0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
Zappa, jag tror att det här med datorer har omnämnts i media.Tror att utredningen fått fart nu och att polisen kommer att kunna hitta GM inom kort.
Om nu Hisings backa stämmer med Biskopsgården så finns det i.a.f. tre olösta mord i detta område. Man undrar ju- kan det vara ungdomar i drogsvägen som inte vill ange sin langare?
Hur menar du H-Backa stämmer med Biskopsgården och i vilket av områdena finns tre olösta mord? Det enda jag kommer på just nu är balkongmordet (hedersmord?) på Wadköpingsgatan i Backa. Kan intyga att båda områdena hyser en stor portion kriminalitet och majoriteten av de boende härstammar en bra bit från Göteborgs gränser om jag ska uttrycka mig lite försiktigt.. Vet inte riktigt hur Backa kom in i bilden, man påstår att den ena av de anhållna bor där efter att ha spårat Nancył´s mobil, men han tycks vara uppväxt och skriven i Hjällbo. Kan ju förvisso bosatt sig hos släktingar i Backa efter 9:an i Hjällboskolan. Tror även att födelsedatum blev lite fel på Ali, tror det ska vara 931016, om nu det gör nån skillnad..Va säger du Zappa..ska vi släppa JB nu, för han är väl ändå lite för gammal för dessa amatörer?
Vilken kriminell organisation är detta?En kriminell organisation har på en hemsida utfäst en belöning på 50 000 kronor för tips på vem Hjällbo-mördaren kan vara. Det är ett hänsynslöst beteende anser myndigheterna, bland annat mot den döda kvinnan och hennes familj som inte har några som helst kopplingar till organisationen. Den kriminella organisationen är kraftig försvagad, enligt Samverkansgruppen mot organiserad brottslighet i Göteborg.
Det spekulereas i att det handlar om OG då ledaren också är syrian. Att den numera är försvagad beror säkert på de tillslag och gripanden som gjorts för inblandning i diverse grova brott för några år sen. Men samtidigt tycks organisationen förgrenas och "små knoppar" fortsätter den brottsliga verksamheten om än i mindre skala..
Zappa:Som sagt, han kan mycket väl ha bosatt sig hos någon släkting i Backa efter skolan, men har fortfarande väldigt starka anknytningar till Hjällbo. Att dra kopplingar mellan Backa och Biskopsgården för de mord som inträffat där känns dock inte relevant inte bara pga avståndet områdena emellan. I Biskopsgården finns andra grupperingar som är fullt kapabla till bl.a gäng- och hedersrelaterade mord. Hade det gällt Backa kontra Brunnsbo eller Kärra hade jag köpt teorin rakt av, för där har i alla år funnits rivalitet. Jag förstår att tanken på en seriefigur är kittlande, men det är nog mer troligt att varje område har sina egna figurer med uppgift att hämnas vid minsta kränkning såväl i egna som i andras domäner. Detta gäller förstås inte alla olösta mordfall i stan för det finns ju som sagt gott om övriga sprattelgubbar & psykfall i de flesta delarna av stan, tyvärr.
Pojkarna hittade mobilen på marken?De två 16-åringarna ska ha hittat mobilen på marken. När de förstod vems den var greps de av panik. De ringde aldrig polisen som kom och hämtade dem. Polisen har fortfarande ingen misstänkt för mordet för Nancy Tavsan, 18. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6381664.ab Hoppas nu att polisen tar nya tag och släpper detta, så vi slipper mer slösade skattemedel på undermåliga utredningar och skadestånd till felaktigt anklagade.(ja, tänk att jag fick vatten på min kvarn... )F-t synd att de inte vågade gå till polisen.
Från en på deras facebook lista:"Ha*se Su*l*y Ali Jag hörde du skrek Jag hörde du ramla Jag hörde ni strula Fuck alla tråkiga människor som kollar på vad andra gör sköt om dig själv Fuck alla ni som kör på andra Växeln FKB Muthafuckaa FKB FLIPPA KöR BARA"Fri at 11:09pmUnder har någon frågat:HAHAHAHAHA jag hörde......( har friläge o lägga in en vass kommentar)....... Äre sant??och han har svarat:HAHA HAHA A walla saaaaaaant
"yo that bitches ex-boyfriend is totally fucking with Anthony's head, hes causing some serious fkb effect "
Båda de gripna pojkarna hade Nancy som vän på FB.