: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen  (läst 554010 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jagger

• Avstängd
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 759
Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen
« skrivet: 04 augusti 2009 13:46:34 »
Linda skulle bara träffa en vän

Mats och Linda träffades på ett kafé i Falun förra våren.
En vecka före deras drömbröllop pussade hon Mats och gick ut ??? men kom aldrig tillbaka igen
 Det var en vecka kvar till Linda och Mats drömbröllop.
Allt var planerat maten, gästlistan och hotellsviten.
Linda skulle bara ut och träffa en kompis.

Men hon kom inte tillbaka.

Jag vågar inte ens tänka på vad som kan ha hänt, säger Mats.
Mats Alm, 34, sitter ensam i vardagsrummet i Falun.
Han fingrar försiktigt på förlovningsringen på sitt vänstra ringfinger.

?Nu och framåt ??? Linda? är inristat i vitguldet.

Ingen av oss ville ha riktigt guld. Både jag och Linda tyckte att det kändes alldeles för pråligt.
Mats berättar hur han och Linda Chen träffades för första gången på ett kafé i Falun i mars förra året.

Ingen av oss hade tänkt att det skulle bli mer än en date. Men det var någonting som bara stämde. Hon var så rak. Sa precis vad hon tyckte trots att vi aldrig hade träffats.

Skickat alla inbjudningar

Mats berättar hur de flyttade ihop i hennes lägenhet, hur han friade nere vid ån och hur Linda sa ja.
Mats ler åt minnet.

Vi hade sett fram emot bröllopet så mycket. Allt var planerat. Vi hade bokat mat och skickat inbjudningskort till alla 57 gästerna. Vi hade till och med bokat en hotellsvit trots att Linda tyckte den var lite för dyr.
Mats säger att han inte längre vet om det blir något bröllop i Stora Kopparbergs kyrka i Falun.
Det enda han kan tänka på är vad som hänt med Linda.
I lördags gick hon iväg till jobbet som servitris på en restaurang i närheten av deras lägenhet.
Vid halv fem på eftermiddagen kom hon tillbaka.

Vi åkte och handlade mat. Sedan körde vi runt och tittade på olika platser vi hade tänkt visa för några vänner. De skulle komma till bröllopet ända från Belgien och Tjeckien så vi ville visa dem något fint, säger Mats.

Klädd i vit klänning

Vid halv tio på kvällen sa Linda att hon skulle gå ut och träffa en vän. När hon lämnade lägenheten var hon klädd i en vit klänning och en vit stickad tröja.
Linda pussade Mats hejdå och sa att hon snart skulle vara hemma igen.

Men när hon inte kommit tillbaka vid två på natten började jag bli orolig, säger Mats.
Jag försökte ringa hennes mobil flera gånger, men den var avstängd.
Mats ringde alla hennes vänner men ingen av dem hade varit med henne under kvällen.
Lindas pass är kvar i lägenheten och hennes konto är orört.
Vem Linda åkte för att träffa är fortfarande ett mysterium.

Togs inte på allvar

När Linda inte hade kommit tillbaka på söndagsmorgonen ringde Mats till polisen i Falun och anmälde henne försvunnen.

Men de tog mig inte på allvar. De sa att hon antagligen låg full hos en kompis eller att hon kanske hade åkt tillbaka till Asien. Hur fan kan man säga så?
Mats röst spricker av oro.
Han täcker ansiktet med sin vänstra hand och sitter tyst en lång stund.

Linda skulle ha jobbat samma dag. Hon som aldrig har missat en arbetsdag kom inte dit heller.
På restaurangen där Linda jobbar är oron stor. Hennes chef och vän Viola Hung har inte kunnat sova sedan hon fick beskedet.

Ţ€™Fruktar det värstaŢ€™

Linda kom till jobbet även om hon var sjuk. Jag förstår inte vad som kan ha hänt, jag fruktar det värsta.
Viola berättar att Linda var så uppspelt inför det kommande bröllopet att hon gick runt med ett leende på läpparna.

