: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen  (läst 550639 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ACE

• Medlem
  • Antal inlägg: 495
  • STOPPA VÅLDET MOT KVINNOR
SV: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen
« Svar #50 skrivet: 25 augusti 2009 21:18:11 »
?Huvudmän frias i stor smuggelhärva? Ur rapport juni 2008.
De fyra personer som pekats ut som huvudansvariga för omfattande människosmuggling genom skenäktenskap från Vietnam till Sverige, friades i dag av Halmstads tingsrätt.
Rättegången är den största om skenäktenskap som hållits i Sverige. Sammanlagt 34 personer åtalades i smuggelhärvan. 25 av de medåtalade frias också helt. Fyra dömdes till dagsböter och en fick villkorligt.
Mina vänner det ligger verkligen någonting i det här...........
Tråkigt om Linda blev offer för detta.
Jag förstår nu varför kollegorna på restaurangen var så rädda för att berätta allt för polisen.
« Senast ändrad: 25 augusti 2009 21:36:16 av ACE »

Utloggad rålle

• Medlem
  • Antal inlägg: 810
« Svar #51 skrivet: 26 augusti 2009 06:38:15 »
?Huvudmän frias i stor smuggelhärva? Ur rapport juni 2008.
De fyra personer som pekats ut som huvudansvariga för omfattande människosmuggling genom skenäktenskap från Vietnam till Sverige, friades i dag av Halmstads tingsrätt.
Rättegången är den största om skenäktenskap som hållits i Sverige. Sammanlagt 34 personer åtalades i smuggelhärvan. 25 av de medåtalade frias också helt. Fyra dömdes till dagsböter och en fick villkorligt.
Mina vänner det ligger verkligen någonting i det här...........
Tråkigt om Linda blev offer för detta.
Jag förstår nu varför kollegorna på restaurangen var så rädda för att berätta allt för polisen.

lite konstigt är det väl att "allt" råkade hända en vecka före det planerade brölloppet? om nån i smuggelhärvan velat hämnas eller tysta Linda så fanns väl den möjligheten långt innan? varför just inför det stundande brölloppet?

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #52 skrivet: 26 augusti 2009 08:44:35 »
Tjena Rålle,
Det troliga är att Linda gått från att vara en tillgång till att bli en belastning.
Oklarheter i ?affärer? gjorde att de helt enkelt inte accepterade att hon fick gifta
sig med Mats. De kanske också ville statuera exempel för andra......

Hallå Ruth, jag håller med dig om att det är en skön spänning här på Svenska Mord
och underhållningsvärdet är det absolut inget fel på! ;D
« Senast ändrad: 26 augusti 2009 08:53:42 av ACE »

Utloggad rålle

• Medlem
« Svar #53 skrivet: 26 augusti 2009 09:39:48 »
Tjena Rålle,
Det troliga är att Linda gått från att vara en tillgång till att bli en belastning.
Oklarheter i ?affärer? gjorde att de helt enkelt inte accepterade att hon fick gifta
sig med Mats. De kanske också ville statuera exempel för andra......

Hallå Ruth, jag håller med dig om att det är en skön spänning här på Svenska Mord
och underhållningsvärdet är det absolut inget fel på! ;D

det har ju också framkommit att Linda själv ingått skenäktenskap. kanske nån av dom tidigare männen blev kär på riktigt i henne och gjorde nåt riktigt galet?

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #54 skrivet: 26 augusti 2009 10:34:43 »
?Ligan ska ha hjälpt över 500 vietnameser till Sverige? Ur GT feb 2008.
-Genom att effektivt utnyttja invandringslagarna och de svenska förmånssystemen har de säkert omsatt hundratals miljoner kronor bara på tio år. Det här överträffar sanningen, dikten och fantasin, säger utredningsansvarige Marianne Paulsson vid Halmstadspolisen.
Polisen i Halmstad har varit de vietnamesiska människosmugglarna på spåren sedan 2004 och under arbetsnamnet ?Operation Hanoi? har man kartlagt ligans jättelika omfattning.

Huvudmännen gick sedan fria i denna stora smuggelhärva
Det är ju skrämmande läsning och vad har inte det kostat oss
skattebetalare?¦..

