: Misstänkt sexualbrott i Åkersberga 2007 mot (barn)  (läst 22464 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zappa

• Fiat justitia ruat caelum!
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 161
  • Skit i samhällsdebatten- jag vill bada i botox!
SV: Misstänkt sexualbrott i Åkersberga 2007 mot (barn)
« Svar #150 skrivet: 17 augusti 2012 23:14:23 »
Nu tycker jag att du är cynisk, Alfa. Du medger att det finns stora brister i rättssystemet och det ska man strunta i ?! Just för att sonen har de problem han har är det väl ännu värre! Jag tror det här en process de måste ta sig igenom.

Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey!

Utloggad Alfa

• Medlem
  • Antal inlägg: 2 274
« Svar #151 skrivet: 18 augusti 2012 04:52:48 »
Det är möjligt att du kan uppfatta mitt svar som 'cyniskt', men jag är inte cynisk. Däremot så skiljer jag på nivåerna det enskilda fallet och det övergripande systemet. Det är två skilda saker och det är en sak att försöka ändra brister i ett system och något helt annat att t.ex. använda bella61's tonårige son för att få ändringar till stånd.

I det här enskilda fallet så anser jag att man måste ta hänsyn till att pojken bara har en barndom och en ungdomstid. Man måste ta särskilda hänsyn till hans funktionshinder och ta ställning till hur stor del av denna tid han har råd att lägga på en, i rådande rättsystem, process av detta slag. Rättsligt så är det inte EN process utan mamman driver nu, sen flera år tillbaka strider på alla möjliga områden. Det är hennes liv. Utan hänsyn till hans aktuella behov. Och det är ingen tvekan om att han har betydligt större behov av hjälp i vardagen än sina jämnåriga. Ska man då fylla hans hela uppväxt med rättsliga processer av detta slag? Fem år av en tonårings liv är oerhört lång tid.

Jag tycker DET är cyniskt och grymt att utsätta honom för detta. Vad roliga minnen kommer han att ha från sin barndoms- och ungdomstid? Jag tycker DET är okänsligt att använda just honom för att försöka åstadkomma förändringar i rättssystemet. DET är på gränsen till grymt mot honom att omvandla hela hans vardag till ett utsiktslöst processande.

Utloggad bella61

• Medlem
  • Antal inlägg: 105
« Svar #152 skrivet: 18 augusti 2012 05:39:31 »
Jag fattar inte vad du skriver om?
Han var mobbat och trakasserat under alla sin uppväxt.  Han klagade och grät. Jag försökte att kräva från förskolan, skolan, gymnasiet och kommunen säkerhet för min son som var deras plikt att ge till honom. På vilket sätt har jag dragit honom i ”rättsliga processer”? Han deltagit inte mina diskussioner med myndigheterna och hörde de inte dom. Detta diskussioner var korta därför de ignorerade mitt krav fulständigt och ville inte prata med mig. Om jag har skrivit till myndigheterna det tog inte sa mycket tid heller - någon gång i ett par månader på senaste två år när allt blev sa hemsk tydligt. Innan det jag inte har skrivit alls.
Sa på vilket sätt dragit jag honom i ”rättsliga processer”?
Hela barndomen och ungdom av min son förstörd – han var slagen, våldtagen, kränkt och mobbat och jag få inte öppna munnen?

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #153 skrivet: 18 augusti 2012 06:18:11 »
Jag tror så här; ja, ett barn behöver definitivt få höra och se att allt inte är elände och jag hoppas att du bella, och din son har några ljusglimtari tillvaron och inte låter allt elände få ta överhand. Sedan tror jag inte någon människa utan support mår bra av att tvingas lägga locket på. Att tänka att "jag struntar i att göra allt jag kan för att ge mitt barn upprättelse", fungerar inte för alla, Alfa.

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
  • Antal inlägg: 300
  • långvarig arbetare inom rättsväsendet
« Svar #154 skrivet: 19 augusti 2012 21:47:33 »
Håller helt med Alfa. Om Zappa tror att bellas agerande för saken framåt, tror hon fel. Huvudfrågan är nu inte om bella har rätt, i sina anklagelser mot alla myndigheter hon radar upp, eller inte.