Hon hade bjudit mig och min man till bröllopet. Det var ju hennes stora dröm att få gifta sig med Mats.

Polisen i Falun har inga spår efter Linda och vill nu ha all hjälp de kan få.

Linda är 32 år och kommer ursprungligen från Kina men har bott i Sverige större delen av sitt liv. Hon är 146 centimeter lång och väger 48 kilo.

Ringer gång på gång

Hemma i lägenheten sitter Mats tillsammans med Lindas mamma och bror.
De har kommit några dagar tidigare för att hjälpa till med förberedelserna inför bröllopet.
Mats tar upp sin mobil och försöker ringa Linda igen. För vilken gång i ordningen vet han inte.
Men det är ingen som svarar.
Jag vet att hon inte försvunnit frivilligt. Sådant vet man bara. Men jag vill inte tänka på vad som kan ha hänt.

www.aftonbladet.se

Utloggad feskarn

• Medlem
  • Antal inlägg: 12
SV: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen
« Svar #1 skrivet: 04 augusti 2009 15:13:53 »
Spontant känns det som ett fall av "kalla fötter" en vecka innan bröllopet. Hon kanske bara behöver lite tid för sig själv innan den stora dagen (även om det känns långsökt och väldigt egoistiskt att bara försvinna sådär).
Å andra sidan är det ju lite märkligt att hon sagt att hon skall träffa en vän, trots att ingen av hennes kända vänner säger sig ha stämt möte med henne.
Statistiskt sett brukar det väl finnas folk i närmaste kretsen som vet mer än de kanske säger vid sådana försvinnanden?

Utloggad rålle

• Medlem
  • Antal inlägg: 810
« Svar #2 skrivet: 04 augusti 2009 17:09:50 »
när killen ringde polisen och anmälde henne som försvunnen..så fick han frågan om hon inte rest tillbaka till Asien igen? man undrar faktiskt till vad och till vilka man betalar skatt?  ???

Utloggad Ruth

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 250
  • Slumpen gynnar ett vaket intellekt
« Svar #3 skrivet: 04 augusti 2009 17:20:37 »
Det är många frågetecken här och lite Nathalie-känsla......men jag hoppas att jag har fel. Det är lite ovanligt att man går ut och träffar nån okänd vän klockan halv tio en lördagkväll...och det är märkligt att han inte frågade henne vem hon skulle träffa och vart hon skulle.....

Utloggad rålle

• Medlem

Utloggad Ruth

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 250
  • Slumpen gynnar ett vaket intellekt
« Svar #5 skrivet: 05 augusti 2009 17:24:27 »
Expressen skriver att sambon pratat med ett vittne som såg henne bli inknuffad i en mörk bil............
Jag har fortfarande en obehaglig känsla att det hänt Linda nåt hemskt........

Utloggad rålle

• Medlem
« Svar #6 skrivet: 05 augusti 2009 18:55:40 »
teorin att hon blev knuffad in i bilen stämmer inte:

http://www.dt.se/brottsplats/article458503.ece

Utloggad nihasa

• Medlem
  • Antal inlägg: 99
« Svar #7 skrivet: 07 augusti 2009 13:39:41 »
Jag önskar så innerligt att polisen jobbar med ev "escaperoute". Dvs på vilka sätt kan Linda ha försvunnit. Om det stämmer med infon om denna man i 50 års åldern, vilken väg har han anvädnt sig av?
Visst kan man ställa frågor ang den kommande äktamannens ifrågasättande om vem hon skulle besöka när det inträffade. Och statisktiskt sätt ska han vara i sökljuset.
Lindas konto har inte rörts och jag reagerar på att signaler går fram på tlf.
Jag tror Linda har mött gärningsmannen tidigare, kan det tänkas att han är en återkommande gäst på resturangen hon jobbade på?... Kanske har han sett henne, "spanat in henne", fått höra om detta bröllopp. Detta har gjort honom sårad, och en redan "trasig" mentalitet kan få honom till att utföra gärningen. Ingenting är stulet, hon har blivit bortförd i anknytning till hemmet, inga direkta hotbilder har framkommit, tidspunkt för det inträffade var på kvällen.
Gärningsmannen är troligtvis känd i området, och troligtvis en person Linda skulle känna igen. Säkert har jag tagit lite fel i mina gissningar, slå på mig, men inte hårt om jag "bommat" kraftigt på nåt...  ;)

