0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
vad Hagamannen beträffar så grips jag av en primitiv känsla. Han är en otrolig människa. jag hoppas ahn får lagens srängaste straff. finnarna hade tukthus . vore det enda rätta för den. Tänk så många män som får lida för hans skull. Kvinnor blir livrädda för att inlåta sig med någon.
Det här är bara en oerhört tragisk historia.Man hoppas innerligt att fru Lindgren med barn får det stöd dom behöver.Bara att välja att bo kvar på samma ställe torde va ett mycket svårt beslut.Bor man i utkanten av Umeå så känner alla varandra, kan va både fördel o nackdel.Personligen så är det kidsen som jag tänker på.Hur kommer dom att bemötas av grannar i skolan och i samhället i övrigt.
Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan vilja utsätta sina barn för att bo kvar där de bor och alla känner till dem.. Hur tänker man då? Som mor borde väl den främsta plikten vara att skydda sina barn? Vad ger man för signaler till sina barn om man fortsätter äktenskapet och dessutom hälsar på honom? Villl hon att de ska ha en manlig förebild? Är det nån av er som har nån förklaring? Hur tänker hon?
Citat från: Richards skrivet 29 april 2008 17:17:23 Kan väl säga så här. Fru Lindgren har inte haft det så lätt som barn eller under sin uppväxttid. Att sen hamna i den här soppan är fruktansvärt. Man får hoppas att hon och barnen får det stöd de behöver. Men det kan man nog inte ge sig fan på i dagens samhälle. Har man själv växt upp under taskiga förhållanden, så är det kanske inte så lätt att inse vad som är normalt.
Kan väl säga så här. Fru Lindgren har inte haft det så lätt som barn eller under sin uppväxttid. Att sen hamna i den här soppan är fruktansvärt. Man får hoppas att hon och barnen får det stöd de behöver. Men det kan man nog inte ge sig fan på i dagens samhälle.
Citat från: Marina skrivet 21 augusti 2008 16:00:14 Jag tycker tvärtom, hade nån haft lite insyn i deras privatliv hade kanske inte karljäveln kunnat löpa fritt runtomkring kvällar och nätter och förstöra livet för andra kvinnor.Men han var väl snäll mot barnen..Jo så klart Marina!Men jag kan inte släppa tanken på att, har verkligen lilla frugan inte märkt någonting alls.Eller är jag paranoid för "tigern" här hemma hade absolut märkt om jag hade pysslat med något konstigt.För det är väl det minsta man kan säja om Niklas beteende konstigt??Du har rätt i det du säjer Marina om insyn, men vem skulle det ha varit som skulle ha haft den insynen?Föräldrar, syskon, släkt, skola, dagis, soc, vänner?Jag för min del är övertygad om att fam. Lindgren har levt ett tämligen isolerat liv utan nåt större socialt nätverk.
Jag tycker tvärtom, hade nån haft lite insyn i deras privatliv hade kanske inte karljäveln kunnat löpa fritt runtomkring kvällar och nätter och förstöra livet för andra kvinnor.Men han var väl snäll mot barnen..
Citat från: Marina skrivet 22 augusti 2008 21:01:21 Lilla frun hade nog svalt ett och annat. Ja det har hon med all säkerhet gjort.Både svalt och blundat.Helt otroligt tycker jag.Samtidigt undrar man hur mår hon nu??
Lilla frun hade nog svalt ett och annat.