: Brottslingars attraktionskraft: kvinnor eller män som dras till dömda kriminella  (läst 158555 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad G Andersson

• Medlem
  • Antal inlägg: 2 064
På begäran startas härmed en tråd om kvinnor som förälskar sig i och dras till manliga brottslingar - och i somliga sällsynta fall, män som dras till kvinnliga fångar.
G Andersson
Glenn Gustaf Lauritz Andersson
Författare
(ansvarar för eget material)

Utloggad G Andersson

• Medlem
Jo, jag skrev i en annan tråd:

Den enda anledning jag kan se är att många kvinnor dras till det som är "farligt". Kanske är det deras medfödda modersinstinkter som gör att de tror att de kan förändra killen.
Medan vi män knappast anser att vi behöver den typ av spänning eller utmaningar.
Är ju förstås en generalisering.

Jag kan bara säga så mycket som, att de kvinnor som exempelvis skriver kärleksbrev till livsfarliga mördare och seriemördare som Juha Valjakala eller Svartenbrandt (Lars Ferm) i vilket fall är "lost causes" och jag ser dem inte ens som kvinnor. Vad mig anbelangar är de lika mycket monster som de män de "idealiserar" och svärmar för. Det är ett hån mot offrens anhöriga och personligen anser jag att dessa förvirrade kvinnor själva skulle in i fängelse som straff. Inget gör mig mer förbannad än dessa [red. av admin]er till kvinnor. Men jag säger bara en sak: händer det dem något har de banne mig sig själva att skylla.

Samt att dessa kvinnor kan mycket väl vara intelligenta, och jag tror inte heller det har något med intelligens att göra. Snarare med ens syn på män och att man söker utmaningar. Exempelvis.
G Andersson
Författare

Utloggad G Andersson

• Medlem
Vi kan ju kolla på Lars-Inge Svartenbrandt (Lars Ferm) han har ju haft hyfsad framgång bland ladiesen.

Jo det kan man lugnt säga - speciellt om man drar den gamla valsen om att man "blivit fräslt" och dessutom skrivit en filosifisk bok om sitt liv.
G Andersson
Författare

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 759
Läste precis om Svarten att en av hans kvinnor levde med honom i 13 år, Då fick han spel och bankade skiten ur henne. Undrar om han verkligen tog det piano så länge innan han flippade ut?

Då först lämnade damen och 3 kids Svarten.

« Senast ändrad: 25 september 2010 11:11:43 av Jagger »

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
  • Antal inlägg: 3 905
Jo men du Jagger! Svarten satt inne 10 av de 13 åren som de var ett par. Tjejen flyttade upp till Borlänge tror jag för att va närmare "sin man". När de skildes så flyttade hon till Landskrona, o Svarten kom efter när han muckat. Det var där han gav henne rejält på nöten. För det fick han en ny volta. Deras son omkom i en trafikolycka 2006 eller 2007.
Han var placerad i fosterhem i Svalöv. Svarten hde permis och var med på begravningen.

Den här damen var 20 år när hon träffade sin Don Juan, idag är hon 36 år och har ett nytt liv med ny man.

Utloggad rålle

• Medlem
  • Antal inlägg: 810
jodå..det stämmer! här är den:

Kellberg DN
Han ville ut. Hon köpte en pistol, hyrde en bil och väntade på honom utanför Sankt Sigfrids sjukhus i Växjö. På torsdag åtalas den 21-åriga kvinna som hjälpte sexmördaren att fly. Varför söker sig en snäll flicka till en farlig man?

Det börjar ofta med ett brev.

Eller att kvinnan arbetar på anstalten.

Den 21-åriga kvinnan i Växjö utbildade sig till sjuksköterska och gjorde sin praktik på Sankt Sigfrids sjukhus.

En grov brottsling syns i tv och i tidningar och kan bli en berömdhet med en rockstjärnas status. Men han kan nås med post.

Runt om i Sverige, i världen, skickar kvinnor ständigt brev till grova brottslingar och de mest kända får flest inviter. Kvinnorna vill att just hon och han ska bli ett par.

Juha Valjakkala, som en julinatt 1988 dödade tre personer på kyrkogården i Åmsele, har berättat att han den första tiden i fängelse fick 30-50 brev per dag. Och han påstår att han fortfarande får brev från kvinnor.

Likadant är det i England och USA.