Utloggad Banshee

• Medlem
  • Antal inlägg: 962
  • Obstinat Morrhoppa
« Svar #8 skrivet: 07 augusti 2009 14:19:20 »
nihasa, din teori om Linda Chens försvinnande är fullt möjlig!

Statistiskt är det den blivande mannen som är trolig förövare (förutsatt att hon inte frivilligt gett sig iväg). I just detta fall ser det inte bra ut att han är den siste man vet har träffat henne och att historien om den okända vännen verkar skum.

Men som du skrev, en restaurangbesökare som av någon anledning blivit fixerad vid henne är också tänkbar. Det faktum att hennes pass och pengar är orörda tyder på att något hemskt hänt henne, eller om man så vill, att hon velat försvinna "mystiskt".

You angel you,
You're as fine as fine can be,
And the way you walk and the way you talk,
Is the way it ought to be

Utloggad nihasa

• Medlem
« Svar #9 skrivet: 07 augusti 2009 14:45:11 »
Thanx... Eller nåt... :-\
Det kan ju vara följande: Linda går ut för att träffa denna vännen. På vägen får hon se en ev stamgäst/besökande från resturangen.
Har hon kanske stannat och hälsat? Kan det vara att personen i fråga är så känt med Linda att hon kommer bort till bilen, och sedan... ???
Jag meldte meg inn i dette forum idag, får man lov till att skriva vad man tror har hänt med henne?... ??? ???

Utloggad Banshee

• Medlem
  • Antal inlägg: 962
  • Obstinat Morrhoppa
« Svar #10 skrivet: 07 augusti 2009 17:57:04 »
Medias uppgifter om den hon skulle träffa verkar vara svävande, jag har fått intrycket att fästmannen inte visste vem det var.

Om hon verkligen lämnade bostaden är det lite underligt att det inte finns säkra vittnesuppgifter, kan inte finnas så väldigt många pyttesmå kinesiskor i Falun.

Hennes ringa kroppsstorlek är också obehaglig att tänka på, mycket lättare att övermanna en så liten tjej...
You angel you,
You're as fine as fine can be,
And the way you walk and the way you talk,
Is the way it ought to be

Utloggad lillyblue

• Medlem
  • Antal inlägg: 144
  • tassar runt i sockor
« Svar #11 skrivet: 08 augusti 2009 22:58:01 »
En majoritet av SM:are tycker att det lutar åt sambon, Mats Alm....eller?
Jag tror att polisen också tänker som oss, och säkerligen förhör honom noga...........
Polisens arbete står inte i alltid i tidningarna....

Finns det nån SM:are från Falun eller som kände Linda?

Jag kände inte Linda och hade ingen aning om vem hon var,
men jag bor i Falun och vet att detta är en liten stad där alla
känner alla mer eller mindre så jag tycker att det är väldigt konstigt
att hon lyckats gå upp i rök utan att någon vet något. Antingen så
har hon (som någon redan nämnt) fått kalla fötter och dragit sig undan
anledningen till att hon inte hört av sig till familjen osv kan ju vara för
att hon helt enkelt inte hade någon bra kontakt med dom osv.
Eller så är det så som majoriteten och även jag skulle gissa på att det är
den blivande maken som är skyldig. Håller med er andra om att det är
väldigt konstigt att hon gick ut en lördagskväll för att träffa en vän utan
att ha sagt något till honom. Sånt pratar man om tycker jag. Och
om inte annat borde ju någon kompis veta om det, tycker det låter skumt
att hon planerat att gå ut och parta med en vän men inte berättat för någon
nån borde ju ha frågat vad hon ska göra i helgen åtminstonde.
Och somsagt så är falun en liten stad så om hon vart ute i lördags så
borde någon ha sett henne helt klart.
I don't know where all the rivers run
I don't know how far, I don`t know how come
But I'm gonna die belivin' each step that I take
Ain't worth the ground that I walk on
If we don't walk it our own way