Ligan har alltså en enorm kapacitet och ligger de bakom Lindas försvinnande kan det vara svårt för polisen att komma åt dessa människor ??? tyvärr..
Enligt polisen rör det sig endast om en oerhört liten minoritet, sett till den totala vietnamespopulationen i Sverige. Jag tycker därför det är oerhört tragiskt för de övrigt skötsamma och trevliga vietnameserna att behöva stå vid sidan och se på, hur illa deras egna landsmän sköter sig.
« Senast ändrad: 26 augusti 2009 12:33:37 av ACE »

Utloggad cfc

• Medlem
  • Antal inlägg: 3
« Svar #55 skrivet: 26 augusti 2009 10:51:54 »
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=334990

Helt klart ett hett spår. Vietnamesisk maffia i Sverige. Torde inte ha några problem att röja någon ur vägen. Sannolikt finns det helt klart en motivbild, utifrån de fakta som framkommit.
« Senast ändrad: 26 augusti 2009 11:02:10 av cfc »

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #56 skrivet: 26 augusti 2009 13:00:12 »

FAKTA Så styrs vietnamesiska maffian i Sverige
Gudfadern i det vietnamesiska nätverket, en 48-åring bosatt i Göteborg styr med järnhand. Vietnamesiska maffian (vietnammaffian), kallas även "den tysta maffian", är en välorganiserat brottssyndikat, som består av etniska vietnameser. Denna ökända organisation börjar sakta bli en maktfaktor i den undre världen främst i Västra Götaland. Medlemmarna har hand om knark-och människosmuggling, illegalt spel och utlåning till ockerräntor.
Enligt Peter Tjäder (rikskrims samordnare för den särskilda insatsen mot organiserad brottslighet) så ägnar denna organisation åt allt som ger snabba pengar. Detta inkluderar utpressning, indrivning, urkundsförfalskning, olagligt spel, utlåning mot skyhöga räntor (ocker) och penningtvätt.

Utloggad SoTired

• Medlem
  • Antal inlägg: 61
« Svar #57 skrivet: 26 augusti 2009 16:53:10 »
Om jag inte är helt fel ute så ska Jespers fru Evangelin vara kusin med Peters nuvarande fru.
Kopplingen mellan försvinnandet och skenäktenskap borde vara hetaste spåret just nu.
Om det visar sig att det stämmer så tar jag av mej mössan för MA.
« Senast ändrad: 05 februari 2011 08:59:06 av Bobby Keyes »

Utloggad teknikern

• Medlem
  • Antal inlägg: 131
« Svar #58 skrivet: 26 augusti 2009 17:01:28 »
Citat från:  link=topic=1670.msg24301#msg24301 date=1251296943
En tanke så god som någon annan här:

Om Linda Chen har ingått äktenskap med andra asiater för att de ska erhålla uppehållstillstånd/medborgarskap i Sverige.

Då har hon rimligtvis gjort det mot betalning.

Detta organiseras av någon som har det som affärsidé.
Linda har inte fullgjort sitt åtagande gentemot sin uppdragsgivare, som blir en aning "härsken" på Linda.
Eventuellt så har Linda erhållit betalning i förskott, kanske till viss del.
När så Linda deklarerar att hon ska gifta sej med Mats Alm (som bevisligen inte är asiat) vill "äktenskapsförmedlaren" ha tillbaka sina stålar.

Tiden får utvisa om det kommer något krav till Lindas anhöriga.

Det här är spekulationer men med tanke på utvecklingen ett inte helt otroligt scenario.
Utifrån detta så tror jag att Linda mycket väl kan vara i livet.

Vad tror ni andra?