- De som var dömda till döden fick flest brev, berättar Rikard Flinga, som suttit nästan 20 år i fängelse i Texas. I dag bor han i Uppsala och kommer i höst ut med en bok om sin tid i fängelset.

I Hamburg stod en servitris år 2000 och väntade på bussen. Hon fick syn på en affisch, som ingick i en kampanj mot dödsstraff. Hon blickade in i mannens ögon, såg ånger och sorgsenhet och kände med en gång att han var mannen i hennes liv. Hon flyttade till Amerika och innan året var slut hade de förlovat sig.

År 1979 hade Stig Bergling dömts till livstids fängelse för grovt spioneri. På anstalten i Norrköping fick han brev från Elisabeth Sandberg, som han 25 år tidigare hade haft en tonårsförälskelse med.

- Det lyste upp i mörkret, säger Stig Bergling, som i dag bor i ett servicehus i en förort till Stockholm.

Vad skrev hon?

- Att hon hade fyra barn, att livet hade varit tjorvigt och att hon var skild. Och hon berättade att hon hela livet hade varit förälskad i mig.

Efter fem år fick de träffas för försł­ta gången.

- Hennes besök var avgörande för att jag skulle stå ut. När hon kom var det som att öppna en dörr på glänt till friheten.

- Hon var inte så vacker, men himla trevlig.

Två år senare skulle de genomföra sin väl planerade flykt.

Vilka kvinnor söker sig till kriminella män? Och hur kan kvinnor dras till män som har mördat?

- Det som hände i Växjö är helt logiskt, säger Louise Hallin, legitimerad psykoterapeut.

- Hon hade blivit charmad av en psykopat.

- Mannen som utnyttjade henne valde rätt person för sina syften. Hon var ung, okunnig, skyddslös, arbetade där tillfälligt. Och han har säkert uppträtt helt förtjusande mot henne. Det gör psykopater.

- Psykopater är intagande, charmerande, potenta. Extremt duperande och manipulativa. Men de känner ingenting. De kan inte känna in andra människor utan agerar helt utifrån sina egna behov, det som främjar dem. I det här fallet ville mannen bort från Sankt Sigfrids sjukhus.

- En psykopat utstrålar styrka och kraft och lockar vissa kvinnor. Hon projicerar sina egna behov på den här mannen, sin önskan att bli beskyddad och få förena sig med honom. Och hon vill ha barn tillsammans med honom, starka ungar. En biologisk drift.

Och varför charmas en kvinna som hon i Växjö av grovt kriminella män?

- Kanske har hon växt upp med en sådan far och söker hans like.

- Kanske kommer hon från en miljö som kan verka som en Sörgårdsł­idyll, men där hon fostrats att vara en duktig, och prestera.

- Men om hon inte är duktig? Får hon kärlek då?

- Så händer just det. Hon blir sedd, uppvaktad. Tycker sig få massor med kärlek. Och hon faller för honom. Hon väljer att inte se och höra vad han har gjort sig skyldig till.

Den amerikanska journalisten Sheila Isenberg har blivit en auktoritet inom detta ämne med boken: "Kvinnor som älskar män som dödar".

Hon hävdar att de flesta kvinnor, som lierar sig med grova brottslingar själva har utnyttjats och misshandlats, fysiskt, psykiskt och sexuellt. Av sina fäder, män eller pojkvänner. Om mannen sitter i fängelse har de ett slags kontroll över honom, han sitter där han sitter.

Isenberg menar också att den farliga mannen, det osäkra livet med honom, rymmer ett slags kittling. Det är romantiskt och spännande.

Kvinnorna ser sitt liv med dessa män som en såpa eller en kärleksroman med dramatik, konflikter och komplikationer. Likt en Romeo och Julia är de separerade, deras kärlek är ouppnåelig och kärleken behöver aldrig bli vardag.

Mannen de åtrår är stark och hård, men de menar att han är mjuk på insidan bara man når honom. Och det tror sig dessa kvinnor kunna.

I såpoperan och den enkla kärleksromanen kan den romantiska kärleken få världen att vända. Ont kan bli gott.

Sheila Isenberg menar att de kvinnor hon intervjuat inte är kapabla till ett nära liv med de män de säger sig älska. De lever i ett slags bedrägeri, i en falsk dröm om hur livet en gång kommer att bli.

Kvinnorna spelar en roll, rollen att de älskar. Men de älskar inte på riktigt. Och de formar mannen till den man de drömmer om, utifrån sin fantasi och sina psykologiska och emotionella behov.

