0 medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.
Jag är ny här på sidan så detta blir mitt första inlägg.En intressant sak jag noterat är att mordet på Nancy har många likheter med en grov misshandel på en kvinna i Göteborg i somras, 5te augusti.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5918749.abKlockan var tjugo i två på natten den 5 augusti (ondsdag!) och Lena hade klivit av spårvagnen på Wavrinskys plats i Göteborg.Hon hade bara hunnit en liten bit på Egnahemsvägen då hon attackeras av en okänd man. Så får jag ett slag i huvet, tror jag, tror det är på sidan här, tror att jag ramlar och eventuellt kryper liten bit eller så ramlar jag rätt in i buskaget jag vet inte. Mannen börjar att mata slag i Lenas ansikte. Han säger ingenting utan slår bara. Den okända mannen slog och slog och slog tills Lena nästan förlorade synen. Han utstrålar väldig energi och ilska. Och var helt klädd i svart: svart luva, svart luvtröja, svarta byxor, svarta skor. Det var så tydligt att han bara var ute efter nån kvinna som han kunde slå och få ut sina aggressioner på. Och vem vet hur lång tid det tar tills nästa gång, säger Lena till "Efterlyst". GM är fortfarande på fri fot men Lena har lyckats ge så pass många detaljer om mannen att man kunnat göra en fantombild. Den kan man se på TV-inslaget i artikeln ovan.Fallen är kusligt lika. Nancys mördare slog till 01:15 medan Lenas dito slog till 01:40 på morgonen den 5:te Augusti, vilket hör och häpna var en onsdag precis som i fallet Nancy. Samma dag, klockslagen är väldigt nära, även tillvägagångssätten är skrämmande lika i båda fallen, de blir förföljda av en okänd man som plötsligt slår till utan att säga ett ord, slag i huvudet, grovt övervåld mm.Slumpartat konstaterande eller kan det vara samma GM? Kan man koppla dagen och klockslaget till något sammanhang? Fallen behöver inte ha ett samband egentligen men de har väldigt många likheter vilket gör det intressant.Tycker det är långsökt tänkande men man vet aldrig!Som "Lena" själv sa: Det är klart jag vill att han ska åka fast. För det känns som att annars kommer det hända igen, säger hon till "Efterlyst". Slog han till i onsdags?
Jätteintressant, tycker jag. Kollade in var Egnahemsvägen ligger i förhållande till de 12 andra olösta morden söder om de 7 fallen som ligger nära Berggårdsgärdet i Hjällbo där Nancy blev ihjälslagen. Det handlar altså om flera fall med slag eller våld mot huvudet. Vem vet hur många liknanade olösta fall av misshandel det finns i samma område?
*suck* - Varför ska det vara så svårt att hitta e-postadress till polisen i Göteborg?När jag hörde om det här mordet fick jag ett par associationer till ett annat mord som jag, efter att ha kollat upp det, upptäckte också hade begåtts i Hjällbo.Den 30 juni 2002 mördades en 39-årig man invandrad från Somalia. Valet av offer var slumpmässigt och det dröjde till i slutet av oktober samma år innan gärningsmannen kunde gripas. Han hade då utfört flera mordbränder/mordförsök med en intervall av 40-41 dygn. Domen blev rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.Man kan ju tänka sig att han fått frigång eller permission.