0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
Jag tolkar det som ett brev skrivet av en ångestfull person, en person som vet mer. "Bara du o ja vet, ingen annan.. Det kan vara svaret för din död!" Bara det berättar ju dock det finns mer människor som vet vad hände mordnatten eller som känner till omständigheter kring det inträffade. Detta kan bli en omfattande utredning. Med tanke på att polisen gått ut med att man har mycket teknisk bevisning, och att i nuläget allt pekar på broden, (då ska vi komma ihåg att teknikernas arbete på platsen är väl arbetat) Skulle det sen visa sig att någon annan är mördaren med tanke på läget idag då misstänker jag att polisen för börja om?. Så detta brevet är ett sorgebrev men "bara du o jag vet, ingen annan.. det kan vara svaret för din död" tyder ju på som sagt att någon vet mer om sanningen, inte bara en person (dvs mördaren) utan någon mer eller fler, sen också vad är det dem hoppas på att ha rätt över? angående mördaren? något/någon tyder det ju på enligt mig
Om det nu är 15 åringen som är skyldig skulle det kunna vara så att han klädde av henne för att det skulle likna ett sexualmord.
Tycka kan vi alla. Vad baserar du ditt tyckande på? Jag har liksom alla andra en egen teori om vad som hänt. Den utgår från att David är GM i någon mening. Intressant att ta del av annat än tyckande som tyder på annat. Om det finns något.Jag undrar vad du menar med "GM i någon mening"?
Jag och några med mig tror i alla fall inte att Linda Chen dött en naturlig död,eller av ålders deabetes eller någon annan sjukdom.Att Mats Alm blev tagen med fingrarna i syltburken,men att det inte gick att bevisa att det var han öppnat locket,är ju märkligt,eller skandallöst.Det finns flera dömda som sitter inlåsta även med livstidstraff som dömts på sämre bevisning än i detta fall.När det gäller Lotties mördare David som skall lida av ADHD,så är det märkigt det också.Endera lider inte David av ADHD eller så är han inte mördaren.Visst en person med ADHD kan mörda,men att han skulle städat mordplatsen och forslat undan och gömt liket.Han har letat reda på nyckeln till vapenskåpet.Det blir förmånga moment att hålla reda på för en ADHD person.Om han var mördaren skulle han skjutit sin syster,och sedan tex satt sig framför datorn och spelat,som inget hade hänt.Det är liksom poängen i det hela med ADHD,man inser inte vad man gjort.Jag känner en del personer med ADHD och de hade mycket väl kunnat smyga in i vardagsrummet när mamman sover, knappa in koden, ta ut vapnet, gå tillbaka in och skjuta, släpa ut och slarvigt gömma kroppen, sedan städa upp efter sig och slutligen kasta de blodiga lakanen genom fönstret innan de går och lägger sig. Jag tror nog att man även kan handla i ren panik och se till så man får så mycket som möjligt gjort, snarare tror jag att hans ADHD inte får honom att inse att det är ett otroligt dumt gömställe av både kropp och blodiga lakan mm. En "normal" person hade väl försökt släpa ut kroppen på någon av de omkringliggande åkrarna eller liknande och sedan gjort sig av med de blodiga sakerna dagen efter när man sett till så städningen varit ordentligt gjort och att man inte glömt kalsonger, handdukar, plastkasse med tröja osv.
Jo en smula märklig, men familjen i sig ska ha levt under knapra förhållanden med missbruk osv om jag inte är fel på det och det känns rätt sporadiskt som att då har man inte samma livsuppfattning som en som inte tar droger.Jag läste någonstans att mamman har en borderlinestörning, det förklarar ju en hel del.
Jag har nu suttit och läst igenom FUPen 2ggr, jag får det inte att gå ihop att David skulle gjort detta själv. Eftersom jag genom mitt yrke vet en hel del om olika gradernav ADHD, och vilka svårigheter de olika graderna kan orsaka personen med ADHD. David fixade enligt uppgift inte att medicinera sig själv, han har svårt att inse pengars värde etc, lider av affekt utbrott, detta får mig att dra slutstatsen att Davids ADHD var av en svårare och djupare art, delvis förstärkt av att hans familj inte kunde stötta honom, och bygga upp en trygg tillvaro för honom. Pga av allt detta finns det inte en chans att David skulle kunna planera och organisera dett grymma dåd själv. Möjligt att han skulle kunna döda någon i vrede, men att gömma en kropp, städa upp efter sig etc finns det inte en chans att han skulle klara av själv. Killen kan ju inte ens skilja på sina egna kläder och de andras i familjen, eller ens tjejkläder och killkläder för den delen. Tycker oerhört synd om grabben, som inte fått bättre hjälp av sin mamma med mediciner, strukturer och rutiner. Det är sorgligt att soc inte gjort ett bättre jobb där. Killen hade kunnat få ett bra liv, där han kände sig trygg, och respekterad, och Lottie hade fortfarande varit vid liv.... Men som sagt NÅGON mer är inblandad i detta.... det osar katt långt väg...Själv tror jag (min högst personliga åsikt) inte att han hade begått mordet om hans mamma eller någon annan skött hans medicinering och sett till så att han haft struktur och rutiner i vardagen. Det största felet är familjenämnden i Sjöbo som flyttade hem de 4 äldsta barnen mot deras vilja (och för deras eget bästa?) för en massa år sedan.
Jag har nu suttit och läst igenom FUPen 2ggr, jag får det inte att gå ihop att David skulle gjort detta själv. Eftersom jag genom mitt yrke vet en hel del om olika gradernav ADHD, och vilka svårigheter de olika graderna kan orsaka personen med ADHD. David fixade enligt uppgift inte att medicinera sig själv, han har svårt att inse pengars värde etc, lider av affekt utbrott, detta får mig att dra slutstatsen att Davids ADHD var av en svårare och djupare art, delvis förstärkt av att hans familj inte kunde stötta honom, och bygga upp en trygg tillvaro för honom. Pga av allt detta finns det inte en chans att David skulle kunna planera och organisera dett grymma dåd själv. Möjligt att han skulle kunna döda någon i vrede, men att gömma en kropp, städa upp efter sig etc finns det inte en chans att han skulle klara av själv. Killen kan ju inte ens skilja på sina egna kläder och de andras i familjen, eller ens tjejkläder och killkläder för den delen. Tycker oerhört synd om grabben, som inte fått bättre hjälp av sin mamma med mediciner, strukturer och rutiner. Det är sorgligt att soc inte gjort ett bättre jobb där. Killen hade kunnat få ett bra liv, där han kände sig trygg, och respekterad, och Lottie hade fortfarande varit vid liv.... Men som sagt NÅGON mer är inblandad i detta.... det osar katt långt väg...Ytterligare en märklig sak som jag kom att tänka på: Om man släpar en kropp på det sätt som det ska ha gjorts enligt FUP:en och då drar så hårt så att bh:bandet lossnar och linnet knäpps upp då borde det finnas spår efter fingrar/händer där (om personen inte haft handskar) men så vitt jag vet har man inte gjort några avtrycksundersökningar där.Och man har inte heller funnit varken dotterns blod eller några som helst krutrester på den dömde gärningsmannen. Dessutom så har jag hört från säkra källor att ingen i familjen känner igen den munkjacka som hittades strax utanför datorrummet, dvs den tillhör ingen i familjen men dotterns blod fanns på den.