0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
Är man rättshaverisr så fort man påpekar att folk faktiskt utsätts för övergrepp inom såväl kommunal, som privat och annan omsorg? Vi får väl försöka lita på att bella tar hand om sin son oxå. Varför tjafsa om saken?
Snälla Zappa, raljera inte om det som sägs här. bella61s inlägg är inte att anse som "påpekanden". Och nu ska det komma ännu fler intyg!! Det enda jag kan jämföra "sörjan" med är där sociala myndigheterna lät en minderårig flicka bo med sin pedofile far som vårdnadshavare. (Mammans fråntogs vårdnaden när hon inte gick med på delad vårdnad. Pappan var dömd till rättspsykiatrisk vård för pedofila övergrepp och missbruk. Miljön i hemmet var miserabel och flickan genomgick aborter vid 11 och 12 års ålder samt födde ett barn, sin fars barn, när hon var 14 år. Barnmorskor och läkare hade anmält till soc. som hänvisade till vårdnadsdomen. De totalvägrade att göra en förnyad vårdnadsutredning. Flickan blev dock räddad och hade styrka att återhämta sig från vansinnet.)
... Det blir ganska konstigt om du påstår att bella är ute och far i ogjort väder eller vad man säger, om du nu ska jämföra med ett fall där mamman vägrade dela vårdnaden med en pappa som förgrep sig på de gemensamma barnen- ...Man får ju komma ihåg att vissa saker förändras med tiden och att det är möjligt att något verkligen gått riktigt snett även i det här fallet. Jag tror både bella och hennes son skulle må bra av en semester var och en för sig...men det är väl det som är omöjligt, kanske...
Alfa! det är inte första gånger läser du min inlag och minns inte vad jag har skrivit, tålkar på sin sätt och påstå saker som fanns inte eller du själv hittar på.
Fallet, som sådant, hör inte hemma på SM.