0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
?Huvudmän frias i stor smuggelhärva? Ur rapport juni 2008.De fyra personer som pekats ut som huvudansvariga för omfattande människosmuggling genom skenäktenskap från Vietnam till Sverige, friades i dag av Halmstads tingsrätt. Rättegången är den största om skenäktenskap som hållits i Sverige. Sammanlagt 34 personer åtalades i smuggelhärvan. 25 av de medåtalade frias också helt. Fyra dömdes till dagsböter och en fick villkorligt. Mina vänner det ligger verkligen någonting i det här...........Tråkigt om Linda blev offer för detta.Jag förstår nu varför kollegorna på restaurangen var så rädda för att berätta allt för polisen.
Tjena Rålle, Det troliga är att Linda gått från att vara en tillgång till att bli en belastning.Oklarheter i ?affärer? gjorde att de helt enkelt inte accepterade att hon fick giftasig med Mats. De kanske också ville statuera exempel för andra...... Hallå Ruth, jag håller med dig om att det är en skön spänning här på Svenska Mordoch underhållningsvärdet är det absolut inget fel på!
En tanke så god som någon annan här:Om Linda Chen har ingått äktenskap med andra asiater för att de ska erhålla uppehållstillstånd/medborgarskap i Sverige.Då har hon rimligtvis gjort det mot betalning.Detta organiseras av någon som har det som affärsidé.Linda har inte fullgjort sitt åtagande gentemot sin uppdragsgivare, som blir en aning "härsken" på Linda.Eventuellt så har Linda erhållit betalning i förskott, kanske till viss del.När så Linda deklarerar att hon ska gifta sej med Mats Alm (som bevisligen inte är asiat) vill "äktenskapsförmedlaren" ha tillbaka sina stålar.Tiden får utvisa om det kommer något krav till Lindas anhöriga.Det här är spekulationer men med tanke på utvecklingen ett inte helt otroligt scenario.Utifrån detta så tror jag att Linda mycket väl kan vara i livet.Vad tror ni andra?
Till att börja med, har jag svarat på flera påstående/rykten som sedan har tagits bort så frågan är om det är någon mening med att svara på era frågor? Here goes, och missar jag nåt får ni väl påpeka detta och fråga igen.1. Linda har inte vårdnad om sin son för att hon var väldigt ung när det gjordes upp och hon visste inte bättre. Barnets far utnyttjade hennes okunskap om svenska lagar och har därför haft sonen boende hos sig sedan Linda och han gjorde slut.2. Mats har ingen bror som någon här klämde ur sig, detta är absolut inte sant (och om ni tycker jag spyr galla så får ni tycka det men det är så fruktansvärt osant som det kan bli).3. Som jag sa tidigare är det inte helt osannolikt att Mats inte kommer ihåg vem hon skulle träffa. Jag har vid flera tillfällen fått ringa och fråga min fru var hon är trots att hon berättat var hon skulle. Detta kallas selektiv hörsel eller selektivt minne. Jag hör "jag ska åka och köpa..." sen stänger min hjärna av... är Mats och jag de enda män som gör så?4. Mats mår fruktansvärt dåligt, han sover knappt, äter knappt. Spenderar så mycket tid han kan med vänner och släkt för att slippa sitta själv hemma med sina tankar. Vad han säger till tidningarna och vad de trycker kan ju inte gärna vara ett indicier i fallet? Skulle det se bättre ut om tidingarna trycker "jag mår så jävla skitdåligt, fy fan vad jag mår piss för helvete"? Kanske han censurerade lite och jounalisten också? Mats satt kvällen innan bröllopet och fortfarande hoppades att hon skulle dyka upp så de kunde gå vidare med bröllopet. Han vägrade erkänna ens för sig själv att hon inte skulle dyka upp.5. Skenäktenskap? Jag vet ärligt talat inte, har inte känt Linda lika länge som Mats. Skulle inte tro det om Linda, men vet ärligt talat inte.6. De flyttade in vid olika tidpunkter, so what? Vad bevisar det?7. Mats familj har också varit ute i Falun och letat. Sen varför de inte dykt upp på bild i tidningen får du fråga tidningarna om.8. Mats har varit ute och satt up papper, frågat folk, kört runt Falun för att försöka hitta något som leder till Linda.Sen att jag "spydde galla" över samtliga författare som Richards säger är inte sant, jag spydde galla över de som helt utan bevis slänger ur sig saker som är rykta ur någon dålig b-film. Asiatisk maffia? Rykten om skenäktenskap? Rykten om vänsterprassel med nån snubbe i Stockholm? Linda fejkade sin egen död? MA måste gjort för det för han vet inte vem hon skulle träffa? Restaurangen där hon jobbade är en illegal spelklubb på nätterna? Finns det några som helst bevis för något av dessa uttalanden? Allt man läser på internet eller ser på film är inte sant folk. Håll er på jorden så ska jag sluta "spy galla" över folk men jag tror lika mycket på UFO teorin som på att hon fejkade sin egen död. Ni har sett för många amerikanska gangsterfilmer.
och din egen teori om vad som hänt..hur lyder den? hur förklarar du länkarna om Lindas alla flyttningar och tidigare äktenskap? länkarna är nämligen inga spekulationer utan rena fakta.