: Mordet på Lottie Nilsson i Sjöbo 2009  (läst 101685 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ruth

• Medlem
  • Antal inlägg: 1 250
  • Slumpen gynnar ett vaket intellekt
Mordet på Lottie Nilsson i Sjöbo 2009
« skrivet: 04 augusti 2009 07:51:48 »
Enligt Aftonbladet ska en ung kvinna hittats mördad i anslutning till sitt hem......
Familjebråk??  Hedersmord???

19-årig kvinna hittad mördad

En 19-årig kvinna har hittats död vid sitt hem i Sjöbo.
Hennes kropp upptäcktes i ett utrymme i anslutning till bostaden.
Nu uppger polisen att kvinnan mördats.
Polisen var sent i går mycket förtegen om vad som hänt på den ensliga gården i Sjöbo i Skåne.

Jag kan inte gå in på detaljerna med hänsyn till alla inblandade, säger Hasse Persson, inre befäl på Ystadspolisen.
Kvinnan ska strax innan hennes kropp hittades ha blivit anmäld försvunnen.
Enligt Aftonbladets källor ska hon ha lämnat hemmet och försvunnit på väg hem.
Hon hittas sedan på gården där hon bor.

Utrymmet 19-åringen låg död i ska vara fyllt med massor av saker och finns i anslutning till hemmet.

Skador på kroppen

Polisens tekniker och en rättsläkare skickades till platsen då de inte kunde utesluta brott.
De har jobbat under hela natten för att samla spår i utrymmet där hon återfanns.
Och har nu kunnat konstatera att kvinnan bragts om livet.

Det finns skador på kroppen från yttre våld, säger Erik Jeppson, vid polisen i Skåne.
Kvinnans kropp hittade kring 23.30 i går kväll.
Hon var anmäld försvunnen av sin familj. Polis var på väg till gården för att ta en anmälan om saknad person när kvinnan upptäcktes av en anhörig.

Man anträffade då flickan i ett utrymme i anslutning till bostaden, säger Erik Jeppsson.

Förhör med anhöriga

På gården bodde kvinnan med sin familj. Timmar efter att hennes kropp hittats fördes en anhörig till sjukhus.
Det är många anhöriga på plats och en har förts till sjukhus i chock, säger Erik Jeppsson, polisen Skåne.
Under natten hördes de anhöriga av polis. Och polisen kommer att fortsätta den tekniska undersökningen samt fortsätta hålla förhör med de anhöriga under dagen.
Polisen vill inte gå in på hur kvinnan bragts om livet.
Men har i nuläget inga motiv till mordet eller misstankar om vem som mördat henne eller varför.

www.aftonbladet.se
« Senast ändrad: 10 augusti 2009 14:00:39 av JJ »

Utloggad katten89

• Medlem
  • Antal inlägg: 27
SV: Mordet på Lottie Nilsson i Sjöbo 2009
« Svar #1 skrivet: 04 augusti 2009 14:02:23 »
Hedersmord är nog inte så troligt, Sjöbo är extremt homogent befolkat (i princip uteslutande svenskar) och ute på gårdarna runt omkring är det ännu värre... Ska se om jag kan ta reda på mer, har gått i skola i Sjöbo och är lika gammal som den döde, kan dock inte på rak arm placera bilderna från brottsplatsen som KVP publicerat.

Utloggad Ruth

• Medlem
« Svar #2 skrivet: 04 augusti 2009 17:23:05 »
Märkligt! Hade flickan nån kille? och vem träffade hon innan hon försvann??

Utloggad katten89

• Medlem
« Svar #3 skrivet: 04 augusti 2009 18:21:54 »
Lottie Nilsson ska tjejen heta. Hon är född -90. Enligt en annan källa ska hon ha haft en pojkvän sedan ett tag tillbaka. Det ska även ha varit en del sociala problem i familjen, har jag hört ryktesvägen. Stackars tjej.
« Senast ändrad: 09 augusti 2009 13:14:57 av Svenska Mord »

Utloggad Ruth

• Medlem
« Svar #4 skrivet: 04 augusti 2009 19:22:54 »
Sociala problem är det missbruk eller vad?