Som små har kvinnorna ofta kritiserats och förminskats, vilket gett dem en låg självkänsla. De har lärt sig vara offer, förtjänar inte att ha det bra. Det är ett liv de känner igen och behärskar.

Rymningen

Den späda idrottsflickan med det blonda håret, som aldrig tidigare hade gjort något kriminellt, ville hjälpa den farlige mördaren ut från Sankt Sigfrids sjukhus.

Hon köpte en pistol, hyrde en ljusblå Volkswagen Polo på Storgatan i Växjö, stoppade in sin kanin i bilen och ställde sig utanför sjukhuset och väntade på sin "hjälte".

Kaninen och mördaren i samma bil. Flickan vid ratten.

Marita var en foglig 21-åring vid Juha Valjakkalas sida, mannen som en julinatt 1988 mördade en far, en mor och deras son på kyrkogården i Åmsele. Dessa tre fick betala med sina liv när de försökte stoppa det finska paret, som hade stulit en cykel på deras gård.

När paret flydde från platsen fanns Maritas kaniner i en bur i bakluckan på bilen. När de stannade kastade Juha buren i Vindelälven. Han tyckte att hon älskade kaninerna mer än honom. Men Marita lyckades rädda dem.

Elisabeth Sandberg blev i mars 1986 Stig Berglings hustru. Ett och ett halvt år senare klädde hon sig i peruk, satte på sig kontaktlinser och hjälpte sin man att fly från Sverige. Det skedde när Stig Bergling hade permission från anstalten i Norrköping och han var på besök hos hustrun i Rinkeby.

Rymningarna och jakten på rymmarna är spännande som filmer, en dramatisk höjdpunkt på en ofta tragisk historia. Och verkligheten kan bli fiction.

De amerikanska rånarna Bonnie och Clyde var i början av 30-talet ute på en stöldturné som 1934 blev deras död, då de sköts av polisen.

Drygt 30 år senare gjorde Arthur Penn en film om deras liv, med Warren Beatty och Faye Dunaway i huvudrollerna. Det blev en kultfilm.

Tre år efter morden i Åmsele gjorde regissören Jan Troell filmen "Il Capitano", som gestaltar Juhas och Maritas liv och flykt.

Jag sitter med Stig Bergling i hans lägenhet i servicehuset. På väggen har han nålat upp en stor världskarta.

Stig Bergling sitter i en elrullstol, för han är den här dagen extra svårt plågad av sin Parkinson. Armarna och benen gör inte som han vill.

Vad tyckte din hustru Elisabeth Sandberg om tanken att rymma?

- Hon var pådrivande och tyckte att planeringen var väldigt spännande. Hon arbetade natt som vårdbiträde på ett servicehus i Rinkeby och hade ju ett ganska tråkigt liv.

- Hon sa till mig att jag måste ut, "du blir sjuk av att sitta här" sa hon. Och hon hade många bra idéer om hur vi skulle gå till väga vid flykten.

- Under två år hade jag själv planerat att fly och nu fortsatte jag tillsammans med henne under ytterligare ett år. Vi satt på kuddar i besöksrummets duschrum och lät vattnet rinna. På så sätt hörde ingen vad vi sa, för vi misstänkte att det fanns mikrofoner inmonterade.

Han säger att utan henne hade han inte kunnat rymma och jag säger att han utnyttjade henne.

- Men hon utnyttjade också mig. Hon var het på gröten och fascinerad av spionlivet.

Och vad tyckte hon om livet utomlands, på flykt?

- "Det här har jag bara kunnat drömma om och nu får jag uppleva det på riktigt", sa hon.

Men barnen då? Hon hade ju fyra barn.

- Jo, efter en tid ville hon träffa barnen. Och barnen var mitt dåliga samvete under alla år vi var borta.

Varför tror du kvinnor söker sig till interner?

- Många av de kriminella är färgstarka och kvinnorna är ofta äventyrslystna.

- Och när de sitter inne vet de var de har dem. De är inte ute och slarvar, kan inte dricka och göra av med pengar. Kvinnorna har dem som i en bur och männen gör allt för att be haga dem. Charmar dem, ger dem presenter.

Vad vill männen då?

Rikard Flinga, som i två decennier har levt nära andra fångar, menar att dessa har helt krassa syften. Det handlar inte om kärlek utan om att utnyttja kvinnorna, få fördelar.

- I fängelset i Texas hade fångarna ofta flera på gång samtidigt för att kunna få så mycket pengar som möjligt. Ibland hörde man någon säga att han hade en riktigt stor fisk på kroken, någon som var extra generös.

- I Texas måste man ha någonstans att bo när man släpps ut och många utnyttjar kvinnorna till just det.

Slutet på historien

Flykten från Sankt Sigfrids sjukhus med den unga praktikanten och den farlige sexmördaren slutade i Göteborg. Där greps paret och kaninen togs om hand.

Vad händer när dramatiken är över, planen spricker?

- Den här flickan har fått sitt livs smäll. Många blir deprimerade. Deras självkänsla har punkterats. De ligger överkörda medan männen drar vidare, säger Louise Hallin, legitimerad psykoterapeut.

Susanna Franzén, som i många år var tillsammans med en av Sveriges mest kända brottslingar, Lars-Inge Svartenbrandt, berättade i en TV 3-dokumentär för ett par år sedan att hon länge kände sig som hans primadonna.

Men en jul, efter 13 år tillsammans, misshandlade han henne grovt och hon lämnade honom.

Efter sju år på flykt kom Stig Bergling och Elisabeth Sandberg tillbaka frivilligt. Hon var sjuk i cancer. Han hade fått Parkinsons sjukdom. Fängelset väntade på nytt.

Efter ett par år dog Elisabeth Sandberg. Men Stig Bergling behövde inte vara ensam. Kvinnor skrev brev till honom, ville dela sitt liv med honom.

Han fäste sig vid en kvinna från Polen, en psykolog, som besökte honom på fängelset och som han träffade på sina permissioner. När han blev frigiven 1997 stod hon och väntade med blommor och knappt ett år senare gifte de sig.

- Hon var snygg. Det var amore, säger Stig Bergling om den 20 år yngre kvinnan.

Förra året kastade hon ut honom ur deras lägenhet och Stig Bergling gick till socialen för att få hjälp. På några dagar fick han lägenheten här i servicehuset.

- Hon bor bara 700 meter härł­ifrån, säger han om sin före detta fru.

Christina Kellberg

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Bra rålle! du har mindre alzheimer än vad jag har.

jag har bara light haha men ändå

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem
Den här tråden är intressant! Har inte ni andra nåra synpunkter på varför damerna dras till
dom farliga grabbarna?

Vad tycker ni tjejer som läser detta? Ni kanske kan förklara vad det är som kittlar, för jag är förmodligen för inskränkt för att haja det.

Utloggad Havsbris

• Medlem
  • Antal inlägg: 631
Såg en amerikansk dokumentär för ett tag sen om dödsdömda manliga brottslingar som gifte sig med kvinnor på ut sidan. Det verka nästan som om dom sökte en moders gestalt eller något och kvinnorna, ja dom såg väl det lila fina hos dom... öhhh. Det var så att man fråga sej hur dom kunde komma på något sådant. Dessa kvinnor gick in för att kämpa för att dom skulle bli fria eller i alla fall sitta av straffet på livstid.

Utloggad Havsbris

• Medlem
  • Antal inlägg: 631
Ramla över detta när jag letade efter annat på nätet.

Expressen Publicerat 15 december 2005

Jag älskar honom över allt annat, han är mjuk och fin, säger
Jim Grapenkrantz nyblivna hustru som är småbarnsmamma.
Paret gifte sig mellan tingsrätts- och hovrättsförhandlingarna.

Sexmonstret gifte sig med småbarnsmamman i fängelset

Här gifter sig den dömde sexbrottslingen Jim Grapenkrantz med sin nya kvinna i häktet i Västerås.
Han är dömd till 14 års fängelse för bestialiska sexbrott och nu talar han för första gången ut om anklagelserna.
- Jag är en relativt normal människa som gillar avancerat sex, säger han till Expressen.

Knivar, hot, avföring, övervakning, gruppvåldtäkter. Bilden av Jim Grapenkrantz är bilden av ett odjur. Trots det har en ny kvinna gift sig med honom, vilket Expressen tidigare berättat. Hans hustru friade via advokaten och Jim Grapenkrantz svarade ja. De gifte sig mellan tingsrätts- och hovrättsförhandlingarna. Hans hustru ger en annan bild av honom: - Jag älskar honom över allt annat, han är mjuk och fin. Han tvingar ingen, säger hans hustru som är småbarnsmamma. -Inget av det han anklagas för är sant, säger hon.

http://www.expressen.se/nyheter/1.288670/sexmonstret-gifte-sig-med-smabarnsmamman-i-fangelset
« Senast ändrad: 11 december 2010 20:49:13 av Bea »

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Vilken story, vad ska man tro egentligen. Killen fick 14 år ett hyfsat straff. Tjejen som gängade sig med honom måste i mina ögon vara en aning kinky eller vad tycker ni andra ????

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem
Vilken story, vad ska man tro egentligen. Killen fick 14 år ett hyfsat straff. Tjejen som gängade sig med honom måste i mina ögon vara en aning kinky eller vad tycker ni andra ????

Varför tror du det Richards? Hon är väl bara kär och galen!

Nej då du har så rätt gubben.

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem

Hallå Jagger! Så "sura" gubben är tillbbaks!! Har nästan saknat dig haha ;D ;D ;D

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem

Hallå Jagger! Så "sura" gubben är tillbbaks!! Har nästan saknat dig haha ;D ;D ;D
Haha! Synd att jag inte kan säga detsamma om att jag saknat dig! Jag får göra som du då ljuga lite  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem
Den här tråden har legat på sparlåga en tid nu. Läste tråden om Haga mannen här på forumet.

Där har vi ju en annan situation Niklas Lindgren döms til 14 år som ni vet. Lilla frugan åker med barnen och hälsar på honom på Skogome anstalten troget.
Vi har ju mest nämt kvinnor som dras till dömda kriminella här innan. Detta är som jag ser det en annorlunda situation. Går det att överhuvudtaget ge en logisk förklaring till detta ?

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Nä du Jagger, men och andra sidan när förstod vi som tillhör det otäcka könet det täcka ???

;D ;D ;D

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Vi får hoppas att Fru Lindgren själv vet vad hon pysslar med.

Kan ju inte vara en hit att prentera sig som: Fru Hagamannen

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Vi får hoppas att Fru Lindgren själv vet vad hon pysslar med.

Kan ju inte vara en hit att prentera sig som: Fru Hagamannen
presentera ska det så klart va haha.  ;D ;D ;D

Utloggad Socrates

• Medlem
  • Antal inlägg: 17
På begäran startas härmed en tråd om kvinnor som förälskar sig i och dras till manliga brottslingar - och i somliga sällsynta fall, män som dras till kvinnliga fångar.

Spänningen ligger förmodligen i det att personerna som är kriminella också är väldigt charmerande och manipulativa. Något som de utvecklat och befäst sedan unga år då ljugandet började för att dölja de normbrott de påbörjade. Många kvinnor förälskar sig i dessa personligheterna utan att se igenom den fasad och rustning de gömmer sig bakom.

Lika händer för män som fastnar för kriminella kvinnor. När kriminella träffar kriminella och bildar par så är allt relativt normalt och inga Svenssons reagerar mer än på deras uppdagade brottslighet. Blir någon icke kriminell förälskad i en livstidsfånge får detta mycket utrymme i media.

Vi "vanliga" blir gärna lite imponerade och förförda av de kriminella och deras sätt att beskriva brott och ideer till brott. Genom detta förstärker vi deras egen uppfattning om att vara kungar och mer än andra. Socrates

Utloggad Kriminologen

• Medlem
  • Antal inlägg: 16
  • ragdollkatt
 >:(Är den som har skrivit detta inlägg riktigt navlad eller?
Offren har aldrig sig själva att skylla.
Men som samhället ser ut idag får alltid kvinnorna bära hundhuvudet.
Även om männen de dras till är farliga så rår man aldrig för om man blir mördad, slagen eller våldtagen.

Som du tänker Glenn så kan vi lägga skulden på barn och djur och gamlingar som blir mördade, våldtagna och rånade??? För varför utsätta sig för fara ??? genom att gå utanför dörren om de kan riskera att utsättas för brott. De har sig själva att skylla, eller???

Utloggad G Andersson

• Medlem
Nu förstår jag inte riktigt?

Var har jag egentligen talat om offren?

Det det handlar om här är kvinnor som attraheras av farliga brottslingar som redan sitter i fängelset, fullt medvetna om vad personen gjort.
Jag talar alltså inte om brottsoffren, utan om kvinnor som attahareas av mördare trots vetskapen om att de kallblodigt mördat, torterat och våldtagit andra.