Nej, det gäller nu vad som är bäst för sonen. Att bellas korståg skulle gynna honom som individ är inte troligt, det har aldrig åratal av "rättshaveristiskt" beteende gjort i något fall. Kanske skulle byte av bostadsort vara av godo och leda till en nystart

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #155 skrivet: 19 augusti 2012 23:51:34 »
Är man rättshaverisr så  fort man påpekar att folk faktiskt utsätts för övergrepp inom såväl kommunal, som privat och annan omsorg? Vi får väl försöka lita på att bella tar hand om sin son oxå. Varför tjafsa om saken?

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #156 skrivet: 21 augusti 2012 22:08:27 »
Min son berättade en till detalj om övergreppet som han kort senare berättade till sin psykolog.
Som han berättade tidigare brukade han undvika att gå förbi mellan skolgården på Söraskolan där gänget samlades. Den dagen när övergreppet skedde tvingade ansvarig pedagog sonen att gå förbi gängets möteplats. Nyligen berättade sonen att de inte satt på bänkarna som vanlig men samlades vid gångvägen beredda liksom de kom överens med pedagog om detta. Tidigare berättade sonen att hon sprang iväg ( jag trodde att hon blev rädd för gänget) ny berättade sonen att hon sprang iväg från honom när han rusade till henne för att få hjälp. Hon puttade honom ifrån sig och sprang in i skolan och tittade på ”beställd föreställning” från andra våningen.
Snart kommer intyg från psykologen om detta berättelsen.  både han och jag helt chockade.

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #157 skrivet: 22 augusti 2012 00:02:33 »
Är man rättshaverisr så  fort man påpekar att folk faktiskt utsätts för övergrepp inom såväl kommunal, som privat och annan omsorg? Vi får väl försöka lita på att bella tar hand om sin son oxå. Varför tjafsa om saken?

Snälla Zappa, raljera inte om det som sägs här. bella61s inlägg är inte att anse som "påpekanden". Det är åratal av en svårt funktionshandikappad pojkes uppväxt, som är fylld med alla de inlagor vi har kunnat ta del av som bilagor här. Det är sannerligen inte "påpekanden" utan så genomgripande anklagelser av ALL personal inom omsorgsvård, skolvård, barnpsykologisk vård, dagis och fritis, socialvård, polis, lärare, fritidspedagoger m.fl. att svenska media borde haft samtliga redaktioner på plats för att dokumentera detta område av social, psykologisk, rättslig och ekonomisk misär.

Finns det alls någon som kommit denna mamma och hennes son nära som INTE ÄR ANMÄLD för något de gjort eller inte gjort? Jag har en väninna inom vårdsektorn som har skaffat hemligt telefonnummer. Här har du en rad av anställda som sagt upp sig och skaffat skyddade identiteter!

Och nu ska det komma ännu fler intyg!!

Nej, oprydning, det här har gått så långt att det enda som kan få någon rim och reson i den numera unge mannens liv är att han på 18-årsdagen ges tillfälle att flytta till ett eget boende/gruppboende. Inget barn ska behöva ha det på det här viset under hela sin uppväxttid! Särskilt inte sköra barn, med svåra funktionsnedsättningar av det här slaget. Han är för fåglarna helt försvarslös mot de här galenskaperna. Barn och unga utan hans problematik är visserligen också i beroendeställning och under mognad, men kan i alla fall söka sig till någon trygghet utanför ett sådant här mentalt fängelse.

Det enda jag kan jämföra "sörjan" med är där sociala myndigheterna lät en minderårig flicka bo med sin pedofile far som vårdnadshavare. (Mammans fråntogs vårdnaden när hon inte gick med på delad vårdnad. Pappan var dömd till rättspsykiatrisk vård för pedofila övergrepp och missbruk. Miljön i hemmet var miserabel och flickan genomgick aborter vid 11 och 12 års ålder samt födde ett barn, sin fars barn, när hon var 14 år. Barnmorskor och läkare hade anmält till soc. som hänvisade till vårdnadsdomen. De totalvägrade att göra en förnyad vårdnadsutredning. Flickan blev dock räddad och hade styrka att återhämta sig från vansinnet.) 

I Åkersberga skulle jag vilja påstå utifrån det som presenterats här, att det rör sig om ett slags "mental incest" mot en minderårig kille. Lakoniskt kan jag väl konstatera att när bella61 sitter och skriver sina inlagor så slipper han dela hennes chock under en stund i alla fall.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #158 skrivet: 22 augusti 2012 00:42:34 »
Min son har diagnos autism och ADHD.
Han normalbegåvad, har inga fysiska svårigheter och om denna skräck händelsen inte drabbat honom kunde han klara sig relativ bra. Han vill studera och jobba. Han har intresse till livet trotts på allt. Han cyklar, simmar, åker skriskor. Innan övergrepp spelade han hockey. Det gick väldigt bara. Efter övergreppet hade han ingen kraft. Samtidigt fick han nya hockey tränare som var väldigt taskig mot oss. Jag satsar på min son och han hade stor intresse till hockey. Jag grät mycket när jag fick sälja hans dyrbara utrustning.