Utloggad Havsbris

• Medlem
  • Antal inlägg: 631
« Svar #5 skrivet: 05 augusti 2009 16:02:47 »
Aftonbladet Publicerad: 2009-08-05
Låg död ??? på gården
Försvunnen 19-åring hittad mördad i stallet
VOLLSJö. Den mördade 19-åriga flickan i Vollsjö hade omfattande fysiska skador efter våld mot kroppen.
Mordet förbryllar polisen.
??? Hon verkar inte ha haft några kända fiender, säger spaningschefen Per Lidehäll.
Nu har polisen säkrat flera tekniska bevis på gården som bedöms som mycket intressanta.
Polisen säger sig nu ha en klar bild av vad som hänt på gården i Vollsjö.
Men är samtidigt mycket förtegna med detaljer.
??? Man har gjort flera tekniska fynd som tyder på att brottsplatsen är på själva gården, säger Lars-Håkan Lindholm, informatör vid polisen i Malmö.
De tekniska fynden bedöms som mycket intressanta och ska nu analyseras av tekniska roteln och skickas till Statens kriminaltekniska laboratorium i Linköping.
Flickans familj förhördes i går av polisen, men inga nya förhör med dem ska hållas under onsdagen.
??? Vi har inga gripna eller inga misstänka. Vi fortsätter med förhör av närboende och folk som känt flickan, säger Lars-Håkan Lindholm.
Klockan 23.15 i måndags ringde fyrabarnsmamman polisen och berättade att hennes äldsta dotter var försvunnen sedan ett dygn tillbaka.
??? När patrullen kom dit hade ett av syskonen precis hittat henne död i ett utrymme på gården, berättar polisens informatör Calle Persson.
Utsattes för yttre våld
Tekniker och rättsläkare konstaterade att hon mördats.
Kroppen hittades i en äldre stallbyggnad som används som förråd. Polisen vill inte avslöja om den var dold eller om något mordvapen fanns på platsen.
??? Vi kan inte ens med säkerhet säga om hon mördades i det utrymme där hon hittades, förklarar Per Lidehäll.
På kvällen ska 19-åringen gått iväg för att träffa en kamrat. Enligt föräldrarna kom hon inte tillbaka. Först ett drygt dygn senare larmade familjen polisen.
Den 19-åriga flickan var mycket omtyckt och beskrivs som ständigt glad och omtänksam mot sina vänner. Hon hade pojkvän, spelade fotboll i Vollsjö AIF och i våras tog hon studenten, som utbildad frisör.
??? Hon brukade alltid stanna till här och prata när hon gick till bussen, hon var så trevlig. Hon brukade säga att jag kunde ringa henne om jag vill bli klippt, säger grannen Bengt Johansson.
?Ingen som svarade?
??? Men det blev inte av, inte förrän i måndags. Jag ringde på eftermiddagen och då svarade hennes mamma. Hon förklarade att dottern inte var hemma men att hon skulle be henne ringa mig. När hon inte hört av sig ringde jag igen på tisdagsmorgonen, men då var det ingen som svarade.

Hela dagen i går arbetade polisens tekniker på familjens gård.

??? Vi har oerhört mycket att gå igenom, säger kommissarie Mats Hägg. De tekniska undersökningarna kommer att ta tid.

??? Vi kan i nuläget inte berätta några detaljer ur utredningen,

säger Mats Hägg. Men jag kan

bekräfta att hon hade omfattande skador efter våld på kroppen.

Hade inga fiender
Under gårdagen hörde polisen samtliga av familjens medlemmar. Deras hus är i nuläget avspärrat och de finns på annan plats. Spaningsledningen vill inte berätta vad som framkommit vid polisförhören.

??? Men hon verkar inte haft några kända fiender,

konstaterar Per

Lidehäll.

Polisen tror att det kan handla om ett komplicerat spaningsmord. Det finns i nuläget

ingen misstänkt.

Utloggad teknikern

• Medlem
  • Antal inlägg: 131
« Svar #7 skrivet: 07 augusti 2009 19:11:39 »
Jag tolkar det som ett brev skrivet av en ångestfull person, en person som vet mer. "Bara du o ja vet, ingen annan.. Det kan vara svaret för din död!"
 Bara det berättar ju dock det finns mer människor som vet vad hände mordnatten eller som känner till omständigheter kring det inträffade. Detta kan bli en omfattande utredning. Med tanke på att polisen gått ut med att man har mycket teknisk bevisning, och att i nuläget allt pekar på broden, (då ska vi komma ihåg att teknikernas arbete på platsen är väl arbetat) Skulle det sen visa sig att någon annan är mördaren med tanke på läget idag då misstänker jag att polisen för börja om?. Så detta brevet är ett sorgebrev men "bara du o jag vet, ingen annan.. det kan vara svaret för din död" tyder ju på som sagt att någon vet mer om sanningen, inte bara en person (dvs mördaren) utan någon mer eller fler, sen också vad är det dem hoppas på att ha rätt över? angående mördaren? något/någon tyder det ju på enligt mig
« Senast ändrad: 03 februari 2011 08:41:17 av Bobby Keyes »