Utloggad ACE

• Medlem
  • Antal inlägg: 495
  • STOPPA VÅLDET MOT KVINNOR
« Svar #12 skrivet: 11 augusti 2009 17:34:59 »
Om det är ett brott kan det ha ett samband med Xu Xun som försvann från Finlandsbåten dvs oxå en ung asiatisk tjej där vännerna befarar brott. Jag tycker Polisen skulle kolla vilka Falubor som åkte med den färjan i våras när hon försvann, och i främlingsfientliga grupper i Falun. Kanske kände de till att Mats skulle gifta sig...rasist/avundsjuka och egen otrivsel i samhället.

« Senast ändrad: 12 februari 2011 10:55:17 av Bobby Keyes »

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #13 skrivet: 12 augusti 2009 08:39:36 »
Ur dagens DD citat"Spåren efter Linda Chen kallnar för varje dag. Uppslagen tryter. Nu ringer siarna till spaningsledaren Lars-Ola Sörestad.
- Vi kan bara hoppas att det kommer in något väsentligt. Det bästa vore förstås om hon kom till rätta, säger Sörestad till DD.

Andra veckan in på 32-åringens försvinnande är förutsättningen i stort sett som när hon anmäldes försvunnen. De tre tipsen om iakttagelser om vem som eventuellt kan vara Linda är vad polisen har att gå på.
Personen hon skulle träffa är ännu okänd.
Den man i 50-årsåldern som hon eventuellt setts med morgonen efter försvinnanden är inte identifierad.
Det samma gäller bilen hon eventuellt setts sätta sig i på lördagskvällen.
Inte heller har någon hört av sig och förklarat någon eventuell förväxling.

Kartläggning
Lars-Ola Sörestad har mellan sex och tio man som jobbar med försvinnandet, beroende på vad som finns att arbeta med.
- Vi fortsätter försöka kartlägga vad hon gjort och hur hon rört sig fram till försvinnandet, säger Sörestad.
Grundfakta är desamma: Linda lämnade hemmet i Elsborg vid 22-tiden förra lördagen. Hon hade helvita kläder och skulle ut en kort stund för att träffa en bekant som inte är identifierad.
Möjligen var det hon som sågs gående på Gruvgatan cirka 22.15 samma kväll. Möjligen var det hon som klev in i en mörk kombi-bil i hörnet Slaggatan - Stadshusgränd cirka 23.15. Möjligen var det hon som sågs tillsammans med en man i 50-årsåldern på Seminariegatan morgonen därpå".

Utloggad nihasa

• Medlem
« Svar #14 skrivet: 12 augusti 2009 13:59:24 »
OM Linda blivit bortrövad är det enligt mej mer troligt att det är av en främmande man än en i hennes bekantskapskrets....
Men.... man kan ju tyvärr inte utesluta allt. Nu har det gått mer än en vecka. Linda har INTE gett sig av, av fri vilja.
Och... även om en psykopat är världsbäst på att leva sig in i andras tankar och agera efter hur denne tror de andra vill reagera, så är jag lite osäker på Mats. Hade han gjort något sånt här hade han varit "rookie", och vid den här tiden förmodligen brytit ihop eller blivit avslöjad. Fint om polisen kan rikta in sig på försvinnandet av den mörka kombibilen. Nån måste ju ha sett den. Vet någon om polisen riktar in sig på resturangen?...

