SV: Olöst dödsfall på Nancy Jennifer Tavsan i Hjällbo 30 december 2009
ł« Svara #42 skrivet: 01 Januari, 2010, 19:46:09 ł»
--------------------------------------------------------------------------------
Lena, överfölls oprovocerat
GöTEBORG. Helt oprovocerat överfölls 34-åriga Lena av en man på Guldheden i Göteborg.
- Han bara slog och slog och slog utan att det kom ett ljud över hans läppar, berättar den misshandlade kvinnan.
Misshandeln skedde den 5 augusti, för nästan exakt två månader sedan. Men ännu har polisen inte lyckats ringa in och gripa våldsmannen.
Därför tar Efterlyst i TV3 upp fallet i kväll i förhoppningen att någon har uppgifter att lämna som kan leda fram till ett gripande.
Klockan var cirka 20 minuter i två på onsdagsnatten när Lena klev av spårvagnen vid Wavrinskys plats.
Stirrade på henne
Hon promenerade genom bostadsområdet.
Vägen var bred och upplyst. Det var väldigt stilla ute.
Då plötsligt.
- När jag gått ett stycke, det är ju en ganska lång gata, så hör jag hur någon ungefär tre till fem meter bakom mig plötsligt tar sats och rusar, varpå jag vänder mig om chockad över det plötsliga ljudet, berättar hon i Efterlyst.
Mannen var framme vid Lenas sida. Han stirrade på henne tre fyra sekunder.
Slogs till marken
- Och så bam får jag ett slag i huvet, säger hon.
Hjälplös och nästan paralyserad låg hon på marken.
Då kom nästa attack.
- Jag kunde inte röra mina händer, det var som om de levde sitt eget liv... han behövde inte ens hålla fast mig, jag viftade med mina armar och han matade slag i mitt ansikte,
Ansiktet helt sönderslaget
Ansiktet blev helt sönderslaget. Två tänder slogs ut.
- Jo, jag fick ju frakturer runt ögat och i pannan, men framförallt i ögonbotten. De var lite oroliga för synen. Men det verkar som om det läkt ganska bra.
Lena försöker beskriva den våldsamme mannen:
- När jag vänder mig om och innan jag får slaget, så står han där beredd och jag får en väldigt synlig bild av hur våldsmannen ser ut.
- Han utstrålar väldig energi och ilska. Och var helt klädd i svart, svart luvtröja, svarta byxor, svarta skor... det fanns inte en detalj, inte ens en vit sula på skorna, utan han var helt klädd i svart.
Polisen hoppas nu få hjälp av TV3:s Efterlyst, och GT, att lösa brottet.
Vill få in vittnesuppgifter
- Ja, vi är väldigt intresserade av att få vittnesuppgifter, iakttagelser som är gjorda dels den aktuella natten, den 5 augusti. Men vi har anledning att tro att den här mannen även har varit synlig i området under kvällen innan, alltså kvällen den 4 augusti. Och det gäller hela området, från Wavrinskys plats och på Egnahemsvägen upp i området, säger Frans Dahlén på polisens informationsenhet.
Lena, som egentligen heter något annat, vill visa upp bilden på sig själv för att mannen ska gripas.
"Tror det kan hända igen"
- För det känns som att annars kommer det hända igen. Det var så tydligt att han bara var ute efter nån kvinna som han kunde slå och få ut sina aggressioner på. Och vem vet hur lång tid det tar tills nästa gång.
- Om han inte åker fast så tror jag det kan hända igen...
Lena har tecknat två fantombilder av mannen. Här ovan ser du en av dem.
Publicerat 7 oktober 2009
http://www.gt.se/nyheter/1.1734107/lena-overfolls-oprovoceratKusligt liknade händelse.
Se sida 1 i denna tråd