Utloggad BITCH

• Medlem
  • Antal inlägg: 4
« Svar #8 skrivet: 08 augusti 2009 02:50:56 »
JAG ÄR FASTER ÅT ETT AV DESSA BARNEN .. VARFöR SKRIVER NI BARA MASSA SKIT OM MAMMA DÄR .. HON ÄR EN JÄTTE BRA MAMMA JU .. VISSA HÄNSYN TILL DOM JU ..  HENNES DOTTER HAR JU BLIVIT MöRDAD JU .. ÄR DET ROLIGT ATT GÅ SNACKA SKIT OM EN FAMILJ DÅ !!!!!  HAR NI INGA KÄNSLOR ALLS JU ..  OCH NI DRA UPP ANG ALLT MöLIGT OM DOM JU .. SKA MAN LYSSNA BARA PÅ SKIT SNACK .. JAG HAR BOTT GRANNE MED HENNE INNAN OCH DET ÄR INGET FEL PÅ HENNE.. OM HON LÄSER DETTA STÅ PÅ DEJ BARA .. SKöT OM ER .. OCH MASSOR AV KRAMAR TILL ER ALLA .. TA VÄL HAND OM ER OCKSÅ ...   

Utloggad Ruth

• Medlem
« Svar #9 skrivet: 08 augusti 2009 08:31:32 »
Usch...det verkar vara en fruktansvärd tragisk historia för alla inblandade.........

Utloggad BITCH

• Medlem
  • Antal inlägg: 4
« Svar #10 skrivet: 08 augusti 2009 15:39:54 »
Lottie Nilsson ska tjejen heta. Hon är född -90. Läste på XXXXXXX att hon ska ha haft en pojkvän sedan ett tag tillbaka. Det ska även ha varit en del sociala problem i familjen, har jag hört ryktesvägen. Stackars tjej.

känner du dom !!! man ska inte tro på rykten ju .. jag känner dom mycket väl

Utloggad katten89

• Medlem
« Svar #11 skrivet: 08 augusti 2009 16:47:22 »
Jag var ytligt bekant med Lottie. Vi gick på samma skola och är nästan lika gamla. Lottie och hennes syskon har själva skrivit på sina sidor i bilddagboken/facebook etc. om sin familjesituation. Det är knappast någon hemlighet. Dessutom är detta ett diskussionsforum. Här diskuterar vi. Något som är oklart....?

Vill även tillägga att jag beklagar förlusten. Hoppas att allt snart reds ut.
« Senast ändrad: 03 februari 2011 08:37:34 av Bobby Keyes »

Utloggad teknikern

• Medlem
« Svar #12 skrivet: 08 augusti 2009 16:52:31 »
Det är en mycket tragisk händelse som har inträffat i Vollsjö i Sjöbo kommun. En ung tjej har mist sitt liv för att en annan person har bestämt det. Det är en tragedi för alla inblandade. På detta forum som är gjort för diskutera o där man måste få diskutera så är. Min uppfattning, ingen har rätt, ingen har fel. Här e vi våra egna detektiver, tekniker och utredare.
« Senast ändrad: 03 februari 2011 08:36:59 av Bobby Keyes »

Utloggad svartblod

• Medlem
  • Antal inlägg: 868
« Svar #13 skrivet: 08 augusti 2009 20:43:59 »
Jag bara undrar: Vad var familjesituationen som alla pratar om?
"Satan has been the best friend the church has ever had, as he kept it in business all these years!

Utloggad Havsbris

• Medlem
  • Antal inlägg: 631
« Svar #14 skrivet: 10 augusti 2009 09:21:21 »
Aftonbladet Publicerad: 2009-08-10