Som sagt, något har ju hänt, det kan vi ju alla slå fast men vad är ju frågan, hon kan mycket väl vara vid liv men min "berömda" magkänsla säger att då finns hon inte i landet, jag refererar till ovanstående, det är ett troligt scenario, finns hon i landet, säger min magkänsla att det inte är säkert att hon är i livet. Som jag skrev tidigare, som så många andra liknande fall, tror jag starkt fortfarande att sanningen finns i hemmet. Men jag hoppas narturligtvis att hon återfinns i livet. Men jag tror inte hon har försvunnit frivilligt, isåfall motvilligt. Vid det här laget borde hon ha hört av sig om hon försvunnit frivilligt.
« Senast ändrad: 05 februari 2011 08:59:43 av Bobby Keyes »

Utloggad rålle

• Medlem
« Svar #59 skrivet: 26 augusti 2009 17:06:01 »
Citat från: link=topic=1670.msg24301#msg24301 date=1251296943
En tanke så god som någon annan här:

Om Linda Chen har ingått äktenskap med andra asiater för att de ska erhålla uppehållstillstånd/medborgarskap i Sverige.

Då har hon rimligtvis gjort det mot betalning.

Detta organiseras av någon som har det som affärsidé.
Linda har inte fullgjort sitt åtagande gentemot sin uppdragsgivare, som blir en aning "härsken" på Linda.
Eventuellt så har Linda erhållit betalning i förskott, kanske till viss del.
När så Linda deklarerar att hon ska gifta sej med Mats Alm (som bevisligen inte är asiat) vill "äktenskapsförmedlaren" ha tillbaka sina stålar.

Tiden får utvisa om det kommer något krav till Lindas anhöriga.

Det här är spekulationer men med tanke på utvecklingen ett inte helt otroligt scenario.
Utifrån detta så tror jag att Linda mycket väl kan vara i livet.

Vad tror ni andra?

nej..tyvärr tror jag inte det. jag hoppas att hon lever men denna typ av organiserad brottslighet brukar inte vara speciellt blödiga av sig. har hon gjort nåt svek mot maffian så är hon fimpad. om hon blivit skrämd och håller sig undan frivilligt så borde hon väl sett till att ha lite pengar med sig? men kontot är ju orört.
« Senast ändrad: 05 februari 2011 08:59:59 av Bobby Keyes »

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #60 skrivet: 26 augusti 2009 18:32:43 »
TEORIN  ?LINDA  EN TILLGÅNG?
50% på att Linda Chen fejkar sin egen bortgång!
Hon är en tillgång för den EU-relaterade vietnamesiska maffian och kan mycket väl fortsätta med annan identitet i ett annat land eller t.o.m. här i Sverige och tjäna grova pengar på människohandel m.m. Linda har redan bevisat vad hon går för.
Två skenäktenskap redan och vad har hon mer pysslat med ?¦?¦ligan verkar vara nöjda med henne! Pappan har hela vårdnaden numera, är det något som förvånar?¦.hon hade sin plan i verket redan för något år sedan.
Detta känner ju även hennes släkt och vänner väl till.
Det är häpnadsväckande, skamligt och djävulskt att bara göra såhär!
Om Mats är ovetande är det ju t.o.m. synd om honom?¦?¦..

*Om någon har försvunnit och det inte finns några som helst uppgifter om vad som har inträffat, så får man lämna in ansökan om dödförklaring tidigast fem år efter försvinnandet.

Jag presenterar de andra 50% sedan dvs. ?Linda en belastning?.

« Senast ändrad: 26 augusti 2009 18:41:14 av ACE »

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #61 skrivet: 26 augusti 2009 21:51:01 »
Linda Chen kan finnas på film

Linda kan ha fastnat på övervakningskameror i centrala Falun.
Polisen har begärt in film från bland annat Stadshusgränd.
Ett av polisens hetaste spår i utredningen om Linda Chens försvinnande är en iakttagelse vid korsningen Stadshusgränd - Slaggatan. Där ska en kvinna som liknar Linda ha klivit in i en mörk kombibil.

Några bilar har ännu inte undersökts efter spår eller tagits i beslag av polisen.
- För det krävs att vi har någon misstänkt och det finns inte i nuläget, säger spaningsledaren Mats Nygårds.
På Stadshusgränd ligger åklagarkammaren som har en övervakningskamera vid entrén. Den filmen har nu polisen begärt att få titta på men det är osäkert i vilken vinkel som kameran filmar.
- Vi har inte fått något besked om hur den tar bilder så vi vet inte om det ger något än, säger Mats Nygårds.

Det var just bilder från en övervakningsfilm som gjorde att polisen kunde bekräfta att Linda varit och handlat på City gross vid 17-tiden den 1 augusti.