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #15 skrivet: 12 augusti 2009 15:36:43 »
Senaste nytt är att : Dalapolisen vill ha hjälp av rikskriminalen

Dalapolisen har inga spår efter Linda Chen och för varje dag minskar chanserna för utredarna att hitta henne.
Nu begär de hjälp av rikskriminalpolisen.

Dalapolisen står fortfarande utan några spår efter försvunna Linda Chen. Vem äger bilen som hon setts kliva in i, vem är mannen som hon setts promenera med och vem är kompisen hon skulle träffa lördagen då hon försvann.

Frågorna är många men polisen har hittills inte funnit några svar. Nu vill dalapolisen ha hjälp av rikskriminalen.

- Jag har pratat med dem och skickat en begäran om hjälp, säger Lars-Ola Sörestad som leder spaningsarbetet hos dalapolisen.

Rikskriminalpolisen kommer nu att se över den begäran och ta ett beslut om en eventuell insats i nästa vecka.

- De (rikskriminalen) bedömer om de har tid och resurser att hjälpa till, säger Sörestad.

Vad kan de hjälpa till med?

- Kunskap. De är proffs på sådant här och kanske kan se någon vinkel som inte vi kan se just nu, säger Sörestad.

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #16 skrivet: 13 augusti 2009 10:29:25 »
På Lördagskvällen vid 23.15-tiden i korsningen Slaggatan/Stadshusgränd i centrala Falun sägs ett vittne ha sett henne men tiden stämmer INTE!
Om man då ska gå på Mats uppgifter så måste hon varit någonstans på stan i mer än en timme utan att någon sett henne efter det att hon gått hemifrån. Det är låter mkt märkligt o är naturligtvis INTE sant!  När det sedan gäller 50-åringen på söndagsmorgonen:?Enligt tipsaren bar mannen på söndagsmorgonen en rutig skjorta och brukar umgås med asiatiska kvinnor. -Hans bil brukar alltid stå här utanför men nu har jag inte sett den sedan i söndags, säger tipsaren. För polisen kan tipset vara intressant och på torsdagskvällen förhördes uppgiftslämnaren. - Vi har nu pratat med honom och vi bedömer uppgifterna som intressanta, men inte som något direkt genombrott i utredningen, säger Anders Stikå jourhavande förundersökningsledare vid länskriminaljouren?. Min kommentar är att det handlat om andra asiatiska tjejer som ev. känner till Linda. Jag vidhåller därför att personer/personerna som tagit Linda har en rasistisk koppling, och förmodligen kände till det kommande bröllopet, och för honom/dem var det viktigt att ingen såg något precis som på finlandsfärjan när Xu Xun försvann. På något sätt har hon lockats ut på lördagskvällen eller också har de haft span på henne.
Alternativ 2: är att Mats är skyldig. Alternativ 3: Hon håller sig borta frivilligt.

Utloggad nihasa

• Medlem
« Svar #17 skrivet: 13 augusti 2009 13:26:57 »
Men vad med statistik och det som faktiskt brukar komma fram efter en person har försvunnit? Ace: Det är fullt möjligt att det kan vara rasistisk bakgrund till försvinnandet, men är/var Linda Chen ett "reellt target"? Hon var mindre än 1,50 och vägde under 50 kg. Är det troligt att grupper/enskilda personer skulle välja en sån liten tjej som "mål" för att få fram sitt budskap?
Det är ju omöjligt att veta vad polisen vet och går efter. Man bör ju finna ut VEM Linda skulle träffa. Kan det vara så att den personen Linda skulle träffa blev försenad. VISSTE denna att Linda skulle komma på besök? Hur långt ifrån bor denna vännen etc.
Jag tror fortfarande att hon blivit bortfört mot sin vilja, och tyvärr utsatt för brott med döden som följd. Förmodligen finns kroppen att hitta i närheten av Lindas bostad/resturang.
Är det någon som tror att en man kan ha sett henne på resturangen, alltså en frekvent besökare som haft en "affection" för henne och sedan fått nys om att hon ska gifta sig och "tar tillfället"?
Det kan ju också vara så att hon blivit överfallen av en komplett främling och sexuellt utnyttjad. han har insett den felaktiga handlingen och agerat i panik och tatt livet av henne av misstag/han har haft som intution att ha ihjäl henne redan när han bestämde sig för att våldsföra sig på henne. I bägge tillfällen påträffas kroppen sannolikt i närheten av Lindas bostad/där hon försvann/blev överfallen/i anknytning till gärningsmannens hem. Letas det i sjöar, kanaler etc?

