Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 56   Gå ned
Skriv ut
Författare Ämne: Medlemmars Fyndiga Uttalande  (läst 153107 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
26 April, 2007, 20:40:23
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 314
Kön: Man
Antal inlägg: 5

« skrivet: 26 April, 2007, 20:40:23 »

Känner mig som en cowboy som går in på en bar och alla vänder sig om och tittar på främligen som just gått in genom dörren....

jag är så glad! Hittade detta forum igår kväll när precis innan jag skulle lägga mig

jag är mest intresserad av sierie mördare och deras brott men alla mord går bra
jag är inte så himla på läst om svenska mord med detta är ju rätt ställe att börja på.

Grabbarna vid pokerbordet åter går till sitt parti, killen vid piano fortsätter att spela, går fram till baren och beställer ett glas bourbon.
Givetvis Jim bean

skål mina blivande vänner som har samma intresse som mig
« Senast ändrad: 07 Januari, 2010, 16:57:12 av Administrator » Loggat
18 Maj, 2007, 21:27:15
Bara undrar
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 323
Antal inlägg: 14

« Svara #1 skrivet: 18 Maj, 2007, 21:27:15 »

vad är det som är så farsinerande med oss som är mord dömda? nyfiken..
Loggat
20 Maj, 2007, 23:49:07
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 245
Antal inlägg: 74
Land: Lund/Skåne

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 20 Maj, 2007, 23:49:07 »

Det är inte så ofta personen som det är brottet. Anledningen till intresset (i mitt fall - kan inte direkt tala om någon annan) är ett intresse för kriminalhistoria. Av den orsaken är inte "alla" morddömda intressanta, utan framför allt de brott som har haft en större påverkan på samhällsklimatet (exempelvis då John Filip Nordlund som lyckades på egen hand fördröja dödsstraffets avskaffande med ca 20 år).
Loggat
21 Maj, 2007, 14:08:10
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 131
Antal inlägg: 24

« Svara #3 skrivet: 21 Maj, 2007, 14:08:10 »

jag är tidigare mord dömd, vill se vad som händer här. det jag sett på en kort stund är att det florerar en hel del spekulationer som bara leder till en massa skit snack,, nåja, det är väl mänskligt kan jag tro,,
är det någon som undrar så fråga gärna..

Det är nog mycket vi undrar, men fortsättningen hänger på ditt svar på den här frågan: Begick du mordet du dömdes för?

I så fall kommer fler frågor snart.
Loggat
24 Maj, 2007, 10:34:03
Bara undrar
Medlem
Ingen Bild

« Svara #4 skrivet: 24 Maj, 2007, 10:34:03 »

svar ja,, jag var den som höll i vapnet och dömdes till livstid i tingsrätten, denna domen överklagades och sänktes till 10 år i hovrätten.
Loggat
26 Maj, 2007, 20:05:53
Medlem
Reg nr: 286
Antal inlägg: 8

« Svara #5 skrivet: 26 Maj, 2007, 20:05:53 »

Då vill jag fråga om du ångrar det du har gjort...Huh?

Själv är jag för dödstraff när det gäller mord och våldtäkter. Grin
Loggat
27 Maj, 2007, 07:50:40
Bara undrar
Medlem
Ingen Bild

« Svara #6 skrivet: 27 Maj, 2007, 07:50:40 »

det är klart att man ångrar att man överhuvudtaget var där, och att det blev som det blev.

fint för dig då att du diggar dödsstraff,, det är ju toppen att två fel gör ett rätt, men vad händer sedan om det visar sig att den avrättade var oskyldig? skall man bara skriva " hoppsan" på hans gravsten då? eller skall man avrätta den som skrev domen eller utförde den? tjaa, var o en har ju sin moral.
Loggat
27 Maj, 2007, 09:09:17
Medlem

« Svara #7 skrivet: 27 Maj, 2007, 09:09:17 »

Hmmm...ja du.Det är är ju offret som blev mördad som jag tänkte mer på...Någon ågren där?

Jag tror att inom snar framtid att dödsstraff införs i Sverige då majoriten av befolkningen vill det men att det går att bevisa skuld...
« Senast ändrad: 27 Maj, 2007, 09:16:16 av hate eternal » Loggat
27 Maj, 2007, 12:46:59
Bara undrar
Medlem
Ingen Bild

« Svara #8 skrivet: 27 Maj, 2007, 12:46:59 »

tror du det? nja det är kasnke ett mer önsketänkande från din sida då.
Loggat
27 Maj, 2007, 15:16:23
Medlem

« Svara #9 skrivet: 27 Maj, 2007, 15:16:23 »

Ingen ågren där då...

Gå in på Brå's hemsida så får du svaret vad svenska follket tycker...Gammal pensionär med livlig fantasi är du nog...
Loggat
27 Maj, 2007, 16:05:44
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 131
Antal inlägg: 24

« Svara #10 skrivet: 27 Maj, 2007, 16:05:44 »

svar ja,, jag var den som höll i vapnet och dömdes till livstid i tingsrätten, denna domen överklagades och sänktes till 10 år i hovrätten.

Vad var anledningen till att du sköt honom/henne? Lite bakgrund?
Loggat
28 Maj, 2007, 23:16:10
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 314
Antal inlägg: 5

« Svara #11 skrivet: 28 Maj, 2007, 23:16:10 »

vad är det som är så farsinerande med oss som är mord dömda? nyfiken..

jag gillar att läsa om omständigheter kring brottet och sedan
fantisera om vad jag hade gjort om jag hade hamnat i samma omständigheter.

Loggat
30 Maj, 2007, 02:03:22
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 245
Antal inlägg: 74
Land: Lund/Skåne

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 30 Maj, 2007, 02:03:22 »

Som ett svar till "Hate Eternal";

Enligt SIFOs samhällsbarometer är 33% av befolkningen för ett återinförande av dödsstraff. Ingen åldersgrupp/kön visar någon annan tendens än motstånd mot dödsstraff.

Återinförande av dödsstraff är dessutom förbjudet i grundlagen (termen är "Dödsstraff får icke förekomma"). Sverige har också skrivit på två internationella avtal där vi förbinder oss att dels inte återinföra dödsstraffet och dels att aktivt verka för att dödsstraffet avskaffas i andra länder.

Det finns ingenting som bevisar att dödsstraffet har någon som helst positiv inverkan på antalet begågna brott. Exempelvis så sjönk antalet begågna mord i Sverige ganska kraftigt under 1900-talets första hälft när vi gick mot en humanare rättspraxis. Det mesta tyder faktiskt på att ett hårdare samhällsklimat med bland annat dödsstraff ger betydligt fler mördade människor...

För att komma under illusionen att det finns en majoritet för dödsstraffets införande och att detta skulle kunna gå snabbt måste man således gå på ganska tunga droger.
« Senast ändrad: 30 Maj, 2007, 14:01:53 av 320rwekfpl » Loggat
19 Juni, 2007, 19:18:29
Bara undrar
Medlem
Ingen Bild

« Svara #13 skrivet: 19 Juni, 2007, 19:18:29 »

näe,, pensionär är jag inte utan jobbar och lever som en vanlig " Svensson" idag. Och tvärtemot vad du tycks tro så fungerar det riktigt bra..
Loggat
17 Oktober, 2007, 17:44:52
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 389
Antal inlägg: 3

« Svara #14 skrivet: 17 Oktober, 2007, 17:44:52 »

hej. har själv träffat en hel del killar som suttit inne för mord. men det var något man inte kunde tro om vissa av dom. tror nog att det mest är tillfälligheten som gör att det slår över och blir mord istället för tex misshandel. men detta är ju något som kan diskuteras i oändlighet.
Loggat
28 April, 2008, 14:45:00
Moderator
Medlem
Reg nr: 456
Antal inlägg: 3 905

« Svara #15 skrivet: 28 April, 2008, 14:45:00 »

Tycker för egen del att ibland blir det bara så "funny" när vi slänger ur oss saker.
Varför inte lägga dessa verbala saltomortaler här så att alla på Forumet får glädjas.
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
28 April, 2008, 15:08:56
Global Moderator
Medlem
Reg nr: 404
Antal inlägg: 6 692

« Svara #16 skrivet: 28 April, 2008, 15:08:56 »

Ja du Richards att bara komma på det här krävs en "galning" som du haha Grin Grin

Men varför inte, stuff till detta lär inte saknas haha.

Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
29 April, 2008, 19:19:59
Moderator
Medlem

« Svara #17 skrivet: 29 April, 2008, 19:19:59 »

Jag utgår ifrån att alla ni här (nästan) tar detta med glimten i ögat. Men visst är det kul att se hur fel det kan bli när man trycker på knapparna. Ok ibland är det nog inte händerna som är boven i dramat haha.

« Senast ändrad: 25 Augusti, 2010, 18:59:06 av Jagger » Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
29 April, 2008, 21:06:28
Medlem
Reg nr: 447
Kön: Kvinna
Antal inlägg: 91

« Svara #18 skrivet: 29 April, 2008, 21:06:28 »

Nej mina vänner kolla på Nixons inlägg han är klar tvåa på listan sen suverän etta är i ensamt majestät. KRIMINOLOGEN
[/quote]

Krminolgen var en sort för sig. Att påstå att alla män är svin på en sajt där de flesta som skriver är män... Där kan man tala om att kasta sten i glashus. Shocked
Loggat
07 Maj, 2008, 00:12:04
Dust hunter
Medlem
Reg nr: 150
Antal inlägg: 284
Land: Karlstad
Bara en clown..............

« Svara #19 skrivet: 07 Maj, 2008, 00:12:04 »

Varför inte!
Lika bra att samla alla anekdoter och annat skoj i samma tråd.
Det bor säkerligen en poet i var och en av oss...........

Tycker för egen del att ibland blir det bara så "funny" när vi slänger ur oss saker.
Varför inte lägga dessa verbala saltomortaler här så att alla på Forumet får glädjas.
Loggat

Clownen skrattar och Clownen ler
Clownen gråter när ingen ser
men ingen kan honom klandra
han är väldigt lik oss andra.........
07 Maj, 2008, 00:17:06
Moderator
Medlem

« Svara #20 skrivet: 07 Maj, 2008, 00:17:06 »

Hej på dig CharlieB!!!

Ja så klart att vi alla bär på litterära mästerverk understundom. Lite skoj o en lten del allvar så kan vi säkert ha en del kul här, om vi alla kan bjuda på oss.

Glad att du gillade den här tråden CharlieB, du har kloka och genomtänkta inlägg.

Gubben
Richards
« Senast ändrad: 26 Augusti, 2010, 07:27:43 av Jagger » Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
07 Maj, 2008, 10:29:15
Dust hunter
Medlem

« Svara #21 skrivet: 07 Maj, 2008, 10:29:15 »

Tackar för det.
Jo visst är detta en trevlig tråd.
Måste fråga!
om det är någon som läst den nya tidningen Misstänkt som nu kommit ut?
Det ringde en snubbe till mig för ett tag sedan!
och jag skulle få de 3 första numren gratis!
men än har jag inte fått någon i brevlådan.
Dock har jag sett den i affären.
Den verkar onekligen jättebra!
snart köper jag den själv om jag inte får den på lådan..........

Hej på dig CharlieB!!!

Ja så klart att vi alla bär på litterära mästerverk understundom. Lite skoj o en lten del allvar så kan vi säkert ha en del kul här, om vi alla kan bjuda på oss.

Glad att du gillade den här tråden CharlieB, du har kloka och genomtänkta inlägg.

Gubben
Richards
 Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat

16 Maj, 2008, 12:03:02
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 385
Antal inlägg: 16

« Svara #22 skrivet: 16 Maj, 2008, 12:03:02 »

Jaggers har ett fejs som bara en mor kan älska. Grin
Loggat
16 Maj, 2008, 15:58:47
Moderator
Medlem

« Svara #23 skrivet: 16 Maj, 2008, 15:58:47 »

Jaggers har ett fejs som bara en mor kan älska. Grin

Tveksamt ankaret om ens morsan står ut med det  Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
18 Maj, 2008, 11:27:34
Moderator
Medlem

« Svara #24 skrivet: 18 Maj, 2008, 11:27:34 »

Hittade den här artikeln på Expressens nätupplaga. Tänkte att en del här finner GW:s tankar intressanta

18 maj 2008
 Därför slutar Leif GW Persson på rikspolisstyrelsen

I veckan som gick fick vi ny rikspolischef och av skäl som jag skall återkomma till kommer jag att tänka på bröderna Coens senaste film, "No country for old men".
Den nye rikspolischefen Bengt Svensson är en sådan där person som alla bara talar gott om oavsett om man förhör sig med pamparna på polisfacket, landets länspolismästare eller hans egna medarbetare på det polisiära verkstadsgolvet. Ingen har ett ont ord att säga om Bengt Svensson. Inte ens jag själv faktiskt. De få gånger vi träffats har han varit både charmerande och gjort ett hyggligt begåvat intryck. Dessutom ser han bra ut på ett lite gammaldags manligt sätt, vältränad, alert, klär väl i uniform.
Med tanke på de starka intressemotsättningar som finns inom polisen är detta högst märkligt.
Kort sagt är personen Bengt Svensson sin företrädare Stefan Strömbergs raka motsats. Inte minst vad gäller skitsnack från den närmaste omgivningen och det är ungefär här som utnämningen av Svensson börjar se konstig ut.
Strömberg skulle ju ha fått sparken för att han centraliserade verksamheten på ett oönskat sätt, för att byråkratiseringen av polisen formligen exploderade och för att budgeten löpte amok. Varför i himmelens namn har man då utnämnt Svensson till hans efterträdare? Samme Svensson som var Strömbergs närmaste man och faktiskt den som såg till att Strömbergs intentioner omsattes i praktik.

Jag har inget ont att säga om Svensson. Vem har det? Jag är svårt förtjust i Stefan Strömberg för att vi i mångt och mycket är väldigt lika. Kort eller obefintlig stubin, inte överdrivet vattenkammade, ge faderulingen i formerna och alla ömma tår. I en saklig mening - hur den svenska polisen skall se ut - är jag djupt oense med båda och med Stefan hade jag ett flertal både uppriktiga och uppfriskande samtal om den saken.
Nästan all brottslighet i Sverige - den som förstör tillvaron för hundratusentals brottsoffer varje år - har en utpräglat lokal anknytning och det ligger i sakens natur att den bara kan bekämpas på den lokala nivån. Samma lokala nivå som departementet och rikspolisstyrelsen konsekvent, kraftfullt och sedan snart tjugo år tillbaka utarmat på resurser.
Resurser som man fört till sig själv på den centrala nivån och med bland annat den konsekvensen att tjugo procent av landets poliser har samlats i kvarteret Kronoberg på Kungsholmen i centrala Stockholm och de som sitter där icke har ett pillekvitt att skaffa med den brottslighet som plågar landets medborgare. I stället tusentals byråkrater på rikspolisstyrelsen, rikskriminalpolisen, säkerhetspolisen, Stockholmspolisens ledning. Inte en vanlig konstapel så långt ögat ser.

Redan ett dygn efter sitt tillträde presenterade Bengt Svensson sitt första förslag. Rikskrim skall förstärkas med ytterligare tvåhundra kvalificerade utredare som skall öronmärkas för kampen mot den organiserade brottsligheten. Tvåhundra utredare? Närmare två procent av landets totala operativa polisresurs, fem procent av den samlade resursen inom kriminalpolisverksamheten och den intressanta frågan ställs givetvis aldrig. Från vilka verksamheter och lokala myndigheter skall man hämta dem? Vilka och vad skall man tappa blod från och oavsett hur trevlig Bengt Svensson än är så kan han faktiskt inte trolla.
Sak samma och vad är skillnaden mellan tjugo och tjugofem procent kanske någon undrar? Nåja, om den Svenssonska öppningen håller vad den lovar så kommer landets samtliga poliser att arbeta på Kungsholmen i centrala Stockholm före utgången av nästa år. Och vore jag president i Hells Angels skulle jag jubla, hälla i mig ett extra flak pilsner och dra en repa på hojen med fritt fladdrande hår. Väl medveten som jag är att en utredare på den lokala nivån är tvungen att klara av tjugofem gånger fler ärenden än hans kollega på rikskrim.
Centrala polismyndigheter med så diffusa uppdrag att de inte låter sig utvärderas. Omgärdade av en sådan sekretess att de enkelt undandrar sig vanlig demokratisk kontroll. Med materiella resurser som poliser på den lokala nivån aldrig vågat drömma om och prestationskrav som skulle leda till att varje annan polis fick sparken.

Om detta har jag tjatat i tjugo år. För döva öron och utan att vårda mig särskilt om vare sig mitt språk eller sättet jag gjort det på. Nu har jag kommit till vägs ände efter tjugofem år som anställd vid rikspolisstyrelsen. I morgon skall jag rensa mitt skrivbord och försöka finna mål och mening i min yrkestillvaro på annat håll. Hög tid förresten så att Bengt Svensson och hans kamrater i lugn och ro, efter eget huvud och egen övertygelse, kan genomföra den senaste i den ändlösa raden av så kallade polisreformer. Och för att jag själv skall slippa sitta bredvid och titta på och dra på mig hjärnblödning på kuppen.
"No country for old men". En fenomenal film som berättar en ohygglig historia och när filmen är slut så inser jag att det som den handlar om bara har börjat.
Faktaruta:
Författare har ett komplicerat förhållande till alkohol. Rakt på sak betyder detta att alldeles för många av dem dricker alldeles för mycket. Socialläkaren Nils Bejerot, legendarisk narkotikaforskare, hedersman och hängiven nykterist, genomförde på sjuttiotalet en mindre sociologisk undersökning om detta där han granskade alkoholvanorna hos samtliga nobelpristagare i litteratur. Alla utom tre visade sig vara alkoholister eller i vart fall "alkoholproblematiker" och med de tre som inte var det, var det ännu värre enligt Nisse. Ingen av dem skulle egentligen ha fått Nobelpriset eftersom de skrev så "förbannat usla böcker".
Författare som super kan indelas i två kategorier. Dels de som gör det för att få inspiration, kunna forcera spärrar, se och säga saker som de annars inte ser och säger. Ta ytterkurvan ut så att säga. Dels den andra kategorin som jag själv tillhör. De som gör det för att äntligen få tyst i sina plågade huvuden. Vi som dricker för att svepa våra sargade själar i spritens bourgognefärgade sammetsmantel.
När Sinclair Lewis fick Nobelpriset i litteratur 1930 inkvarterades han som brukligt på Grand Hôtel. När han på Luciadagens morgon uppvaktades på sitt rum av en hoper utomjordingar i vita särkar och brinnande hår fick han ett svårartad anfall av fylldille och flydde skrikande ut i korridoren. Helt obekant som han var med den nordiska varianten av de skära elefanter som han kände väl sedan länge och numera snarast skänkte trygghet i hans tillvaro.