- Allting som händer kring henne just den här dagen är intressant, säger Mats Nygårds.

På lördag har 32-åriga Linda Chen varit försvunnen i en månad och tipsen sinar för dalapolisen.

I måndags var chefen för Rikskriminalen på plats i Falun och informerades om fallet. Just nu jobbar tre personer från Riksmordkommissionen tillsammans med dalapolisen och nu kan det bli fler.

- Det har diskuterats om det ska bli så och ett beslut kommer troligen i nästa vecka, säger Nygårds.

Falukuriren 2009-08-26

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #62 skrivet: 26 augusti 2009 22:30:11 »
Teorin ?Linda en belastning?
50% på att Linda Chen är död. Polisen gick snabbt ut med vad de kallar människorov som för mig betyder att Linda mördats. Dessutom är Riksmordkommisionen i Falun.
Oklarheter i Lindas ?affärer? med ligan gjorde att de helt enkelt inte accepterade ett bröllop med Mats. De kanske också ville statuera exempel för andra?¦..om nu inte Mats är skyldig?¦..eller en dåre?¦?¦..
- Jag vet att hon inte försvann frivilligt, säger hennes bror Chris.
Viola Hung som är restaurangägare i Falun där Linda jobbar säger -Linda pratade mycket om bröllopet, om sin klänning och hur många personer som skulle komma. - Hon var jätteglad för bröllopet! Hennes konto är orört och mobilen död. Inga vänner vet något?¦.

Richards: Suveränt att se bilderna?¦?¦."hajfensåpan" fortsätter?¦?¦?¦ ;D

Utloggad Ruth

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 250
  • Slumpen gynnar ett vaket intellekt
« Svar #63 skrivet: 27 augusti 2009 07:54:19 »
Jag vet inte vad jag ska tro!?!  Är detta Chicago eller pratar vi om Dalarna?

Tydligen var hon en partypingla (men vem har inte det, en tid i livet)  men "soppan" med skenäkenskap mm ger en liten annan bild av henne.......
Men...om det var så...varför skulle Mats Alm vilja gifta sig med en sån tjej? 
Har han fått nys om detta och blivit galen av ilska och svartsjuka?  eller är han också involverad i människohandeln?
Många frågor och inga svar......

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #64 skrivet: 27 augusti 2009 10:53:36 »
Hotbilden
Jag vill här gå ett steg längre ....jag tror helt enkelt att det finns en hotbild mot de
personer som sitter inne med avgörande information i fallet Linda.
Av rädsla för repisalier har man här lyckats med att tysta viktiga personer i utredningen.
Det är helt enkelt för tyst nu?¦..så tyst att polisen får förlita sig på en ev. film......
Linda kan själv ha haft en hotbild på sig
som Mats kände till, men som han inte vill tala om?¦?¦
- någon misstänkt finns det inte i nuläget, säger spaningsledaren Mats Nygårds.
H-Gärningsmannen/hjärnan bakom ska inte komma undan med detta, det är min enda förhoppning om nu Linda inte själv valt att stiga av....
« Senast ändrad: 27 augusti 2009 12:37:19 av ACE »

Utloggad Ruth

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 250
  • Slumpen gynnar ett vaket intellekt
« Svar #65 skrivet: 27 augusti 2009 19:24:09 »
Vad skulle det vara för spel??

Hur länge har de drivit restaurangen i Falun?
Hur länge har de bott i Falun?
Driver de fler ställen?

Utloggad S.Holmes

• Elemäntara fall är mina fall
  • Medlem
  • Antal inlägg: 119
« Svar #66 skrivet: 27 augusti 2009 20:40:52 »
Det intressanta vem sjutton hade hon stämt träff med Linda, Någon som jobbade med maffian och det hade lackat ur för hon skulle gifta sig på riktigt och skulle bli obrukbar i deras syften???

Sedan är det rätt intressant att hon fött ett barn och avsagt sig vårdnaden om detta barn vilken normal mor gör så??
Någon under press och hot??
Någon som anser att det är enda sättet att skydda barnet mot en maffia eller liknade kriminella element???