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
« Svar #159 skrivet: 22 augusti 2012 01:23:25 »
OK, jag kan nog hålla med Alfa om allt i det senaste inlägget.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #160 skrivet: 22 augusti 2012 05:46:59 »
Snälla Zappa, raljera inte om det som sägs här. bella61s inlägg är inte att anse som "påpekanden". Och nu ska det komma ännu fler intyg!!

Det enda jag kan jämföra "sörjan" med är där sociala myndigheterna lät en minderårig flicka bo med sin pedofile far som vårdnadshavare. (Mammans fråntogs vårdnaden när hon inte gick med på delad vårdnad. Pappan var dömd till rättspsykiatrisk vård för pedofila övergrepp och missbruk. Miljön i hemmet var miserabel och flickan genomgick aborter vid 11 och 12 års ålder samt födde ett barn, sin fars barn, när hon var 14 år. Barnmorskor och läkare hade anmält till soc. som hänvisade till vårdnadsdomen. De totalvägrade att göra en förnyad vårdnadsutredning. Flickan blev dock räddad och hade styrka att återhämta sig från vansinnet.) 
Det här är väl ett ganska känt fall? Det blir ganska konstigt om du påstår att bella är ute och far i ogjort väder eller vad man säger, om du nu ska jämföra med ett fall där mamman vägrade dela vårdnaden med en pappa som förgrep sig på de gemensamma barnen- (det fanns väl ytterligare ett barn vad jag kan minnas)- och förlorade vårdnaden.... det var ju faktiskt ett groteskt fall. Man får ju komma ihåg att vissa saker förändras med tiden och att det är möjligt att något verkligen gått riktigt snett även i det här fallet. Jag tror både bella och hennes son skulle må bra av en semester var och en för sig...men det är väl det som är omöjligt, kanske...

Utloggad Easy Rider

• Medlem
  • Antal inlägg: 499
  • "Att tänka är att samtala med sig själv"
« Svar #161 skrivet: 22 augusti 2012 14:57:23 »
@Bella61!

Din son har fått diagnos! ADHD, autism......
Vad vill du mer? Vill du ha ännu fler bokstavsdiagnoser? Du kan säkert få ännu fler, bara du är tillräckligt ihärdig! Men det är ingen som kan hjälpa dig! Eftersom du är fullständigt oförmögen att
hjälpa dig själv! Du lägger 100 %-ig ansvar på din omgivning!
Jag kan råda dig att läs igenom Alfas senaste inlägg och få in i din skalle varenda bokstav som står
där! Men jag vet att du inte gör!
Maken till tvångsupprepning kan man sällan skåda! Din upprepningsbehov manar oss också att upprepa vad vi har rått dig tidigare:

Ditt problem är inte din son!!!!!!!!!! Ditt problem finns djupt inuti inom dig själv! Du använder din son hänsynslöst att själv få all utrymme som kan fås här i världen! Vem kan stå emot för en förtvivlad mamma som söker upprättelse för sin son?  INGEN!!!!!

Men ditt problem att de flesta du har kommit i kontakt har också genomskådat detta....och självkart avstår från fortsatt stöd!  Det är det som är sorgligast i ditt fall! Det handlar egentligen inte din son!
Det handlar om dig och din havererade syn på omgivningens ansvar gentemot er.......

Vad är rättshaverist egentligen?  Vi är rättshaverister mer eller mindre!!! Det är ett normalt beteende att betrakta samhället, myndigheter och andras reaktioner gentemot oss med kritik och "opponera sig" emot orättvisor.
Men en normal funtad människa söker utvägar, lösningar och framförallt har insikt att vi har ju ändå en viss makt över vår tillvaro....vi kan skapa förändringar själva -utan att lägga utgången för vårt
"öde" i andras händer........