?Han vill träffa sin mamma?
Den unge misstänktes advokat upprörd efter häktningen: Finns inga bevis
LUND. Han misstänks för att ha mördat en anhörig. I går häktades han.
Han blev besviken, han hade hoppats att få komma hem till sin mamma.
??? De är inte kloka. Hur kan de tro att jag har haft ihjäl henne, frågade han sin advokat.
Klädd i shorts och t-tröja fördes den unge misstänkte in i tingssalen, skäligen misstänkt för mord på en 19-årig flicka i Vollsjö. Hon hittades död hemma på gården sent i måndags kväll.
Sju minuter
En timme och tio minuter tog själva förhandlingen. Sedan behövde rådman Gunilla Fridh bara sju minuter för att bestämma sig för att häkta den misstänkte.
Hon ansåg, liksom åklagare Bengt Åsbäck, att det finns risk för att han kan förstöra bevis om han inte sitter inlåst.
Försvarsadvokaten, Jörgen Malmunger, menar däremot att det inte finns några bevis.
??? Bara besvärande omständigheter, hävdar han.
En av dessa är att den misstänkte besökte mordplatsen dagen efter att kroppen hittats. Han påträffades krypande och lerig vid den avspärrade gården.
Spärras in
Åklagaren menar även att tekniska analyser talar emot den misstänkte.
??? Dna är inget bra bevis när det handlar om en anhörig, tycker dock advokat Malmunger. Hans fingeravtryck och dna finns naturligtvis där oavsett om han är inblandad i brottet eller inte.
??? Jag anser att misstanken mot pojken är så liten att polisen lika gärna kunde plockat in vem som helst.
Malmunger är också mycket kritisk till att den unge misstänkte nu tvingas sitta inspärrad i en cell, utan någon kontakt med omvärlden. Han får inte ta emot besök, inte titta på tv eller läsa tidningar.
Jörgen Malmunger menade att han i stället borde placeras på ett särskilt ungdomshem, men det motsatte sig åklagaren.
??? Han borde få stöd och hjälp. Själv besöker jag honom dagligen.
Under den öppna delen av häktningsförhandlingen gav den misstänkte ett stabilt intryck, han såg sig omkring bland journalisterna. När häktningsbeskedet kom drack han lite vatten och lutade sedan huvudet mot vänsterhanden.
En vecka
??? Han blev naturligtvis jätteledsen, berättar hans advokat. Han hade hoppats få komma hem och träffa sin mamma.
??? Att han verkade ganska oberörd under förhandlingen beror på att han tar medicin.
Polis och åklagare har nu en vecka på sig att stärka bevisningen mot den misstänkte. Misslyckas det måste han släppas.
??? Vi jobbar så det ryker, säger Bengt Åsbäck. I det här läget inriktar vi oss helt och hållet på att utreda misstankarna mot den häktade. Ingen annan misstänkt är aktuell.

Pelle Tagesson

Utloggad Nickefilur

• Medlem
  • Antal inlägg: 13
« Svar #15 skrivet: 11 augusti 2009 19:46:07 »
jag har fått för mig att det är nog inte är helt omöjligt att det är någon annan som är gm.Jag har fått för mig att det är mer än gm som vet vad som ligger bakom detta hemska mord.Men det är min egna tankar och funderingar

Jag är även väldigt nyfiken på vad den som skrivit i lottis Gb på Bilddagboken vet.. någon som hör mer om det?

Utloggad Nickefilur

• Medlem
« Svar #16 skrivet: 12 augusti 2009 14:49:46 »
ingen som hört mer om gb-inlägget på bilddagboken??  nu är hennes sida låst ändast vänner har möjlighet att titta nu....

Utloggad Nickefilur

• Medlem
« Svar #17 skrivet: 12 augusti 2009 19:48:12 »
jag tror inte han blir omhäktad... med tanke på den press han utsättsför så skulle han ha erkänt om det var han. eller så om det är som det stod i någon kvällsblaska att han har en bokstavskombination så kanske han inte reagerar som andra. detta är mina tankar och funderingar inget annat....

Utloggad teknikern

• Medlem
« Svar #18 skrivet: 12 augusti 2009 21:37:18 »
Jag har sedan dem gick ut med den misstänkte haft en magkänsla som säger att det behöver inte va brodern som är skyldig, men som sagt bara en magkänsla
« Senast ändrad: 03 februari 2011 08:33:50 av Bobby Keyes »

Utloggad teknikern

• Medlem
« Svar #19 skrivet: 12 augusti 2009 22:11:24 »
tackar för dem orden, kanske är någon som har med något att göra, det är ju inte ovanligt att gärningsmän gäller inte bara mord kommer tillbaka till brottsplatsen för att titta, se efter, eller om dem e oroliga för något osv...påstår Inte att det skulle va gm men en känsla som sagt att någon vill få fram något
« Senast ändrad: 30 september 2010 11:28:42 av Jagger »