Ta psykopaten och seriemördaren Ted Bundy som ett exempel.
När han hamnade i rätten, så ställde sig flera kvinnor upp och hejade på honom och krävde att han skulle släppas fri, trots att de visste att han beatialiskt mördat ett stort antal andra kvinnor.
Deras stöd och fascination för Bundy var ett hån mot offrens anhöriga, och personligen anser jag de skulle straffdömas själva eftersom de är inget annat än mänsligt avskum.
G Andersson
Författare

Utloggad G Andersson

• Medlem
Att sedan den typen av kvinnor (som gifter sig med återfallsförbrytare och mördare) själva riskerar att bli offer är ju en annan sak, men det är ju till syvende och sist något de själva själva eftersom de är väl medventa om manspersonens kriminella historia. Och risken är skyhög att de blir offer, eftersom de män vi talar om här är karismatiska psykopater som är experter på att manipulera och att själva få sig att framstå som offer, och får kvinnornas moderskänslor att ta fart.

Jag talar alltså inte om kvinnor som intet ont anande blir tillsammans med män som sedan visar sig vara brottslingar. Det är ju inte så att det står skrivet "gärningsman" i pannan på alla män som har benägenhet för våldsbrott.
G Andersson
Författare

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Jaha!

Nu måste iaf jag erkänna att jag inte riktigt vet vad vi diskuterar.
 ;D

Utloggad aldred

• Medlem
  • Antal inlägg: 617
Den ökände misogynen Theodore Bundy förnekade alla anklagelser som lades honom till last tills helt kort före sin avrättning 24 januari 1989. Han hade då sedan 10 år tre dödsdomar på sig dels för morden på Lisa Levy och Margaret Bowman (två av de fem kvinnor han attackerade i Tallahassee, Florida) och Kimberly Leach som han rövade bort i Lake City och dumpade någonstans i terrängen.

Rättegångarna mot honom var bland de första som sändes i tv och eftersom han deltog i sitt eget försvar kunde han domptera publiken med sina juridiska kunskaper och sitt helylleutseende. Tidigare hade han i Utah en fängelsedom på 1-15 år för försök till kidnappning. När han i nyårshelgen 1977-78 lyckades rymma från fängsligt förvar från häkte i Colorado stod han åtalad för mord.

Han hann innan avrättningen medge skuld i sammanlagt elva mord i delstaten Washington; dock oklart exakt vilka alla dessa elva var. Därutöver medgav han att han hade begått mord i delstaterna Oregon, Utah, Colorado, Idaho och Florida.

Många var de som manipulerades av hans charm, poliser, journalister och kretiner i allmänhet. De som kom honom nära utan att förlora livet såg förr eller senare igenom hans mask och det de såg var en person som var helt uppslukad av död.   

Utloggad Richards

• Avstängd
  • Medlem
Det var bra Aldred! Men vad menar vår vän Krimmonologen då med sitt inlägg?

Nya kommentarer

SV: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen av pathfinder
[Idag kl. 17:15:35]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av pathfinder
[Idag kl. 17:07:42]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av pathfinder
[Idag kl. 17:01:03]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea
[Idag kl. 14:37:49]

Misstänkt mord i Täby 2013 maj 25 på (kvinna) av Bea
[Idag kl. 14:25:38]

[Idag kl. 12:22:16]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Knight Rider
[Idag kl. 12:17:31]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Bea
[Idag kl. 11:32:42]

[Idag kl. 11:08:56]

[Idag kl. 11:08:20]

SV: Misstänkt försvinnande i Gävle 2012 november 12 på Tuula Lavikkala av Bea
[Idag kl. 10:45:46]

SV: Misstänkt försvinnande i Gävle 2012 november 12 på Tuula Lavikkala av Alfa
[Idag kl. 08:38:52]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Alfa
[Idag kl. 08:27:54]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av johanl
[Idag kl. 03:07:27]

SV: Misstänkt försvinnande i Gävle 2012 november 12 på Tuula Lavikkala av pathfinder
[Idag kl. 00:11:53]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av pathfinder
[Idag kl. 00:03:53]

SV: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen av Alfa
[Igår kl. 23:26:58]

[Igår kl. 22:14:30]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Bea
[Igår kl. 21:54:58]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Blueberry
[Igår kl. 21:25:11]

Mest lästa ämnen