Av Leif GW Persson
gw@expressen.se

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
19 Maj, 2008, 17:44:41
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 71
Antal inlägg: 577
Land: Nowhere

« Svara #25 skrivet: 19 Maj, 2008, 17:44:41 »

The last shall be the fürst.
Loggat
19 Maj, 2008, 21:38:44
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 540
Antal inlägg: 105

« Svara #26 skrivet: 19 Maj, 2008, 21:38:44 »

Leif GW Persson har en gloria av sakkunskap runt sitt huvud. Om det är en synvilla eller ej, det vet jag ej. Men ibland undrar jag. I början av sin karriär var han radikal. Men med åldern har han åtminstone närmat sig mittfåran.
Loggat
20 Maj, 2008, 11:03:22
Dust hunter
Medlem

« Svara #27 skrivet: 20 Maj, 2008, 11:03:22 »

Leif GW Persson hör till mina stora favoriter.
Han är en sådan person som säger vad han tycker och tänker!
om han sedan trampar någon på tårna struntar han fullkomligt i.
Polisväsendet är antagligen överlyckliga nu när de slipper en av
sina största kritiker. Men för oss andra är det en stor förlust.
Nu kan de föra sditt smusselspel i lugn och ro.
Poliser skall centraliseras till storstäderna och plockas bort från
landsbygden. Dubbelrån likt det som skedde i Charlottenberg i går lär
öka i antal. Poliskåren har stora brister i sin verksamhet!
och vad det verkar så har vare sig regering eller polisen själva någon större lust att förbättra detta.
Leif GW Perssons böcker har jag läst allihop med stor glädje!
Att få stifta bekantskap med Anna Holt, Johansson!
men framförallt! den högst specielle och törstige komissarie Evert Bäckström är väldigt angenämt. Många goda skratt har denne Bäckström gett mig. En ny bok har släppts i dagarna! med Evert Bäckström i huvudrollen: Den som dödar draken!
Den kommer att inhandlas under veckan.
Leif GW skall ha en eloge för allt jobb han lagt ner under de 25 år
han var anställd under polisväsendet. Förhoppningsvis kommer han att fortsätta attackera och motarbeta nedmonteringen av det svenska polisväsendet............

Hittade den här artikeln på Expressens nätupplaga. Tänkte att en del här finner GW:s tankar intressanta

18 maj 2008
 Därför slutar Leif GW Persson på rikspolisstyrelsen .

I veckan som gick fick vi ny rikspolischef och av skäl som jag skall återkomma till kommer jag att tänka på bröderna Coens senaste film, "No country for old men".
Den nye rikspolischefen Bengt Svensson är en sådan där person som alla bara talar gott om oavsett om man förhör sig med pamparna på polisfacket, landets länspolismästare eller hans egna medarbetare på det polisiära verkstadsgolvet. Ingen har ett ont ord att säga om Bengt Svensson. Inte ens jag själv faktiskt. De få gånger vi träffats har han varit både charmerande och gjort ett hyggligt begåvat intryck. Dessutom ser han bra ut på ett lite gammaldags manligt sätt, vältränad, alert, klär väl i uniform.
Med tanke på de starka intressemotsättningar som finns inom polisen är detta högst märkligt.
Kort sagt är personen Bengt Svensson sin företrädare Stefan Strömbergs raka motsats. Inte minst vad gäller skitsnack från den närmaste omgivningen och det är ungefär här som utnämningen av Svensson börjar se konstig ut.
Strömberg skulle ju ha fått sparken för att han centraliserade verksamheten på ett oönskat sätt, för att byråkratiseringen av polisen formligen exploderade och för att budgeten löpte amok. Varför i himmelens namn har man då utnämnt Svensson till hans efterträdare? Samme Svensson som var Strömbergs närmaste man och faktiskt den som såg till att Strömbergs intentioner omsattes i praktik.

Jag har inget ont att säga om Svensson. Vem har det? Jag är svårt förtjust i Stefan Strömberg för att vi i mångt och mycket är väldigt lika. Kort eller obefintlig stubin, inte överdrivet vattenkammade, ge faderulingen i formerna och alla ömma tår. I en saklig mening - hur den svenska polisen skall se ut - är jag djupt oense med båda och med Stefan hade jag ett flertal både uppriktiga och uppfriskande samtal om den saken.
Nästan all brottslighet i Sverige - den som förstör tillvaron för hundratusentals brottsoffer varje år - har en utpräglat lokal anknytning och det ligger i sakens natur att den bara kan bekämpas på den lokala nivån. Samma lokala nivå som departementet och rikspolisstyrelsen konsekvent, kraftfullt och sedan snart tjugo år tillbaka utarmat på resurser.
Resurser som man fört till sig själv på den centrala nivån och med bland annat den konsekvensen att tjugo procent av landets poliser har samlats i kvarteret Kronoberg på Kungsholmen i centrala Stockholm och de som sitter där icke har ett pillekvitt att skaffa med den brottslighet som plågar landets medborgare. I stället tusentals byråkrater på rikspolisstyrelsen, rikskriminalpolisen, säkerhetspolisen, Stockholmspolisens ledning. Inte en vanlig konstapel så långt ögat ser.

Redan ett dygn efter sitt tillträde presenterade Bengt Svensson sitt första förslag. Rikskrim skall förstärkas med ytterligare tvåhundra kvalificerade utredare som skall öronmärkas för kampen mot den organiserade brottsligheten. Tvåhundra utredare? Närmare två procent av landets totala operativa polisresurs, fem procent av den samlade resursen inom kriminalpolisverksamheten och den intressanta frågan ställs givetvis aldrig. Från vilka verksamheter och lokala myndigheter skall man hämta dem? Vilka och vad skall man tappa blod från och oavsett hur trevlig Bengt Svensson än är så kan han faktiskt inte trolla.
Sak samma och vad är skillnaden mellan tjugo och tjugofem procent kanske någon undrar? Nåja, om den Svenssonska öppningen håller vad den lovar så kommer landets samtliga poliser att arbeta på Kungsholmen i centrala Stockholm före utgången av nästa år. Och vore jag president i Hells Angels skulle jag jubla, hälla i mig ett extra flak pilsner och dra en repa på hojen med fritt fladdrande hår. Väl medveten som jag är att en utredare på den lokala nivån är tvungen att klara av tjugofem gånger fler ärenden än hans kollega på rikskrim.
Centrala polismyndigheter med så diffusa uppdrag att de inte låter sig utvärderas. Omgärdade av en sådan sekretess att de enkelt undandrar sig vanlig demokratisk kontroll. Med materiella resurser som poliser på den lokala nivån aldrig vågat drömma om och prestationskrav som skulle leda till att varje annan polis fick sparken.

Om detta har jag tjatat i tjugo år. För döva öron och utan att vårda mig särskilt om vare sig mitt språk eller sättet jag gjort det på. Nu har jag kommit till vägs ände efter tjugofem år som anställd vid rikspolisstyrelsen. I morgon skall jag rensa mitt skrivbord och försöka finna mål och mening i min yrkestillvaro på annat håll. Hög tid förresten så att Bengt Svensson och hans kamrater i lugn och ro, efter eget huvud och egen övertygelse, kan genomföra den senaste i den ändlösa raden av så kallade polisreformer. Och för att jag själv skall slippa sitta bredvid och titta på och dra på mig hjärnblödning på kuppen.
"No country for old men". En fenomenal film som berättar en ohygglig historia och när filmen är slut så inser jag att det som den handlar om bara har börjat.
Faktaruta:
Författare har ett komplicerat förhållande till alkohol. Rakt på sak betyder detta att alldeles för många av dem dricker alldeles för mycket. Socialläkaren Nils Bejerot, legendarisk narkotikaforskare, hedersman och hängiven nykterist, genomförde på sjuttiotalet en mindre sociologisk undersökning om detta där han granskade alkoholvanorna hos samtliga nobelpristagare i litteratur. Alla utom tre visade sig vara alkoholister eller i vart fall "alkoholproblematiker" och med de tre som inte var det, var det ännu värre enligt Nisse. Ingen av dem skulle egentligen ha fått Nobelpriset eftersom de skrev så "förbannat usla böcker".
Författare som super kan indelas i två kategorier. Dels de som gör det för att få inspiration, kunna forcera spärrar, se och säga saker som de annars inte ser och säger. Ta ytterkurvan ut så att säga. Dels den andra kategorin som jag själv tillhör. De som gör det för att äntligen få tyst i sina plågade huvuden. Vi som dricker för att svepa våra sargade själar i spritens bourgognefärgade sammetsmantel.
När Sinclair Lewis fick Nobelpriset i litteratur 1930 inkvarterades han som brukligt på Grand Hôtel. När han på Luciadagens morgon uppvaktades på sitt rum av en hoper utomjordingar i vita särkar och brinnande hår fick han ett svårartad anfall av fylldille och flydde skrikande ut i korridoren. Helt obekant som han var med den nordiska varianten av de skära elefanter som han kände väl sedan länge och numera snarast skänkte trygghet i hans tillvaro.

Av Leif GW Persson
gw@expressen.se

Loggat

20 Maj, 2008, 11:57:12
Global Moderator
Medlem

« Svara #28 skrivet: 20 Maj, 2008, 11:57:12 »

Hej på dig CharlieB! Grin

Ja det är solklart att Leif GW besitter en stor kunskap. Håller med dig om att man inte utan anledning blir en aning oroad för vart Polisen är på väg!!

Grin Grin
Polaren
Jagger
 Grin Grin
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
20 Maj, 2008, 19:39:00
Moderator
Medlem

« Svara #29 skrivet: 20 Maj, 2008, 19:39:00 »

Bra Jagger att du förklarar för mig! det är ju jag som är Svarte Petter här enligt somliga.

Eller hur Nixon??

Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
20 Maj, 2008, 19:45:38
Global Moderator
Medlem

« Svara #30 skrivet: 20 Maj, 2008, 19:45:38 »

Ja så kan det nog vara Richards, men du polaren!

Visa du bara din mjuka sida någon gång så tror jag iaf. att tom. Nixon kan ta dig i sina armar. (Ja det var kanske lite väl optimistiskt men även han kan se att du ibland men inte ofta säger något med substans i.)

Jag kan ha fel eftersom jag är en obotlig optimist, jag vet att även Richards är human.

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
20 Maj, 2008, 19:49:37
Moderator
Medlem

« Svara #31 skrivet: 20 Maj, 2008, 19:49:37 »

Ja du Jagger tack för ditt upplyftande svammel haha.

Med dig på nära håll så behöver man inga ovänner.

Nixon!!! var håller du hus?Huh??

