år äldre, och att föräldrarna oh omgivningen vittnar om deras kärlek och äkthet då är det enligt mig något fint och ska ej betraktas som olagligt eller pedofili.
Däremot ser jag gärna en lagändring att det är förbjudet att ha sex utan graviditet som mål!

För det första tycker jag att sex är underbart även för en 104 - årig dam, som inte har som mål att bli gravid. Vad säger du om en äldre dam har sex med en 12 årig pojke. Lika ska vara lika, eller??

I hinduismens ytterlighet ska parternas guru ge sitt godkännande om sex får förekomma och det ska INTE vara som ren njutning utan i syfte att avla barn.

Det verkar som att du är en arabisktalande man med muslims bakgrund. Då vill jag bara påminna dig om, vad Koranen säger om dessa tankar under Ramadan. 

Det är nog bara muslimska män, som jag hört säga att flickor är mogna till att gifta sig - då de får sin första mens. I Sverige är de myndiga vid 18 år, även om de är byxmyndiga vid 15 år.

Tror nog att flickor i 12-årsåldern hellre vill vara med sina kompisar än att tvätta, städa, laga mat, sköta barn och vara sexslav till en äldre herre.

Amor vincit omnia

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #19 skrivet: 12 augusti 2010 19:57:36 »
Poängen med mina inlägg var att belysa skillnaden på sexuellt umgänge genom tvång manipulation eller neddrogning med yngre barn 0-12år och de unga kvinnor som frivilligt söker upp det sexuella umgänget och är mellan 12-15 år, då anser jag att de äldre män inte kan bli klassade som pedofiler för det sexuella umgänget med dessa 12-15 år unga kvinnorna, även om jag tycker det sexuella umgänget är av utnyttjande slag från både den unga kvinnan och den äldre mannens del, eftersom seriöst långsiktigt förhållande med graviditet inte är medräknat.

Ungefär lika vettigt som att säga att män har rätt att föda .....hela ditt resonemang faller helt enkelt på att 
 12-åringar är barn och inte kvinnor!

Utloggad Trivial

• Medlem
  • Antal inlägg: 718
  • Det enkla är det svåra
« Svar #20 skrivet: 12 augusti 2010 20:04:17 »

Det du skriver gör mig upprörd! Vilken 12-15-åring är mogen nog att familjeplanera utan påtryckningar och manipulation  från omgivningen. ...??? Svar=INGEN!!
Förutom att jag blir upprörd av din inställning så blir jag även nyfiken på om det är självupplevt. Har du själv haft sex i graviditetssyfte med en 12-åring?
" Life is like a box of chocolates. You´ll never know what you´re gonna get"

Utloggad Faithful

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 330
  • Iniuria non excusat iniuriam
« Svar #21 skrivet: 12 augusti 2010 20:38:05 »

Någonting måste vara väldigt fel här!

Utloggad Hastings

• Det är inte lätt när det är svårt
  • Medlem
  • Antal inlägg: 767
  • Nulla caena sine caesum
« Svar #22 skrivet: 12 augusti 2010 20:51:45 »
Jag citerar mig själv för att klargöra texen en aning.

Jag syftar givetvis endast på unga kvinnor i åldern 12-15 år där mannen är äldre. Ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge innebär enligt mig självklart, med giftemål och graviditet som mål med omgivningens samtycke.
Ordet frivilligt togs med i texen för att symbolisera skillnaden på att bli utsatt för övergrepp genom tvång, våld eller ned drogad och de som annonserar och söker efter eget frivilligt beslut efter det sexuella umgänget.
Felprogrammerad är de nog ofta, kanske söker de just därför det umgänget för att programmera om sig rätt igen?

Men för mig kvarstår det naturliga faktumet att en ung kvinna mellan tolv och femton år är vuxen nog för att bli gravid och därför är det inte pedofili att som man ingå ansvarsfullt ömsesidigt sexuellt umgänge med giftemål och graviditet som mål.

Jo, det skrev du.

Personer som är mellan 12 och 15 år gamla är inte unga kvinnor. De är barn.

Nu tycker jag att du ska tydliggöra lite bättre vad du vill uppnå med dina inlägg. Som det nu verkar, är min uppfattning att du förespråkar pedofili. Om så är fallet finns det mer lämpliga forum än SM. Jag är naturligtvis beredd att ändra min uppfattning vid klargöranden som håller måttet.
Protect me from what I want

Utloggad stina

• Medlem
  • Antal inlägg: 28
« Svar #23 skrivet: 13 augusti 2010 01:08:49 »
Den enda människa, förutom Justess, som jag hört prata om barn som sexobjekt, var en jurist i ca 60-årsåldern. Och han pratade om att tioåriga ungar skulle vara intresserade av vuxet sex. Jo, han fick på moppo av mig, var så säkra. Men visst är inställningen vidrig. Och hur har denna inställning kunnat frodas inom juristkåren? Vi börjar ju få många exempel nu.

Utloggad aldred

• Medlem
  • Antal inlägg: 617
« Svar #24 skrivet: 13 augusti 2010 04:17:25 »
Knepigt, det här med att citera.

...

Citat från: Justess skrivet igår kl. 18:33:43
Citat från: Justess skrivet igår kl. 18:33:43

...

Någonting måste vara väldigt fel här!

Förmodligen är det precis tvärtom; ytterst lite är rätt - resten är helt åt skogen.

...

@Justess

Den finns ingen väsentlig skillnad mellan de två grupper av män som du talar om - bägge tar något de inte har rätt att ta.
« Senast ändrad: 13 augusti 2010 04:39:46 av aldred »

Nya kommentarer

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av Bea
[Igår kl. 23:10:56]

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av chabbo
[Igår kl. 22:54:28]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Knight Rider
[Igår kl. 21:59:35]

SV: Mordet på Malin Kristiansen i Sparsör 2009 av Night hunter
[Igår kl. 21:20:21]

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av Alfa
[Igår kl. 19:15:18]

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av Bea
[Igår kl. 16:29:58]

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av chabbo
[Igår kl. 16:26:32]

SV: Mordet på Maria Barin Aydin i Landskrona 2012 av Alfa
[Igår kl. 07:47:44]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Zappa
[Igår kl. 06:51:54]

SV: Skållade tvåårig pojke 2011 av Alfa
[17 juni 2013 21:50:07 ]

SV: Tre killar frias från våldtäkt, Umeå 2012 av Zappa
[17 juni 2013 17:44:17 ]

SV: Skållade tvåårig pojke 2011 av oprydning
[17 juni 2013 17:14:38 ]

SV: Tre killar frias från våldtäkt, Umeå 2012 av Alfa
[17 juni 2013 16:45:46 ]

SV: Skållade tvåårig pojke 2011 av Alfa
[17 juni 2013 16:36:34 ]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Alfa
[17 juni 2013 16:26:57 ]

Misstänkt mord i Järfälla 2013 juni 17 på (man) av Bea
[17 juni 2013 16:05:34 ]

SV: Mordet på Maria Barin Aydin i Landskrona 2012 av Bea
[17 juni 2013 16:01:47 ]

SV: Domar och Förundersökningsprotokoll (för nedladdning) av Bea
[17 juni 2013 14:55:15 ]

SV: Skållade tvåårig pojke 2011 av Bea
[17 juni 2013 14:33:04 ]

SV: Morden på Christer Sörensen, Stig Sörensen, Gert Green i Klippan 1999 av Bea
[17 juni 2013 14:20:55 ]

Mest lästa ämnen