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #18 skrivet: 13 augusti 2009 19:01:27 »
Till Laghalt: det vi diskuterar här kan ju bara vara rena spekulationer?¦peka i olika riktningar?¦det är ju det forumet är till för?¦jag vill bara att man ska ha andra infallsvinklar än bara koncentrationen på MA.även om han statistiskt sätt skulle kunna vara gärningsman.

Till Rålle: Båtuppgifterna har jag fått från tidigare press i våras. Det skedde väl utan räckhåll för några kameror. Kanske har personen fått ?nobben? tidigare av just en asiatisks tjej?¦.eller också handlar det om personer med främlingsfientlig inställning i allmänhet?¦

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #19 skrivet: 14 augusti 2009 22:59:29 »
Citat: "Statistiskt sett kommer de flesta som försvinner tillbaka friska och sunda. Vad gäller Linda Chen finns några detaljer som oroar. Det planerade bröllopet är en. Vidare är hennes mobiltelefon död. Hennes pengar är orörda på kontot...
??? Linda var finklädd som man är när man ska gå ut. Hon sade inte vart de skulle, men jag antog att det var till en pub för att prata. Hon har gjort så flera gånger och brukar alltid komma hem på natten, säger sambon Mats Alm".
Hon kanske t.o.m. kände han/dem.........

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #20 skrivet: 16 augusti 2009 12:03:57 »
En man har sett hur Linda knuffades in i en mörk bil, säger Lindas bror, Chris Chen.
Om vi utgår från att det är sant, då är Mats oskyldig!
Och min teori mer trolig......
Knuffades eller "steg in" i bilen........Kände/kände inte......
Bilmärke...en eller flera personer som tog tag i henne....hur gamla....

Mats vägrar att ge upp hoppet om att hon ska återfinnas.
??? Gör jag det är det kört. Då har jag ingenting kvar att leva för, säger Mats.

Viola Lindas chef berättar att Linda var så uppspelt inför det kommande bröllopet att hon gick runt med ett leende på läpparna.

??? Hon hade bjudit mig och min man till bröllopet. Det var ju hennes stora dröm att få gifta sig med Mats.

« Senast ändrad: 16 augusti 2009 12:24:14 av ACE »

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #21 skrivet: 16 augusti 2009 21:10:29 »
Svar och En helt annan tes och verkligen sorglig om den är sann skulle kunna vara att det är en anhörig eller vän till Mats som är skyldig. Polisen borde därför kolla alibi för var vissa manliga anhöriga och vänner befann sig under lördags kvällen den 1 aug. Kan det ha varit så att den personen själv var oerhört intresserad och kär i Linda........
Någon som nu plötsligt börjat bete sig annorlunda eller på annat sätt avvikit från normalt beteende. Det jag reagerat på är att man inte har sett Mats anhöriga och vänner i pressen jobba hårt för att leta efter henne.
« Senast ändrad: 16 augusti 2009 21:15:17 av ACE »

Utloggad Elkreken

• Medlem
  • Antal inlägg: 2
« Svar #22 skrivet: 16 augusti 2009 21:59:21 »
Svar och En helt annan tes och verkligen sorglig om den är sann skulle kunna vara att det är en anhörig eller vän till Mats som är skyldig. Polisen borde därför kolla alibi för var vissa manliga anhöriga och vänner befann sig under lördags kvällen den 1 aug. Kan det ha varit så att den personen själv var oerhört intresserad och kär i Linda........
Någon som nu plötsligt börjat bete sig annorlunda eller på annat sätt avvikit från normalt beteende. Det jag reagerat på är att man inte har sett Mats anhöriga och vänner i pressen jobba hårt för att leta efter henne.