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
20 Maj, 2008, 21:42:07
Moderator
Medlem

« Svara #32 skrivet: 20 Maj, 2008, 21:42:07 »

Vi diskuterade nyligen om våldet eskalerat i dagens samhälle jämfört med 50-60-70-80 talet.

51 rån hittills i år – värsta månaderna på 17 år
I år har mer än tio banker rånats i månaden – så många har det inte varit sedan 1991. Säkrare bankomater och värdetransporter är en anledning till att rånarna väljer banker.

– Vi har också att göra med en ny generation rånare, säger Bertil Ellvén, säkerhetschef på Swedbank.

I takt med att bankerna blivit säkrare har rånarna blivit tyngre beväpnade och är ofta utrustade med sprängmedel.

– Rånen blir svårare för poliserna att hantera, eftersom rånarna inte tvekar att använda sina vapen. Svårigheten märktes inte minst vid rånen i Charlottenberg.

Av de 51 bankrån som hittills begåtts i år har 26 skett på mindre orter. Trots debatten om att det är för få poliser på landsbygden finns det inget som tyder på att andelen rån blir fler där. Däremot gör de långa utryckningstiderna att det blir fler dubbelrån.

"Rånarna sprang inte ett steg"
– I Charlottenberg dök poliserna inte upp förrän efter en halvtimme. På bilderna såg man hur rånarna släpade grejerna efter sig. De sprang inte ett steg, säger Dick Malmlund säkerhetsansvarig på Svensk Handel.

Bristen på landsbygdspoliser ska dock åtgärdas. Nu är det beslutat att ytterligare 4 000 poliser ska tillföras fram till 2010. De flesta ska jobba på lokala poliskontor. För en normalstor polismyndighet med 500 poliser blir det ett tillskott på mellan 50 och 70 poliser.

Swedbank hårt drabbade
Över hälften av rånen har skett på Swedbank. Bertil Ellvén, säkerhetschef på Swedbank, menar att rånarna väljer kontor som de känner igen.

– Våra bankkontor se likadana ut, vilket gör att rånarligor väljer samma bankkedja. Tyvärr är det ett beteende som smittar av sig även på andra rånare.

För att säkra kontoren ytterligare så sprängsäkrar Swedbank värdeskåpen och har infärgningsskydd på pengarna.

– I regel finns inte så mycket pengar att hämta som många tror. Skadan i pengar är inte så stor, däremot i lidande för dem som drabbas.

"Måste kunna filma"
Ellvén vill att poliser och myndigheter agerar.

– Det måste finnas poliser som kan ringa in brottsplatsen efter ett bankrån. Likaså måste vittnesberättelsena vägas tyngre i domarna.

Ja vad tycker ni om det här? Var det värre förr??

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 07:56:16
Global Moderator
Medlem

« Svara #33 skrivet: 21 Maj, 2008, 07:56:16 »

Enligt mitt synsätt så var det definitivt inte värre förr.
Du har rätt Richards våldet och brottsligheten har eskalerat.

Gubben

Richards
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 16:29:59
Global Moderator
Medlem

« Svara #34 skrivet: 21 Maj, 2008, 16:29:59 »

Mina Vänner!
Vi har ju tidigare diskuterat straffsatser i Sverige.  Hittade den här artikeln på Dagens Juridik. Tänkte Att den har intresse för er!

HD lämnar prejudikat om livstidsstraff

I tre mål har HD för första gången prövat tillämpningen av omvandlingslagen.

I två av fallen omvandlar HD livstidstraffen till 21 års fängelse. I bägge
fallen handlar det om en person som dödat sin sambo och båda har avtjänat 12 år
i fängelse.

I det tredje fallet har en 56-årig man brutalt mördat och styckat sitt offer. HD
tidsbestämmer hans straff till 24 års fängelse.

Högsta domstolen uttalar bland annat att en strafftid på 21 år får anses
tillräcklig när det inte kan anses vara möjligt på grund av brottest karaktär
och svårhetsgrad att omvandla till 18 år. Under särskilt försvårande
omständigheter ska tiden bestämmas till 24 års fängelse.

Roberth Nordh, docent och rektor för Domarskolan spontana kommentar till domen
är att den bör kunna fungera som en bra riktlinje för kommande fall.
- Av lagen framgår att omvandling inte får ske till en kortare tid än 18 års
fängelse. Det ansluter också till tidigare praxis om att tiden bestämdes till
mellan 18 och 25 år. HD får nog förstås så att 21 år nu blir normalstraffet och
att 18 år skall användas när det finns i förhållande till normalfallet
förmildrande omständigheter och 24 år när det finns särskilt försvårande
omständigheter. Detta bör kunna fungera som en bra riktlinje för framtida fall,
särskilt med hänsyn till att HD närmare utvecklar de olika kriterier som skall
ligga till grund för bedömningen, säger han.

Tyck nu till om det här !

Polaren
Jagger
« Senast ändrad: 27 September, 2008, 11:41:34 av Jagger » Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 16:48:45
Global Moderator
Medlem

« Svara #35 skrivet: 21 Maj, 2008, 16:48:45 »

Bra skrivet Richards!

Polaren
Jagger
« Senast ändrad: 27 September, 2008, 11:43:30 av Jagger » Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 17:16:26
Medlem
Ingen Bild
Reg nr: 71
Antal inlägg: 577
Land: Nowhere

« Svara #36 skrivet: 21 Maj, 2008, 17:16:26 »

Gubben

Richards

Har du glömt Militärligan?

De här rånartyperna har väl en ganska kort livslängd (yrkeskarriär alltså). Vissa tenderar ju att vara lite mer uppfinningsrika när det gäller tillvägagångssättet. Men som grupp kan de knappast vara särskilt många. Och så länge de inte har några sk politiska ideér bakom sitt penningbehov, som de där högerextrema grupperna som härjade på 90-talet (vam, m.fl.), är det väl relativt business as usual.

Om nu bankerna skärper sin inre bevakning med bättre kameror och audio så stjälper det bara över problemet på varuhus istället. Vete fan om inte personrånen är värre. Att bli nerknackad för korvöron av några snorungar. Det är ingen angenäm upplevelse.
Loggat
21 Maj, 2008, 17:51:52
Moderator
Medlem

« Svara #37 skrivet: 21 Maj, 2008, 17:51:52 »

Gubben

Richards

Har du glömt Militärligan?

De här rånartyperna har väl en ganska kort livslängd (yrkeskarriär alltså). Vissa tenderar ju att vara lite mer uppfinningsrika när det gäller tillvägagångssättet. Men som grupp kan de knappast vara särskilt många. Och så länge de inte har några sk politiska ideér bakom sitt penningbehov, som de där högerextrema grupperna som härjade på 90-talet (vam, m.fl.), är det väl relativt business as usual.

Om nu bankerna skärper sin inre bevakning med bättre kameror och audio så stjälper det bara över problemet på varuhus istället. Vete fan om inte personrånen är värre. Att bli nerknackad för korvöron av några snorungar. Det är ingen angenäm upplevelse.

Nej då Aldred Militärligan minns jag mycket väl!

Vi tycks vara eniga om att våldet har trappats upp tyvärr måste jag tillägga.
ja du gatuvåldet idag är inte att leka med. Det känns som att ett människoliv är mindre värt idag som du säger.

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 17:57:16
Global Moderator
Medlem

« Svara #38 skrivet: 21 Maj, 2008, 17:57:16 »

Ja Richards & Aldred vi synes att vara eniga om att dagens samhälle är råare för gemene man.

P.S.
Jag tycker att denna tråd lämpar sig utomordentligt till att dryfta dylika saker mellan varven.

Vad tycker ni andra om det ?

Polaren

Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 18:02:49
Moderator
Medlem

« Svara #39 skrivet: 21 Maj, 2008, 18:02:49 »

Jodå för min del så är den här tråden perfekt att debattera allt mellan himmel och jord.

Ok att även tramsa till det här så slipper vi det i dom andra trådarna.

Gubben

Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 19:50:42
Medlem
Ingen Bild

« Svara #40 skrivet: 21 Maj, 2008, 19:50:42 »

Bra Kamrater. Jag höll inte stilen förra gången vi diskuterade det ekalerade våldet. Jag erkänner att jag var dåligt påläst och att jag ej höll mig till ämnet.

De senaste åren har det varit en del otäcka  värdetransportrån, men om polisen hade lyckats att gripa fler gärningsmän, så hade vi kanske fått en minskning. Det som jag ha anledning att vara orolig över är våld och annan brottslighet mot gamla och försvarslösa människor. Vissa tider kan man läsa mycket om sådana missgärningar, men på sistone har jag ej sett så mycket av den varan i pressen. Det är väl slumpen som avgjort detta.

En annan sak är bankomatbedrägerierna och intrång i datorerna, så att man kan bli av med allt man har på internetbanken. Det är många hot som svävar över oss svaga individer.

Jag har en känsla av att det många gånger är för milda straf för våld mot enskilda individer. Jag föredrar högre straffpåföljder för våldsbrott än för ekonomiska brott.

Jag hoppas att jag i mitt förvirrade inlägg hållit mig till ämnet.
Loggat
21 Maj, 2008, 20:22:30
Moderator
Medlem

« Svara #41 skrivet: 21 Maj, 2008, 20:22:30 »

Brasseman!

Du har min respekt och aktning i ditt påstående, vi tänker säkert lika i dessa frågor!

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 20:26:47
Global Moderator
Medlem

« Svara #42 skrivet: 21 Maj, 2008, 20:26:47 »

Ja Du Brasseman & Richards.

Det är nog så att det vi gemensamt ser är att det brister en hel del i det polisiära  arbetet i dag.

Därav en del av utvecklingen till dagens kriminiliatet, enligt mig. Men jag kan ha fel !!

Polaren
Richards
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
21 Maj, 2008, 20:44:46
Moderator
Medlem

« Svara #43 skrivet: 21 Maj, 2008, 20:44:46 »

Vad bra att ni tycker så vi är ense tror jag, då fortsätter vi att diskutera mina vänner.

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
22 Maj, 2008, 11:10:36
Global Moderator
Medlem

« Svara #44 skrivet: 22 Maj, 2008, 11:10:36 »

Vi har ju haft en diskussion här tidigare ang. män respektive kvinnors likhet inför lagen. Fann denna artikel intressant ur det perspektivet och vill delge er andra den..

Kvinnliga sexbrottslingar lider ofta av psykiska problem

Förbrytargruppen kvinnliga sexualbrottslingar är idag en i stort sett outforskad grupp. Nyligen färdigställdes den mest omfattande kliniska studie beträffande kvinnliga sexbrottsförbrytare.
- Psykiatriska problem har relativt sett en större betydelse för kvinnor som döms för sexualbrott än för män, säger Niklas Långström, en av forskarna bakom studien.

I studien, ”Sexual Offending in Women and Psychiatric Disorder: A National Case-Control Study”, har förekomsten av psykisk sjukdom och missbruk hos samtliga kvinnor dömda för sexualbrott under en period av tretton år undersökts. Dessa personer har vidare jämförts med drygt tjugo tusen slumpmässigt utvalda kvinnor i normalbefolkningen samt med de drygt tretton tusen kvinnor som dömts för icke-sexuella våldsbrott under samma period.

- Den forskning som idag generellt sett presenteras avseende sexualbrott rör i stort sett endast manliga förbrytare. Kunskapen är bristfällig avseende vilka riskfaktorer som utmärker kvinnor som begår sexbrott. I Sverige handlar detta om en grupp omfattande omkring en till två procent av de lagförda, säger Niklas Långström, docent vid Karolinska Institutets Centrum för Våldsprevention och en av forskarna bakom studien.

Av studien framkommer att närmare fyrtio procent av de sexbrottsdömda kvinnorna hade vårdats på psykiatrisk klinik under perioden. Åtta procent hade diagnostiserats med svår psykisk sjukdom, så kallad psykos. Dock visade det sig att förekomsten av psykisk sjukdom och missbruk inte skiljde sig mellan kvinnor dömda för sexualbrott och de som begått andra våldsbrott.

– Detta är intressant av den anledning att män som begår sexualbrott oftast är mindre psykiatriskt belastade än män som begår andra våldsbrott. Kvinnliga sexualförbrytare tenderar således mer än manliga att lida av missbruksproblem och psykisk sjukdom, säger Långström.

Resultaten av förevarande studie talar således för att kvinnor misstänkta eller dömda för sexualbrott rutinmässigt bör genomgå psykiatrisk bedömning. Detta förekommer inte idag.

- En obligatorisk psykiatrisk screening och behandling för alla kvinnor misstänkta eller dömda för sex- eller våldsbrott bör oavsett brottets svårighetsgrad genomföras, avslutar Långström.

Artikeln är från Dagens Juridik

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
26 Maj, 2008, 18:22:02
Global Moderator
Medlem

« Svara #45 skrivet: 26 Maj, 2008, 18:22:02 »

Mina vänner här på forumet.

När jag kollar runt i alla trådar som finns här så ser jag att flera avhandlar samma case.

Lite dumt med tanke på att infot i ämnena ligger spritt. Om vi alla hjälps åt genom att kolla igenom trådarna här innan vi startar en ny så är jag övertygad om att det blir lättare att få en samlad bild av informationen.

Polaren
Jagger

Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
29 Maj, 2008, 00:26:15
Medlem

« Svara #46 skrivet: 29 Maj, 2008, 00:26:15 »

Ett intelligent uttalande av Ap-ungen på Flahback.

Ännu en approach =)

--------------------------------------------------------------------------------

Tja. ca. 20 år och ser bra ut. Har inga problem med att få tjejer sen tidigare och jag har runt 10-15 samlagspartners, utöver det en hel del "strul". Detta är alltså jag. Jag skriver egentligen inte för att få Eran FB-hjälp utan mest för att göra det till en kul sak och bjuda på det jag har att komma med.
Loggat
29 Maj, 2008, 07:47:37
Moderator
Medlem

« Svara #47 skrivet: 29 Maj, 2008, 07:47:37 »

Tack Lynn! ja den där grabben går från klarhet till klarhet Grin Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
29 Maj, 2008, 08:50:15
Global Moderator
Medlem

« Svara #48 skrivet: 29 Maj, 2008, 08:50:15 »

Ja det här inlägget borde egentligen ge AP-Ungen en toppacering på listan, menhan skriver ju det på FB. Därför får han ett hederomnämnande!!

Tja. ca. 20 år och ser bra ut. Har inga problem med att få tjejer sen tidigare och jag har runt 10-15 samlagspartners, utöver det en hel del "strul". Detta är alltså jag. Jag skriver egentligen inte för att få Eran FB-hjälp utan mest för att göra det till en kul sak och bjuda på det jag har att komma med.
Nu till själva grejjen:

Bor i en storstad i Sverige och på min stadsdels matbutik jobbar en väldigt söt tjej. Hon är 1 år äldre än mig. Har sen ett bra tag tillbaka kollat in henne och hon mig. Denna tjejen har jag sedan några år tillbaka haft på msn, men bara som ett gammalt fjortisragg typ. Hon använder förövrigt inte denna mailadressen längre. Men tack vare denna så vet jag hennes namn. Slug som man är, kollade jag upp henne på facebook, birthday.se och i mitt jobbs databas. Låter creepy? Kanske, men ville bara försäkra mig om vem hon var. På facebook gjorde jag däremot inget, varen poke:a eller adda då hon känner igen mig, då jag i stort sett ser henne fler ggr i veckan på matbutiken.

Själva grejen är att nu känner jag att det är dags att kanske approacha denna damen. Det hela är egentligen väldigt enkelt. Min tanke är att prata med henne när hon jobbar, dock inte när hon sitter i kassan utan när hon t.ex. plockar varor eller liknande i hyllorna.

Någon som har nått bra tips utöver det självklara? Annars är det bara tuta och köra så kommer jag med en uppdatering under veckan, kanske dagliga updates då ja ska försöka utöka intresset emellan oss genom att bara som vanlig va trevlig och gå till hennes matbutik. Framåt fredag och helgen tänkte jag "prata" med henne. Tilläggas bör att när ja snokade om henne märkte jag att hon fyllde år igår, och då hade vi en jävla ögonkontakt. Bör jag uppmärksamma hennes födelsedag eller är det för "på" och stalkeraktigt? jag tror på de sistanämda.

WIsh me luck!!

Att önska lycka till efter ett sådant inlägg är inte lätt. Ap-Ungen! Du blir månadens Raketforskare. Grattis Grin Grin Grin
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
29 Maj, 2008, 11:36:56
Moderator
Medlem

« Svara #49 skrivet: 29 Maj, 2008, 11:36:56 »

Ännu ett inlägg från vår favorit AP-Ungen (Monky-Kid), grabben är ju en natur begåvning!!!

Egentligen behöver ni inte göra det så komplicerat, dvs. be en kompis skicka skumma sms. Eller jo, om ni aldrig får sms annars så kan det vara en bra idé men jag brukar få ganska mycket sms(Ja, populär ). När jag är med tjejen så brukar jag läsa dom lite diskret utan att för den delen gå och gömma sig. Utan mer bara läsa, svara och lite tyst lägga ner telefonen i fickan igen. Detta ger en sjysst mystik och tjejen eller om det är någon du dejtar.

Saken är att mystik i största allmänhet är riktigt tändande hos flickorna. Kan ju säga så att mitt mystikbeteende hade stor inverkan på hur jag förtrollade min nuvaranda flicka. Däremot skall det ju såklart verkligen inte ligga något skumt bakom allt.
Finns många sätt att vara mystisk på. Mina tips är väldigt enkla och logiska. Vardagsgrejjer som att du varit ute och handlat mjölk kan du bara ifall någon undrar säga att du var på ett ärende och sedan byta samtalsämne.

En klassiker jag brukar göra/gjorde är att om man är ute med ett gäng av kompisar och en av dom är en tjej man gillar så skall man försöka försvinna ibland under kvällen. Typ 5-10 min, bara för att få henne att undra vart du är och för att verka lite "upptagen/mystisk". Ringer det i din telefon kan du t.ex. svara och gå iväg på ett avstånd på ca. 10-15 m ifrån "tjejen" så hon ser dig. Då kommer hon garanterat undra vem du pratar med. Kanske mamsen?
Lägg gärna in ett tydligt skratt eller två, som hon givetvis noterar.

--------------------------------------------------------------------------------
 Dr. Phil hade säkert inte kommit på något bättre Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
29 Maj, 2008, 15:32:40
Medlem

« Svara #50 skrivet: 29 Maj, 2008, 15:32:40 »

HAHAHA!!!

Ap-ungen besitter inte bara information ingen annan vet, han är en riktig hingst också!

Han skulle berätta för Lie vem som mördat Jeanette om de träffades. Han kunde med andra ord inte berätta över Internet eller telefon. Dessutom frågade han hur hon såg ut och hur gammal hon var.  Huh?
Som om det vore relevant i sammanhaget.

Så rätt Richards, han går verkligen från klarhet till klarhet!
Loggat
30 Maj, 2008, 20:20:49
Moderator
Medlem

« Svara #51 skrivet: 30 Maj, 2008, 20:20:49 »

HAHAHA!!!

Ap-ungen besitter inte bara information ingen annan vet, han är en riktig hingst också!

Han skulle berätta för Lie vem som mördat Jeanette om de träffades. Han kunde med andra ord inte berätta över Internet eller telefon. Dessutom frågade han hur hon såg ut och hur gammal hon var.  Huh?
Som om det vore relevant i sammanhaget.

Så rätt Richards, han går verkligen från klarhet till klarhet!

Hej Lynn!
Ja jag vet det fick ett PM av Lie innan. Sa till henne att vara försiktig med "fula gubbar" (som jag då) hahaha
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
30 Maj, 2008, 20:32:33
Global Moderator
Medlem

« Svara #52 skrivet: 30 Maj, 2008, 20:32:33 »

Richards! Ful gubbe är du definitivt! Men jag enar mig med dig & Lynn beträffande AP-Ungen.

Det känns så bra att veta att dagens ungdom som ska ta över vårt land är så kompetenta.

Då tänker jag mest på kära Lie! Hon fixar det !!!

Sen Richards kan du och jag gagga på hemmet i lugn o ro!
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
30 Maj, 2008, 22:47:35
Medlem
Ingen Bild

« Svara #53 skrivet: 30 Maj, 2008, 22:47:35 »

Du Jagger, jag tycker Du och Richards är på tok för unga för att sitta och "gagga på hemmet". Inte ens jag, som snart fyller 70, har någon tanke på att göra något dylikt.
Loggat
30 Maj, 2008, 22:49:59
Moderator
Medlem

« Svara #54 skrivet: 30 Maj, 2008, 22:49:59 »

Haha Brasseman! Det har du rätt i, men med tiden så lär vi hamma där ändå är jag rädd för. men desto senare desto bättre för oss alla.
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 00:06:24
Dust hunter
Medlem

« Svara #55 skrivet: 31 Maj, 2008, 00:06:24 »

Polisen ger sig på oskyldiga seriefigurer nu också.
På vägen hem från krogen!(även seriefigurer går på krogen!)
Blev det övertryck i öltanken! som måste tömmas omgående.
En tät syrenhäck stod lägligt efter vägen där jag vinglade fram.
Men när man i godan ro släpper på trycket! så knackar det på ryggen!
och där står en pois och räcker över en böteslapp på 500 kronor.
Tss! nu får man inte lätta på trycket ifred utan att bli antastad av polisen. Var skall detta sluta?................
Loggat

31 Maj, 2008, 01:36:41
Medlem

« Svara #56 skrivet: 31 Maj, 2008, 01:36:41 »

Ja jag vet det fick ett PM av Lie innan. Sa till henne att vara försiktig med "fula gubbar" (som jag då) hahaha
[/quote]

Hehe, okej. Men som sagt, ap-ungen går från en klarhet till en annan!

Att han har samma användarnamn på båda sajterna dessutom. Tigger om att göra sig själv till åtlöje.  Grin Grin Grin
Loggat
31 Maj, 2008, 14:54:08
Moderator
Medlem

« Svara #57 skrivet: 31 Maj, 2008, 14:54:08 »

Varning Varning varning!!! Här kommer ett citat från FB levererat av allas vår idol AP-Ungen [Monky-Kid]. Känsliga medlemmar ombedes att hoppa över citatet, men samtidigt ni missar en hit! Grin Grin Grin Grin

-------------------------------------------------------------------------------
Jag hade trekant med en tjej och min polare. Det var visserligen på fyllan vid 5-6 tiden på morgonen en sommar. Vi var rätt packade och såg det som en kul grej. Kan inte säga att jag direkt hade jätteskönt sex utan det var som sagt bara en kul grej.
Sjukt ball när min kompis började slicka henne på min sängkant och jag satte mig vid datorn och frågade henne samtidigt vad hon gillade för musik. Sen när jag blev kåt tog jag bara av mig kläderna och gick fram, viftande med ballen och hon började suga. Sen turades vi om att knulla henne typ.
------------------------------------------------------------------------------

Enligt min uppfattning så är grabben lika gammal som Fantomen dvs. 400 år med tanke på allt han har hunnit med i livet. Samtidigt funderar jag på om han inte måste vara tvilling för en person kan omöjligt vara så här korkad !!

Gubben
Richards
Bullshit Brothers
 Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 14:55:59
Global Moderator
Medlem

« Svara #58 skrivet: 31 Maj, 2008, 14:55:59 »

Varning Varning varning!!! Här kommer ett citat från FB levererat av allas vår idol AP-Ungen [Monky-Kid]. Känsliga medlemmar ombedes att hoppa över citatet, men samtidigt ni missar en hit! Grin Grin Grin Grin

Jag hade trekant med en tjej och min polare. Det var visserligen på fyllan vid 5-6 tiden på morgonen en sommar. Vi var rätt packade och såg det som en kul grej. Kan inte säga att jag direkt hade jätteskönt sex utan det var som sagt bara en kul grej.
Sjukt ball när min kompis började slicka henne på min sängkant och jag satte mig vid datorn och frågade henne samtidigt vad hon gillade för musik. Sen när jag blev kåt tog jag bara av mig kläderna och gick fram, viftande med ballen och hon började suga. Sen turades vi om att knulla henne typ.

Enligt min uppfattning så är grabben lika gammal som Fantomen dvs. 400 år med tanke på allt han har hunnit med i livet. Samtidigt funderar jag på om han inte måste vara tvilling för en person kan omöjligt vara så här korkad !!

Gubben
Richards
Bullshit Brothers
 Grin Grin Grin Grin Grin

Nu måste jag ge dig credit Richards du är ju ROLIG!!!

Polaren
Jagger
Bullshit Brothers
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 15:02:37
Moderator
Medlem

« Svara #59 skrivet: 31 Maj, 2008, 15:02:37 »

Ap-ungen
Medlem

Reg.datum: Dec 2007

Hörde en del angående mjölk. Finns de ett ämne i mjölk som stoppar muskeluppbyggnaden ?
Eller kan det vara som en annan vän påstod att mjölk TILL maten kan förminska proteinupptaget ifrån maten och att det isåfall är bättre att dricka mjölken efter maten separat, stämmer det ?
Det sista påståendet tror inte jag på alls.

Ville iaf. bara dubbelkolla med Er!

Thanks

Grabben ap-ungen är ju en guldgruva till den här tråden!!

Kan du inte komma tillbaka hit ap-ungen?Huh?Huh??

Gubben
Richards
Bullshit Brothers
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 15:26:56
Global Moderator
Medlem

« Svara #60 skrivet: 31 Maj, 2008, 15:26:56 »

hahahahaha!

Ja han är kul vår vän ap-ungen.

Bullshitt Brothers består i dagsläget av två medlemmar: Jagger och Richards. Vi nominerar härmed CharlieB som nästa member utifrån hans öppenhet beträffande luftningen av fortplantningsorganet på allmän plats!!! Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Keep on rockin' charlieB det var värt 500 spänn!!

P.S
Alla som vill va med i Bullshit Brothers är välkomna med ansökan i tråden hahaha.
Även systrar är välkomna så klart!!! Var nu inte blyga!

Polaren
Jagger
Bullshit Brothers
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 15:28:47
Moderator
Medlem

« Svara #61 skrivet: 31 Maj, 2008, 15:28:47 »

Att känna Jagger är inte lätt, man måste inte vara galen men det underlättar om man är det. Jag vet!!! Grin Grin Grin

Gubben
Richards
Bullshit Brothers
 Grin Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 15:31:09
Moderator
Medlem

« Svara #62 skrivet: 31 Maj, 2008, 15:31:09 »

Du Jagger, jag tycker Du och Richards är på tok för unga för att sitta och "gagga på hemmet". Inte ens jag, som snart fyller 70, har någon tanke på att göra något dylikt.

Saken är klar brasseman du blir EMERITUS i Bullshit Brothers GRATTIS!!!

Gubben
Richards
Bullshit Brothers

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 15:55:11
Global Moderator
Medlem

« Svara #63 skrivet: 31 Maj, 2008, 15:55:11 »

Artikel från Dagens Juridik

Flicka lurades utföra oralsex åt fyra pojkar
Den 17-åriga flickan lurades att utföra oralsex på fyra pojkar. Flickan uppger att de erbjudit henne 1 500 kronor men att de lämnat platsen utan att hon fått några pengar. Två av dem döms nu för köp av sexuell handling av barn.

Händelsen ägde rum på en förskolegård och upptäcktes av fritidsledare som stoppade flickan men hon hade redan hunnit utföra oralsex på alla fyra pojkarna. Fritidsledarna fick flickan att berätta vad som hänt. Hon hade annars, enligt egen utsago i rätten, tänkt hålla tyst om händelsen.

Flickan uppger att samtliga fyra fått utlösning och att hon fått sperma på sina kläder. Den tekniska undersökningen visade dock inga spår av sperma. Malmö tingsrätt bedömer trots det att flickans berättelse ger intryck av att vara självupplevd, och att den stöds av uppgifter pojkarna lämnat i polisförhör.

Domstolen bedömer att flickans berättelse ska läggs till grund för bedömningen och finner det utrett att de två som åtalats tillsammans och i samförstånd med två andra förmått flickan att utföra oralsex åt dem mot en utlovad ersättning om 1 500 kronor. Pojkarna döms till ungdomstjänst.

När man läser det här så är jag lite glad över att inte vara så ung längre. Men frågan är: Vem är offer, killarna som åkte dit eller tjejen som var missnöjd över de uteblivna 1500?Huh?Huh?

Det är egentligen inget komiskt alls i det här bara tragiskt eller hur mina vänner??

P.S.
CharlieB, din luftning var ju ändå billig hahahahaha.

Polaren
Jagger
Bullshit Brothers
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 17:23:18
Medlem

« Svara #64 skrivet: 31 Maj, 2008, 17:23:18 »

Gubben
Richards
Bullshit Brothers
 Grin Grin Grin Grin Grin

Haha! Han måste vara det största skämtet i denna cyberrymd! Det värsta av allt är att han tror han är Guds gåva. Förstår inte ens hur mongo hans uttalanden är. Men, men han skänker oss ett gott skratt i alla fall! Ger honom credit för det!

Cheesy Grin Grin
Loggat
31 Maj, 2008, 17:41:10
Global Moderator
Medlem

« Svara #65 skrivet: 31 Maj, 2008, 17:41:10 »

Gubben
Richards
Bullshit Brothers
 Grin Grin Grin Grin Grin

Haha! Han måste vara det största skämtet i denna cyberrymd! Det värsta av allt är att han tror han är Guds gåva. Förstår inte ens hur mongo hans uttalanden är. Men, men han skänker oss ett gott skratt i alla fall! Ger honom credit för det!

Cheesy Grin Grin
Hej Lynn! du är cool du! Verkligen glimten i ögat det uppskattar jag så mycket!
Joina nu Bullshit Brothers här i tråden så döper vi om den till Bullshit Brothers&Sisters!!!!!

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 17:48:46
Moderator
Medlem

« Svara #66 skrivet: 31 Maj, 2008, 17:48:46 »

Jagger!!

Klart som bara den! Lynn är självklar medlem här i Bullshit Brothers&Sisters [långt ord] men det gick bra.

Nu släpper vi loss alla kul grejor här i Nixon tråden [han borde vara stolt] men det är jag inte så säker på att Nixon är, tyvärr tyvärr.

Ömma tår är ju som bekant känsliga, men oss emellan det är ju skitkul att trampa på dom då och då!
 Grin Grin Grin Grin Grin

Gubben
Richards
Bullshit Brothers&Sisters

P.S.
Var det rätt nu petiga Jagger?Huh?Huh?
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 18:00:45
Medlem

« Svara #67 skrivet: 31 Maj, 2008, 18:00:45 »

Joinar gärna Bullshit Brothers&Sisters!

Som sagt har vi våra säkra leverantörer där ute, och just deras tår har man ta mig f-n rätt att trampa på.  Grin

/Lynn
Loggat
31 Maj, 2008, 18:06:06
Global Moderator
Medlem

« Svara #68 skrivet: 31 Maj, 2008, 18:06:06 »

Ja hahahahahaha. Då kör vi på här med kul inlägg och annat roligt som dyker upp.

Jag blev glad att Lynn joinade !!!!!!

Nu väntar vi på brasseman som blir vår EMERITUS kom igen nu brasseman!!!!!

Polaren
Jagger
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 18:39:11
Moderator
Medlem

« Svara #69 skrivet: 31 Maj, 2008, 18:39:11 »

Att du är tokig Jagger det vet jag men men haha, ja då kul det här vi skojar och driver med oss själva och andra med även om dom inte vill haha

Gubben
Richards

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
31 Maj, 2008, 19:34:48
Medlem
Ingen Bild

« Svara #70 skrivet: 31 Maj, 2008, 19:34:48 »

Grabben verkar vara realist på en punkt. Han anser sig tillhöra apsläktet och denna insikt får vi lägga på hans pluskonto.
Loggat
01 Juni, 2008, 00:15:29
Dust hunter
Medlem

« Svara #71 skrivet: 01 Juni, 2008, 00:15:29 »

Jag pratar så mycket bullshit mellan varven!
att det vore konstigt om jag INTE joinar!
så jag joinar. Trampa på tårna är jag också bra på!
trots att mina inte är så stora! men trampa kan jag.
Ölen rinner lätt i denna ljuvliga sommarvärme.............

Ja hahahahahaha. Då kör vi på här med kul inlägg och annat roligt som dyker upp.

Jag blev glad att Lynn joinade !!!!!!

Nu väntar vi på brasseman som blir vår EMERITUS kom igen nu brasseman!!!!!

Polaren
Jagger
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Loggat

01 Juni, 2008, 06:41:58
Global Moderator
Medlem

« Svara #72 skrivet: 01 Juni, 2008, 06:41:58 »

Grabben verkar vara realist på en punkt. Han anser sig tillhöra apsläktet och denna insikt får vi lägga på hans pluskonto.

bonuspoäng för det här inlägget brasseman!!!!!!
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
01 Juni, 2008, 07:37:35
Moderator
Medlem

« Svara #73 skrivet: 01 Juni, 2008, 07:37:35 »

Favorit i repris! är han inte underbar??

2008-03-07, 10:29    #1 
Ap-ungen
Medlem

Jo, det är så att jag vet vem mördaren är i ett mordfall ifrån slutet av 60-talet. Vi behöver inte gå in på detaljerna då frågeställningen jag skall ge Er är en annan.

Jag har fått påtryckningar ifrån folk som säger att jag måste berätta vem mördaren är. Mördaren är för övrigt släkt med mig och är en pysykiskt sjuk man. Han är inte heller dömd för mordet. Jag menar att med respekt för honom och vår släkt så behöver jag inte namnge honom, håller ni med om det ?
Ap-ungen
Medlem

Inlägg: 141  Okej. Jo, förstår att släktingarna möjligtvis vill veta vad som hände. Vad som hände vet jag inte mer än det som går att läsa sig till, vilket släktingarna förmodligen gjort.

Ap-ungen
Medlem

Fallet gäller Jeanettemordet i Södertälje 1969. Ok, jag tog möjlitgivs i lite i början av tråden men mördaren är inte släkt med mig, men är mer bekant. Dessutom är jag inget troll, utan pratar sanning. Vet vem mördaren är men vill inte namnge denne. Varför? Jo, för att man vet aldrig vad det kan få för konsekvenser. Visst, inga juridiska sådana men andra. Någon känner någon som känner någon som vet vem mördaren är som vet var han bor/jobbar osv.

Citaten av AP-Ungen "lånade" jag på FB. Tack Tack

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 08:54:49
Global Moderator
Medlem

« Svara #74 skrivet: 02 Juni, 2008, 08:54:49 »

Hade jag inte vetat att det är äkta från fb så hade jag trott att du fejkat Richards!
AP-Ungen är genius!!

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 14:42:37
Medlem

« Svara #75 skrivet: 02 Juni, 2008, 14:42:37 »

Ännu ett genialiskt uttalande av ap-ungen:

Vad innebär gymnasiekompetens och vad är skillnaden på Gymnasiekompetens och högskolekompetens. Högskolekompetens är väl att man har tillräckligt med Gymnasiepoäng för att ha "rätt" att söka högskola. Har man för lite gymnasiepoäng så har man inte "rätt" att söka högskola.

Tacksam för svar!

Högeskolekompetens = poäng från högskolan (oftast examen)
Loggat
02 Juni, 2008, 15:39:05
Moderator
Medlem

« Svara #76 skrivet: 02 Juni, 2008, 15:39:05 »

Nu är vår demon AP-Ungen i det stora landet i Väst och härjar!!!!

Ursprungligen postat av Ap-ungen
Tro det eller ej. Sitter nu med en 3g-iphone pa ett seminarie i Californien. Jag skulle halla detta hemligt men hade lite svart att halla tyst for er flashbackare. Har smygfotat lite sa lagger upp bilder inatt(20.00 svensk tid).
Kan ju saga att den ar lika smal som Ipod Touch. Finns tydligen bara 2-3 st prototyper i hela varlden. Det sags har att den kommer i slutet av June.

I will keep you guys updated.

Följden av det här inlägget blev att nu garvar hela fb oxå åt "stackaren"

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 16:03:32
Global Moderator
Medlem

« Svara #77 skrivet: 02 Juni, 2008, 16:03:32 »

Ap-ungen
Medlem

Finns det någon "regel" för vilken arm man tatuerar först, ungefär som om man har klockan på vänster arm. Har tänkt på det och de flesta har sin tattoo på vänster arm, speciellt om det är den första tattoon.

Jag har iaf. en tatuering på vänster bröst och skall nu göra en på armen(klassiska nedanför axeln). Vilket borde i regel se bäst ut, på höger arm eller vänster arm om ni lägger det i perspektiv att jag redan har en på vänster bröst.

--------------------------------------------------------------------------------------
Nu ska vår vän AP-Ungen bli vuxen och tatuera sig Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 16:15:59
Global Moderator
Medlem

« Svara #78 skrivet: 02 Juni, 2008, 16:15:59 »

Ap-ungen
Medlem

Visste inte var jag skulle lägga tråden så flytta om du vill MOD.

Anyway, tre veckor sedan var jag och fyra polare till ute och söp till det. På vägen hem vid 3 tiden på natten så började vi [red. by admin]iskt nog sparka lite på bilar, endast på bakspeglarna, flyttade på några vägarbetskoner och sparka på en brevlåda. En(!) backspegel gick sönder, 1 vägarbetskona flög i buskarna och brevlådan tror jag blev oskadd. Något vittne som inte var bilägare eller husägare, utan bara en förbipasserande ringde polisen.
Eftersom vi så många gånger tidigare i exakt samma område har snott cyklar och betett oss allmänt dumt åt utan polisiär närvaro så vandrade vi sedan lungt hemmåt. Cirkus 5 min efter dåden dyker polisbil efter polisbil upp och vi får alla sova i fyllecellar, förhöras på morgonen och sedan åka hem. Alla berättar vad som hände i förhören. Det är ju självklart så att detta har ingen hög prioritet hos polisen och därför har jag sagt till mina polare att det med största sannolikhet inte kommer hända något, vilket isåfall skulle kunna vara att vi får betala något skadestånd.

Nu har det gått 3 veckor och polisen har ännu inte hört av sig. Jag själv är hur lugn som helst och inser att detta är sådant som händer var och varannan helg för poliserna. Jag menar, ett gäng fulla ungdomar som beter sig illa åt, jättevanligt eller hur ?

Nu frågar jag Er flashbackers, vad tror ni kommer hända ?

--------------------------------------------------------------------------------------
Jag trodde botten var nådd då hittade jag denna av vår vän!!!!!!!!!!