Det känns som om det finns en del frågetecken som skulle rätas ut bara de nöp in och förhörde ägarinnan, Hon vet betydligt mer än hon vill ge sken av den saken känns rätt klar sedan har Mats Alm fått något samtal om att han ska betala en lösensumma föra att köpa ut Linda Chen så hon blir fri + betala tebax en förskott på skenäktenskap......

Watson jag tar fallet

Utloggad Banshee

• Medlem
  • Antal inlägg: 962
  • Obstinat Morrhoppa
« Svar #67 skrivet: 28 augusti 2009 00:21:02 »
Det där med vårdnad brukar kunna bli lite virrigt. Att ha enskild vårdnad är ett juridiskt begrepp, den andra föräldern har då inte rätt att ta del av vissa uppgifter rörande barnet etc. I regel bor barnet större delen, ibland 100%, av tiden hos den förälder som har enskild vårdnad. Om Linda Chen och exmannen däremot har gemensam vårdnad (båda samma juridiska föräldraskap, har inget att göra med var barnet bor) kan sonen ändå bo hos pappan och bara träffa mamman ibland, t ex varannan helg. Om det verkligen är så att enskild vårdnad flyttats från Linda Chen till sonens pappa vill jag påstå att detta är ovanligt! Troligen har föräldrarna varit eniga om detta isf.
You angel you,
You're as fine as fine can be,
And the way you walk and the way you talk,
Is the way it ought to be

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #68 skrivet: 28 augusti 2009 12:21:30 »
Det här med vårdnaden är mycket intressant.
Varför har bara pappan vårdnaden om Lindas son nu?
Det naturliga hade väl varit delad vårdnad även om de bor på skilda håll.
Svaret kan vara att Linda nu tänkt arbeta mera åt den s.k. maffian
eller att Linda har för avsikt att skydda sonen på något sätt.
Som jag ser det så finns det bara två vägar i detta?¦frivilligt eller ofrivilligt
försvinnande.

Signaturen ulmus får gärna ge oss svaret på ovan?¦men du kanske är belagd
med munkavel numera?

Utloggad Banshee

• Medlem
  • Antal inlägg: 962
  • Obstinat Morrhoppa
« Svar #69 skrivet: 28 augusti 2009 12:35:26 »
Varifrån kommer uppgiften om enskild vårdnad? Är det fastställt att Linda Chen inte har delad vårdnad om sonen? Eller är det ett missförstånd där det handlar om att sonen bor stadigvarande hos pappan och båda föräldrarna har vårdnaden?

Var har sonen bott under sin uppväxt? I Falun med sin mamma de senaste åren men flyttat till pappan i Oskarshamn sen en tid tillbaka?
You angel you,
You're as fine as fine can be,
And the way you walk and the way you talk,
Is the way it ought to be

Utloggad S.Holmes

• Elemäntara fall är mina fall
  • Medlem
  • Antal inlägg: 119
« Svar #70 skrivet: 28 augusti 2009 23:23:01 »
Det intressanta är nu kommer dem finna Linda Chen och om så är fallet död eller levandes, Är hon kvar i Sverige eller har hon blivit släpad utomlands för att tjäna de som ligger bakom hennes skenäktenskap???

Känns som om hon inte finns i Sverige om hon nu lever vill sägas då det är väl inte så svårt att smuggla henne över till Norge, det är väl närmsta vägen att få henne ut på kontinenten för att pyssla med samma saker som hon gjort i Sverige eller???

Sedan så verkar någon veta att Mats Alm blivit misstänkt och har teknisk bevisning nu emot sig, Då är fråga vad är denna bevisning har det funnit blodspillning på någon av hans kläder eller har dem knäckt hans alibi eller vad är det dom kommit fram till om nu det stämmer....
Watson jag tar fallet

Utloggad DLTHE

• Medlem
  • Antal inlägg: 11
« Svar #71 skrivet: 29 augusti 2009 14:44:40 »
Polisen är tydligen tillbaka på ruta ett i utredningen, för nu ska de åter börja med dörrknackning i samma områden som förut.

Utloggad ulmus

• Medlem
  • Antal inlägg: 132
« Svar #72 skrivet: 29 augusti 2009 15:37:44 »
Till att börja med, har jag svarat på flera påstående/rykten som sedan har tagits bort så frågan är om det är någon mening med att svara på era frågor?  :-X

Here goes, och missar jag nåt får ni väl påpeka detta och fråga igen.