Sant! Allt man hör är hur hennes egna familj/bekanta/vänner letar, inget om Mats släkt/vänner.

Utloggad ACE

• Medlem
« Svar #23 skrivet: 17 augusti 2009 20:02:48 »
INGA SPÅR EFTER LINDA
Rikskriminalen har idag fortfarande inte fattat beslutet om att
skicka förstärkning. 
- Det är de tre observationerna på Gruvgatan, Stadshusgränd och Seminariegatan som gäller, säger spaningsledaren Lars-Ola Sörestad.
Alltså:Linda ska ha setts gående på Gruvgatan vid 22.15-tiden samma kväll. I hörnet Slaggatan - Stadshusgränd ska hon ha setts kliva in i en mörk kombibil vid 23.15-tiden. Tidigt på söndagsmorgonen ska Linda också ha setts med en man i 50-årsåldern på Seminariegatan.
Polisen vill nu kunna avföra eller ytterligare styrka att det verkligen varit Linda Chen som man sett.
DET skulle ju vara bra om dessa tjejer/män ville höra av sig till polisen för att kunna avfärda de eventuella spåren.....
- Det är också intressant om någon annan har sett den vitklädda kvinnan vid de här tillfällena.

Linda Chen är 146 centimeter lång och var vid försvinnandet helt vitklädd.

Tanken går ju lätt annars till att det handlar om e-service vilket jag hoppas att det verkligen inte är, utan att Mats får tillbaks sin kvinna välbehållen.

« Senast ändrad: 17 augusti 2009 21:45:25 av ACE »

Utloggad teknikern

• Medlem
  • Antal inlägg: 131
« Svar #24 skrivet: 17 augusti 2009 22:45:19 »

Sant! Allt man hör är hur hennes egna familj/bekanta/vänner letar, inget om Mats släkt/vänner.

Visst kan man tycka att dem borde vara ute och leta men det kan ju vara så att Mats släkt och vänner inte känner att dem har den nära relationen än med henne att dom bör känna det anvaret att vara ute o leta. Det hela är mycket märkligt. Det är ju uppenbart att något har hänt i med att hon inte hör av sig eller dyker upp och mig vetetligen skulle bröllopet vara nu snart? Det är ju inte säkert att det ligger något brott bakom försvinnandet. Hon kan ju ha försvunnit frivilligt, kan dock inte statistiken om det eller om det finns någon statistik för frivilligt försvinnande. Om maken är skyldig till försvinnandet borde han ju veta vem "vännen" var Linda skulle träffa. Det kan ju vara så också att han inte vet vem "vännen" var, att han är oskyldig. Men med tiden borde polisen hitta vem hon umgicks med. Hon har väl varit försvunnen mer än en vecka nu?, Om hon frivilligt försvunnit borde ju hon ha hört av sig nu. Det kan också tänkas att hon levde dubbelliv och att inte maken kände till det, eller att han kände till eller fick reda på det, och inte kunde acceptera. Listan kan göras lång men rimligt vis borde hon hört av sig. Hon kan ju vara vid liv.

Nya kommentarer

SV: Mordet på John Hron i Kode 1995 av Nattugglan2011
[Igår kl. 23:47:54]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea
[Igår kl. 23:08:52]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Blueberry
[Igår kl. 21:14:44]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Alfa
[Igår kl. 19:39:15]

SV: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen av Alfa
[Igår kl. 19:13:57]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea