Törs jag? *darrar skrämt*
Jag tror dock inte på det där med Florence Nightingköret i fråga om grovt kriminella. Får man en sån kille tam så faller ju hela poängen. Vem ska då beskydda en och låta en känna sej utvald?
Florence Nightingalekänslor har nog tjejer ofta för missbrukare i alla former. De är ju också ofta kriminella men då är det själva missbruket Florenetjejerna tror sej kunna rädda kille från.
Hehe, Hold on to your hats, Marina.
Nej, skojar bara.

Det ligger mycket i vad du säger, Marina.
Dock har jag själv träffat en del tjejer som själva sagt att "jag ska nog få honom på rätt köl" och "han kommer aldrig att slå mig, för jag är annorlunda - våra känslor är riktiga" etc. Ofta har det då rört sig om män som är lite struliga och varit allmänt stökiga eller rentav suttit på kåken.
desa kvinnor har uppenbarligen sett männen som rehabiliteringsobjekt.
jag tror vårt misstag kan vara att vi tror att alla fungerar likadant.
Jag tror det finns en hel del som är så som Marina säger, att de väljer dessa killar för att de vill känna sig trygga rent fysiskt och identifierar mansrollen med en machofigur.
Men det finns också en annan kategori, den som jag beskriver, och som använder dessa män för att bekräfta sig själva, att de har förmågan att göra dem till bättre människor bara "den killen får träffa mig". En sorts naiv övertro på sig själv säkert bottnad i någn frm av extrem dålig självkänsla eftersom man känner ett behov av att framhäva sig och känna sig behövd på det sättet.
Och ofta har dessa kvinnor själva inte varit på dekis utan det har tvärtom varit välartade flickor med hög universitetsutbildning.
Ofta med en del tjejer verkar det vara så att lika barn leka INTE bäst. Tvärtom minns jag från min egen tid i Lund, hur tjejerna som läste juridik eller humaniora endast höll sig till "the blue collar type" som var riktigt macho men som var lika intellektuella som en sten och som inte hade någt gemensamt med dem.
Så resonerar definitivt inte jag - ska jag falla för en kvinna måste jag känna att vi har en massa intrressant att prata om och att vi är på samma våglängd. Annars blir det bara Svensson av alltihop.