Utloggad teknikern

• Medlem
« Svar #20 skrivet: 13 augusti 2009 23:20:38 »
När personer som är handikappade, menar inte alla men en del har ju problem med att förstå hur arga dem blir, om det är på lek eller allvar. Dem kan bli som maskiner som aldrig slutar. Behöver ju inte vara så i alla fall dock. Min personliga bedömning av denna inträffade händelsen är att den är planerad.  Jag tror inte att det bara var någonting som bara hände. Det skulle kunna vara så att brodern o den mördade 19 åringen har bråkat eller så. Annars rimligt vis borde ju hon ha blivit utlurad till platsen där hon hittades. Och om det stämmer att hon var livrädd för brodern tror jag inte hon skulle låta sig luras om det inte nu är så att han redan höll i vapnet om han nu är skyldig.  Teoretiskt sätt skulle pojken kunna få tillgång till skjutvapen, men o planera gärningen o fullfölja den känns mindre troligt gällande pojken. Gällande skottlossning överlag brukar ju polisen få in flera uppringare på. Men som gården ligger kanske det är avlägset för ljud. Närmsta grannen bor ju kanske 100-150 meter där ifrån och om denne nu var hemma borde han ju hört skott avlossas. Om inte skotten avlossats i "tystnad" men känns mycket magstarkt för att att pojken ska va skyldig. Om han är det, känns det som någon mer i familjen vet elller visste om vad som hade hänt eller för att tala klarspråk: hände.
« Senast ändrad: 03 februari 2011 08:30:31 av Bobby Keyes »

Utloggad Nickefilur

• Medlem
« Svar #21 skrivet: 14 augusti 2009 11:03:03 »
funderar lite på om någon annan i familjen är inblandad/skyldig och ska lägga skulden på david. L var tydligen livrädd för D och han hade tagit till våld tidigare då e det ju ganska lätt att han blir den skyldiga...

Utloggad akustisk

• Medlem
  • Antal inlägg: 1
« Svar #22 skrivet: 14 augusti 2009 14:20:09 »
Jag gick i Davids klass för några år sedan, och båda mina äldre bröder var bra vänner med lottie.
 Som jag kände david då var han en väldigt snäll person innerst inne, men när han fick sina utbrott var han minst sagt inte sig själv och det var obehagligt att vara nära honom då.  :-\
 När jag kände honom uppfattade jag det som att syskonen var väldigt nära och skyddade varandra,så jag har svårt att tro att han kan ha gjort något sånt. Men som sagt, han blev väldigt obehaglig under sina utbrott så jag kan ändå tänka mej att han är den skyldiga. Om det är så är det väldigt sorgligt att hans ADHD tog över hans bra sida och gjorde det otänkbara.
Jag har fortfarande svårt att fatta vad som har hänt, Lottie var en grym tjej med ett hjärta av guld. Vila i frid  :-*

Utloggad sinnes

• Medlem
  • Antal inlägg: 1
« Svar #23 skrivet: 14 augusti 2009 16:12:26 »
Vad jag vet så har T låtit D skjuta, så om hans fingeravtryck finns på vapen så är ju inte det så konstigt. T kommer ju förlora licensen pga förvaringen och även för att ha lånat ut vapen... Kan polisen fastställa hur färska avtryck är egentligen??
« Senast ändrad: 14 augusti 2009 16:14:08 av sinnes »

Utloggad Ruth

• Medlem
« Svar #24 skrivet: 14 augusti 2009 17:58:41 »
Stackars barn....som inte har något som helst stöd från sin familj....

Hur har han blivit behandlad av familjen? Kan det vara så att bägaren rann över, efter att han blivit hånad för sin diagnos?
Nånstans känner jag att något gått väldigt fel ifall det är han som skjutit, vilket jag inte är övertygad om ännu...
Vi får väl se........

Nya kommentarer

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Knight Rider
[Idag kl. 20:15:05]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Zamxiri
[Idag kl. 19:19:19]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea
[Idag kl. 17:35:14]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Bea
[Idag kl. 17:26:50]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Blueberry
[Idag kl. 16:46:45]

[Idag kl. 16:08:55]

[Idag kl. 16:05:32]

[Idag kl. 16:01:33]

SV: Misstänkt försvinnande i Sölvesborg 1999 januari 25 av Lelle Hildebrant av Bea
[Idag kl. 15:48:43]

SV: Svenska Styckmord av JJ
[Idag kl. 12:56:37]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av oprydning
[Idag kl. 12:25:38]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea
[Idag kl. 12:14:38]

[Idag kl. 11:34:07]

[Idag kl. 11:20:16]

SV: Olöst dödsfall på Anni Dewani i Kapstaden, Sydafrika 13 november 2010 av Bea
[Idag kl. 11:03:48]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Zappa
[Idag kl. 10:49:30]

SV: Misstänkt mord i Hökarängen (Sthlm) 2013 maj 22 på (man) av Bea
[Idag kl. 10:24:07]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Alfa
[Idag kl. 07:42:48]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Alfa
[Idag kl. 07:26:41]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Freak
[Idag kl. 03:31:21]

Mest lästa ämnen