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 17:02:45
Global Moderator
Medlem

« Svara #79 skrivet: 02 Juni, 2008, 17:02:45 »

2008-01-10, 11:11    #26 
Ap-ungen
Medlem

På mitt jobb arbetar förutom jag bara kvinnor som är 45+. Jag har arbetat här i 2 mån nu och jag har det riktigt gott. Sorterar papper och lite datorarbete. Jätteenklet för mig men inte för kärringarna här. Därför får jag gjort mkt väldigt snabbt och sitter därför och slappar hela dagarna. Dom är dessutom inte vetande om hur mycket jag borde kunna göra på en arbetsdag. Jag har således gett ett väldigt bra intryck. Denna veckan har jag gjort ca 10% av vad jag skulle kunna göra om jag jobbade hela tiden. Men ingen som förstår det. Så nu har jag suttit på FB hela förmiddan.
100 kr tim, 2 min promenad hem och flextid. Någon som vill byta jobb med mig kanske ?
-------------------------------------------------------------------------------------
Grabben måste vara en dröm för alla arbetsgivare Grin Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 17:07:23
Medlem

« Svara #80 skrivet: 02 Juni, 2008, 17:07:23 »

Ja, killen skyltar ju med att inte ha alla hästar hemma om man ska uttrycka sig så.

Frågan är om han har grundskolekompetens?  Grin Grin Huh?

/Lynn
Loggat
02 Juni, 2008, 17:46:13
Moderator
Medlem

« Svara #81 skrivet: 02 Juni, 2008, 17:46:13 »

Sitter och funderar på om vi inte ska tipsa SVT om denna unika naturbegåvning som AP-Ungen besitter.

Han matchar lätt både Robert och Björn Gustavsson, f-n han behöver ju inte anstränga sig!!

Gubben
Richards
 Grin Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 19:17:23
Global Moderator
Medlem

« Svara #82 skrivet: 02 Juni, 2008, 19:17:23 »

Jag tycker så här!

Är man en naturbegåvning så måste man få utvecklas i sin egen takt. AP-Ungen [Monky-Kid]  är kanske inte så medveten om sin talang i dag [och kanske inte i morgon heller]. Om han inte blir det så låt oss glädjas så länge det varar.

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
02 Juni, 2008, 22:55:57
Dust hunter
Medlem

« Svara #83 skrivet: 02 Juni, 2008, 22:55:57 »

Ett sånt genius!
Svårt att finna ord som passar för denne Ap-unge!
Man tappar talföret åt denna intiligente figur.
Antagligen sitter han på sitt pojkrum och drömmer.
Nej! vi skall inte tipsa SVT!
vi tipsar tv5 istället!
han är ju given i 100 höjdare.
Filip och Fredrik kommer att bli bra lekkamrater till Ap-ungen..............

Ap-ungen
Medlem

Visste inte var jag skulle lägga tråden så flytta om du vill MOD.

Anyway, tre veckor sedan var jag och fyra polare till ute och söp till det. På vägen hem vid 3 tiden på natten så började vi [red. av admin]iskt nog sparka lite på bilar, endast på bakspeglarna, flyttade på några vägarbetskoner och sparka på en brevlåda. En(!) backspegel gick sönder, 1 vägarbetskona flög i buskarna och brevlådan tror jag blev oskadd. Något vittne som inte var bilägare eller husägare, utan bara en förbipasserande ringde polisen.
Eftersom vi så många gånger tidigare i exakt samma område har snott cyklar och betett oss allmänt dumt åt utan polisiär närvaro så vandrade vi sedan lungt hemmåt. Cirkus 5 min efter dåden dyker polisbil efter polisbil upp och vi får alla sova i fyllecellar, förhöras på morgonen och sedan åka hem. Alla berättar vad som hände i förhören. Det är ju självklart så att detta har ingen hög prioritet hos polisen och därför har jag sagt till mina polare att det med största sannolikhet inte kommer hända något, vilket isåfall skulle kunna vara att vi får betala något skadestånd.

Nu har det gått 3 veckor och polisen har ännu inte hört av sig. Jag själv är hur lugn som helst och inser att detta är sådant som händer var och varannan helg för poliserna. Jag menar, ett gäng fulla ungdomar som beter sig illa åt, jättevanligt eller hur ?

Nu frågar jag Er flashbackers, vad tror ni kommer hända ?

Jag trodde botten var nådd då hittade jag denna av vår vän!!!!!!!!!!

Polaren
Jagger

Loggat

03 Juni, 2008, 14:20:05
Global Moderator
Medlem

« Svara #84 skrivet: 03 Juni, 2008, 14:20:05 »

Ja du CharlieB!!

Men det är fantastiskt grabben bjuder ju på gratis underhållning hahahaha Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
04 Juni, 2008, 10:14:58
Moderator
Medlem

« Svara #85 skrivet: 04 Juni, 2008, 10:14:58 »

Då tar vi dagens AP-Unge!!

Ap-ungen
Medlem

Ursprungligen postat av Deadflower
Nej AP-Ungen är ett Supertroll, maken till pinsam liare får man leta efter.
Kolla hans inlägg på Svenska Mord!!!!!

Jag må vara ett troll i denna tråden men på SvenskaMord är jag då inget troll.
Det som är skrivet på SvenskaMord är 100% sanning.

yeah yeah....

----------------------------------------------------------------------------------------
Man tackar och bockar för att du finns AP-Ungen[/b

Gubben
Richards
Bullshit Brothers&Sisters]     

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
04 Juni, 2008, 17:39:10
Global Moderator
Medlem

« Svara #86 skrivet: 04 Juni, 2008, 17:39:10 »

Nu måste jag få komma till tals här!!

Denna ypperliga naturbegåvning AP-Ungen då, kan vi inte få över honom till SM???

Han sprider ju så mycket glädje utan att veta det själv. Snacka om "naturbegåvning". Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
04 Juni, 2008, 18:30:13
Moderator
Medlem

« Svara #87 skrivet: 04 Juni, 2008, 18:30:13 »

Men Polarna!!

Lite trist är väl ändå att vår upphovsman till den här tråden inte gett sig till känna!

Var håller du hus Nixon??? Du är ju President i den här tråden, kom ut nu var inte blyg!!
 Grin Grin Grin Grin

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
04 Juni, 2008, 20:41:56
Global Moderator
Medlem

« Svara #88 skrivet: 04 Juni, 2008, 20:41:56 »

Gagga inte Richards!

Du har ju AP-Ungen att glädjas åt han levererar hela tiden.
Nixon är säkert bara en blyg och försynt pojke som du har skrämt.
Kommer han hit igen ska jag stötta honom.

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
04 Juni, 2008, 22:19:12
Dust hunter
Medlem

« Svara #89 skrivet: 04 Juni, 2008, 22:19:12 »

Ja visst gör han det.
Undrar bara om han förstår det själv?
ytterst!,ytterst tveksamt. Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Ja du CharlieB!!

Men det är fantastiskt grabben bjuder ju på gratis underhållning hahahaha Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

05 Juni, 2008, 07:28:06
Moderator
Medlem

« Svara #90 skrivet: 05 Juni, 2008, 07:28:06 »

Citat:
Du är en pärla AP-Ungen!

Vi saknar dig och dina "superinlägg" på Svenska Mord. Baby Come Back   

Om du inte är ett troll på Svenska Mord vad är du då??

Svenska Mord

En sanningstalande apunge!
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
05 Juni, 2008, 07:29:45
Moderator
Medlem

« Svara #91 skrivet: 05 Juni, 2008, 07:29:45 »

Ap-ungen
Medlem

Citat:
Kan du inte återvända till Svenska Mord?

Vi har inget att garva åt längre 

-------------------------------------------------------------------------------------

Haha, du e la för skön!!

Nja, har inge o tillägga på SM. eller? jag har sagt de jag vet!

Grabben är påG!!!!!!!!!!!!!!
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
06 Juni, 2008, 19:01:24
Moderator
Medlem

« Svara #92 skrivet: 06 Juni, 2008, 19:01:24 »

Ha nu en riktig bra helg alla !!!!!!!!

Gubben
Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
07 Juni, 2008, 07:33:46
Global Moderator
Medlem

« Svara #93 skrivet: 07 Juni, 2008, 07:33:46 »

Ja då Richards. Det är tom. lugnt i denna tråd, så en skön helg alla.!!!

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
08 Juni, 2008, 16:53:42
Moderator
Medlem

« Svara #94 skrivet: 08 Juni, 2008, 16:53:42 »

Hej på er alla här!

Nu är det bara att ladda om för en ny orörd vecka.

Snart kommer det säkert en ny lustighet i den här tråden!!!

Gubben
Richards

Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
08 Juni, 2008, 18:28:19
Global Moderator
Medlem

« Svara #95 skrivet: 08 Juni, 2008, 18:28:19 »

Du Richards! Det kan vara din tur att leverera en fyndighet nu!

Polaren
Jagger

Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
09 Juni, 2008, 07:55:54
Moderator
Medlem

« Svara #96 skrivet: 09 Juni, 2008, 07:55:54 »

Du jagger! Det är så varmt nu så allt står still här  Grin Grin Grin
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
09 Juni, 2008, 18:00:26
Global Moderator
Medlem

« Svara #97 skrivet: 09 Juni, 2008, 18:00:26 »

Jaja gamle Gubben Richards vi vet att det inte rör sig så mycket hos dig.

Men när det funkar så levererar du ibland fortfarande.

Ha det nu så bra kompis så ses vi i nästa fyndighet Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin.

Polaren
Jagger

Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
09 Juni, 2008, 22:04:13
Moderator
Medlem

« Svara #98 skrivet: 09 Juni, 2008, 22:04:13 »

Pass på asshole Jagger!!!

Jag är på G nu!!!!!!!

Har kört isometrisk träning ett tag (ca. 10 min. men ändå).

Jag är på hugget Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Gubben Richards
Loggat

Richards
Moderator
Svenska Mord
10 Juni, 2008, 20:20:33
Global Moderator
Medlem

« Svara #99 skrivet: 10 Juni, 2008, 20:20:33 »

Så impad jag blev Richards!

Då kan du säkert riva sönder din egen telefonräkning nu hahahaha.

Grin Grin Grin Grin Grin

Polaren
Jagger
Loggat

Jagger
Global Moderator
Svenska Mord
Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 56   Gå upp
Skriv ut
Gå till:  

Största tavlorna

Största författarna