1. Linda har inte vårdnad om sin son för att hon var väldigt ung när det gjordes upp och hon visste inte bättre. Barnets far utnyttjade hennes okunskap om svenska lagar och har därför haft sonen boende hos sig sedan Linda och han gjorde slut.
2. Mats har ingen bror som någon här klämde ur sig, detta är absolut inte sant (och om ni tycker jag spyr galla så får ni tycka det men det är så fruktansvärt osant som det kan bli).
3. Som jag sa tidigare är det inte helt osannolikt att Mats inte kommer ihåg vem hon skulle träffa. Jag har vid flera tillfällen fått ringa och fråga min fru var hon är trots att hon berättat var hon skulle. Detta kallas selektiv hörsel eller selektivt minne. Jag hör "jag ska åka och köpa..." sen stänger min hjärna av... är Mats och jag de enda män som gör så?
4. Mats mår fruktansvärt dåligt, han sover knappt, äter knappt. Spenderar så mycket tid han kan med vänner och släkt för att slippa sitta själv hemma med sina tankar. Vad han säger till tidningarna och vad de trycker kan ju inte gärna vara ett indicier i fallet? Skulle det se bättre ut om tidingarna trycker "jag mår så jävla skitdåligt, fy fan vad jag mår piss för helvete"? Kanske han censurerade lite och jounalisten också? Mats satt kvällen innan bröllopet och fortfarande hoppades att hon skulle dyka upp så de kunde gå vidare med bröllopet. Han vägrade erkänna ens för sig själv att hon inte skulle dyka upp.
5. Skenäktenskap? Jag vet ärligt talat inte, har inte känt Linda lika länge som Mats. Skulle inte tro det om Linda, men vet ärligt talat inte.
6. De flyttade in vid olika tidpunkter, so what? Vad bevisar det?
7. Mats familj har också varit ute i Falun och letat. Sen varför de inte dykt upp på bild i tidningen får du fråga tidningarna om.
8. Mats har varit ute och satt up papper, frågat folk, kört runt Falun för att försöka hitta något som leder till Linda.

Sen att jag "spydde galla" över samtliga författare som Richards säger är inte sant, jag spydde galla över de som helt utan bevis slänger ur sig saker som är rykta ur någon dålig b-film. Asiatisk maffia? Rykten om skenäktenskap? Rykten om vänsterprassel med nån snubbe i Stockholm? Linda fejkade sin egen död? MA måste gjort för det för han vet inte vem hon skulle träffa? Restaurangen där hon jobbade är en illegal spelklubb på nätterna?

Finns det några som helst bevis för något av dessa uttalanden? ???

Allt man läser på internet eller ser på film är inte sant folk. Håll er på jorden så ska jag sluta "spy galla" över folk men jag tror lika mycket på UFO teorin som på att hon fejkade sin egen död. Ni har sett för många amerikanska gangsterfilmer.

Utloggad rålle

• Medlem
« Svar #73 skrivet: 29 augusti 2009 16:25:06 »
Till att börja med, har jag svarat på flera påstående/rykten som sedan har tagits bort så frågan är om det är någon mening med att svara på era frågor?  :-X

Here goes, och missar jag nåt får ni väl påpeka detta och fråga igen.

