0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
Hej!Nancys tragiska död påminner mig om det som hände i Guldheden med 34 åriga Lena ngn gång i augusti 2009. Helt oprovocerat överfölls 34-åriga Lena av en man på Guldheden i Göteborg. - Han bara slog och slog och slog utan att det kom ett ljud över hans läppar, berättar den misshandlade kvinnan. Lena, som egentligen heter något annat, vill visa upp bilden på sig själv för att mannen ska gripas."Tror det kan hända igen"- För det känns som att annars kommer det hända igen. Det var så tydligt att han bara var ute efter nån kvinna som han kunde slå och få ut sina aggressioner på. Och vem vet hur lång tid det tar tills nästa gång. - Om han inte åker fast så tror jag det kan hända igen...(se http://www.gt.se/nyheter/1.1734107/lena-overfolls-oprovocerat)Så länge jag vet, fick polisen aldrig tag i honom.Undrar om det kan vara samma galning som överföll Nancy?
Zappa, håller med dig-absolut. Bra gjort av dig att ta fram alla dessa mordfall. Nej, jag tror inte att alla mordfall med huvudskador har ett samband, utan jag syftade på att man skulle se på till synes slumpvisa kvinnoöverfall /mord utomhus och med skador mot huvudet. Det känns lite märkligt det här fallet. Är gm en seriemördare? Man kan ju i alla fall ställa sig den frågan.
Ska försöka låta bli att tjata om det- men jag tror kanske inte på att begränsa det till kvinnomord. Tycker fortfarande att det är suspekt med ett så stort antal olösta mord inom några minuters avstånd- både bilvägen och gångvägen. Lite för magstarkt. Kan inte tänka mig att det handlar om helt separata fall. Någon som vet något om fler olösta överfall i Göteborg?
Hörde även dessa ord "På en mörkblå tröja syns inga blodfläckar.."
Är mängden olösta fall onormal? Hur ser det ut i Sthlm/ Malmö?
Har inte fått något bra grepp om Malmö och Stockholm, men antar att det ser ungefär likadant ut. Om man antar att det faktiskt finns några oupptäckta seriemördare i Sverie- vilket väl inte är alltför långsökt, så borde väl "chansen" vara störst att de håller till i storstäder. Mördar man folk i parti och minut så borde det ju märkas fortare på ett litet ställe- som "Morden i Midsomer" ungefär. önskar jag kunde skicka min karta. Man kan ju undra om det handlar om bristande resurser/kompetens hos utredare i vissa områden eller bara att vissa kriminella bor i vissa områden.Apropå ditt andra inlägg: har någon blivit mördad med dålig andedräkt? Måste vara ett svårt fall.
Bortsett från fakta: Här kommer en recap av vad jag hittills har "sett" medialt. Ni får ta det som ni vill. (ofta har jag rätt, men ibland är jag ute och cyklar) Jag skrev redan första dagen att jag omedelbart såg ett slagträ (baseball bat) svingas liksom.-Idag tror man ju att en Pommacflaska kan ha använts som mordvapen - slagträt kan ha varit symboliskt för flaskan i både form och styrka. Ett slag med en tung, fylld magnumflaska skulle kunna krossa en skalle...Jag skrev även från början att det jag kände våld mot huvudet och att överfallet kom plötsligt.-Tror jag också var rätt. Vet inte om polisen har medgivit huvudskador, men man kan nog gissa sig till det.Sen kände jag liksom ett illamående i mellangärdet, som om flickan översköljdes av illamående eller smärta i maggropen och vek sig dubbel.Jag har också "känt av" en man med mycket dålig andedräkt el. usla tänder, kändes som han var äldre också, men det sista är jag osäker på. Kände liksom hur flickan ryggade inför andedräkten el. Gm:s ord.Hörde även dessa ord "På en mörkblå tröja syns inga blodfläckar.."
Det finns åtskilliga överfall vissa med dödlig utgång där flertalet mig veterligen inte har klarats upp. De jag kommer på just nu är;Ung tjej hittades strypt och våldtagen på östra Kyrkogården.Kvinnan i tygaffären på Drottninggatan för några år sedanKillen som sköts i Johanneberg i våras (?)Åtskilliga våldtäkter under åren i samband med t.ex Göteborgskalaset.Rå misshandel på hållplatsen Kaptensgatan (offret: en väninna till mig :'()Dödsskjutning på parkering i Hammarkullen 2006
Anledningen till att jag började fundera på seriemord var att jag tyckte det fanns likheter mellan flera mord som begåtts i främst två områden. Och vad gäller den GM jag spekulerat om, så beror det just på att han varit i farten under så lång tid- just 20 tal år tillbaka. Och finns det en så finns det väl flera. Vad jag läst om just den här typen av mördare - på detta forum- så är det just att det är ganska vanligt att morden sträcker ut sig långt i tiden. Olösta mord har ju onekligen åtminstone en gemensam nämnare- just att de är olösta. Klart att man börjar undra; kan det vara möjligt att t.ex. 60 olika personer kommit undan med mord inom ett ganska begränsat område? Och bor de verkligen nära varandra? "Mördarkollektiv", kanske...