1. Linda har inte vårdnad om sin son för att hon var väldigt ung när det gjordes upp och hon visste inte bättre. Barnets far utnyttjade hennes okunskap om svenska lagar och har därför haft sonen boende hos sig sedan Linda och han gjorde slut.
2. Mats har ingen bror som någon här klämde ur sig, detta är absolut inte sant (och om ni tycker jag spyr galla så får ni tycka det men det är så fruktansvärt osant som det kan bli).
3. Som jag sa tidigare är det inte helt osannolikt att Mats inte kommer ihåg vem hon skulle träffa. Jag har vid flera tillfällen fått ringa och fråga min fru var hon är trots att hon berättat var hon skulle. Detta kallas selektiv hörsel eller selektivt minne. Jag hör "jag ska åka och köpa..." sen stänger min hjärna av... är Mats och jag de enda män som gör så?
4. Mats mår fruktansvärt dåligt, han sover knappt, äter knappt. Spenderar så mycket tid han kan med vänner och släkt för att slippa sitta själv hemma med sina tankar. Vad han säger till tidningarna och vad de trycker kan ju inte gärna vara ett indicier i fallet? Skulle det se bättre ut om tidingarna trycker "jag mår så jävla skitdåligt, fy fan vad jag mår piss för helvete"? Kanske han censurerade lite och jounalisten också? Mats satt kvällen innan bröllopet och fortfarande hoppades att hon skulle dyka upp så de kunde gå vidare med bröllopet. Han vägrade erkänna ens för sig själv att hon inte skulle dyka upp.
5. Skenäktenskap? Jag vet ärligt talat inte, har inte känt Linda lika länge som Mats. Skulle inte tro det om Linda, men vet ärligt talat inte.
6. De flyttade in vid olika tidpunkter, so what? Vad bevisar det?
7. Mats familj har också varit ute i Falun och letat. Sen varför de inte dykt upp på bild i tidningen får du fråga tidningarna om.
8. Mats har varit ute och satt up papper, frågat folk, kört runt Falun för att försöka hitta något som leder till Linda.

Sen att jag "spydde galla" över samtliga författare som Richards säger är inte sant, jag spydde galla över de som helt utan bevis slänger ur sig saker som är rykta ur någon dålig b-film. Asiatisk maffia? Rykten om skenäktenskap? Rykten om vänsterprassel med nån snubbe i Stockholm? Linda fejkade sin egen död? MA måste gjort för det för han vet inte vem hon skulle träffa? Restaurangen där hon jobbade är en illegal spelklubb på nätterna?

Finns det några som helst bevis för något av dessa uttalanden? ???

Allt man läser på internet eller ser på film är inte sant folk. Håll er på jorden så ska jag sluta "spy galla" över folk men jag tror lika mycket på UFO teorin som på att hon fejkade sin egen död. Ni har sett för många amerikanska gangsterfilmer.

och din egen teori om vad som hänt..hur lyder den? hur förklarar du  länkarna om Lindas alla flyttningar och tidigare äktenskap? länkarna är nämligen inga spekulationer utan rena fakta.

Utloggad ulmus

• Medlem
  • Antal inlägg: 132
« Svar #74 skrivet: 29 augusti 2009 17:12:17 »
och din egen teori om vad som hänt..hur lyder den? hur förklarar du  länkarna om Lindas alla flyttningar och tidigare äktenskap? länkarna är nämligen inga spekulationer utan rena fakta.

Vad gäller Lindas tidigare äktenskap vet jag inte, har inte känt henne så länge, kanske det finns en förklaring, kanske inte, jag vet helt enkelt inte. Sen att hon flyttat mycket kan ju ha hur många förklaringar som helst. Jag vet dock inte, har svårt att ringa och fråga henne. Kan fråga Mats vid något tillfälle när han orkar prata om det.
Jag håller med, detta är inte spekulationer utan fakta och jag har heller ingenting att säga om det.

Jag har ärligt talat ingen teori. Jag har ingen aning om vad som hänt. Linda är borta, Mats är helt förstörd. Linda har tydligen vid ett tillfälle blivit misshandlad av ett ex så pass illa att hon hamnat på sjukhus. Men det tror jag polisen är medveten om. Hon har blivit hotad av någon kvinna vid något/några tillfällen (om det är samma som skrivits tidigare här vet jag inte).

Men ärligt talat vet jag inte vad som hänt. Det enda jag vet är att ni har fel när det gäller Mats, han är helt förstörd, knappt vid liv själv av oro och att han inte sover, inte äter.

Nya kommentarer

SV: Misstänkt mord i London, England 2013 maj 22 på Lee Rigby av Miss Kane
[Idag kl. 10:41:08]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Bea
[Idag kl. 10:33:26]

SV: Svenska Styckmord av JJ
[Idag kl. 10:10:02]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Knight Rider
[Idag kl. 10:00:12]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Knight Rider
[Idag kl. 09:53:51]

SV: Svenska Styckmord av Blueberry