Det är uppriktigt synd om din son! Jag är inte säkert att han har fått möjlighet att lära sig någonsin annat än din mycket förvriden syn om allt och alla.
Jag har undrat många gånger över ditt agerande och handligsförlamning! Jag börjar tro att du vill inte ha någon förbättring för din son! Du har en personlig behov att fortsätta hålla vid liv denna störda kampen! Det är dina egna frustrationär, egna inre konflikter som behöver detta.....
Din son är offret som inte har någon valmöjlighet!!!!!!
"Att leva så individualistiskt som möjligt i denna kollektivistiska tid är den enda verkliga lyx som ännu återstår"

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
« Svar #162 skrivet: 22 augusti 2012 15:26:38 »
Kunde inte ha uttryckt det bättre själv. Nu är det dags att stänga denna tråd, det finns inget som kan föras framåt.

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #163 skrivet: 22 augusti 2012 18:22:27 »
... Det blir ganska konstigt om du påstår att bella är ute och far i ogjort väder eller vad man säger, om du nu ska jämföra med ett fall där mamman vägrade dela vårdnaden med en pappa som förgrep sig på de gemensamma barnen-

...

Man får ju komma ihåg att vissa saker förändras med tiden och att det är möjligt att något verkligen gått riktigt snett även i det här fallet. Jag tror både bella och hennes son skulle må bra av en semester var och en för sig...men det är väl det som är omöjligt, kanske...

Under barndomen, med eller utan olika funktionshinder, så sker och förändras individen hela tiden. Det går i en rasande takt och vips har den lille plutten 45 i skonummer. Jag håller helt med dig, Zappa, om att den här ynglingen behöver semester och testa att pröva sina egna vingar utanför barndomshemmet.

Fallet, som sådant, hör inte hemma på SM.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #164 skrivet: 22 augusti 2012 19:28:13 »
Alfa! det är inte första gånger  läser du min inlag och minns inte vad jag har skrivit, tålkar på sin sätt och påstå saker som fanns inte eller du själv hittar på.

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #165 skrivet: 23 augusti 2012 08:57:07 »
Alfa! det är inte första gånger  läser du min inlag och minns inte vad jag har skrivit, tålkar på sin sätt och påstå saker som fanns inte eller du själv hittar på.

Nej, bella61, det är verkligen inte första gången jag läst dina inlägg här på Svenska Mord. En del av dina inlägg och dina bilagor har jag läst mer än en gång, för att få någon ordning på dina uppgifter om vad som hänt din son.

Någon annans tolkningar än mina egna kommer du självklart inte att få från mig. Andra som också följt dina inlägg här tolkar det du skriver på sina sätt. Ibland tillförs några nya (sak)uppgifter och då är det min uppfattning, att de flesta deltagarna här på Svenska Mords forum som jag är beredda att säga "aha, så kan det vara!" och så prövas tidigare tolkningar om. Det är bättre så i en diskussion eller på ett forum som Svenska Mord, än att envisas med bara sina egna idéer eller åsikter.

Senast jag skrev i denna tråd, så höll jag med Zappa om att semester för din son och även dig själv, kan ha ett stort värde. Och så la jag till

Citera

Tråden heter "Misstänkte sexualbrott i Åkersberga mot (barn)". Fallet är rättsligt avgjort. Grund för misstanke om brott föreligger inte. Självklart är det så att du kan säga dig veta, liksom din son, men rättsligt är saken utagerad. De tidigare anklagade och misstänkta brottslingarna är numera endast anklagade och misstänkta av dig (och din son). Från det allmännas håll är saken utagerad.

Kanske bör du se igenom hela tråden och fundera över vad andra skriver? Kanske bör du följa råden i tråden och lägga ned personangrepp, anklagelser och ägna dig åt något helt annat. För det är så att det är endast mord och andra brott som diskuteras här. För som du kanske ser och förstår av de andra inläggen så är den sak du vill driva utagerad.

Citera

Du har själv angett din sons allvarliga neuropsykiatriska diagnoser. Jag har på olika vis arbetat med barn- och ungdomar, samt även vuxna, med sådana diagnoser. Du och jag har verkligen inte samma åsikter om vems behov som är viktigast av dina och hans behov. Jag är säker på att du blandar ihop dina behov med hans behov, vilket är skadligt för hans personliga hälsa.

En sak som han absolut inte har behov av är att du försvagar hans möjligheter till personlig utveckling genom ditt agerande i ALLA forum du alls kan komma på, för att driva DITT fall. Jag är inte enig med dig om att man ska utnyttja vårdnadsansvaret på det viset. För det är vad jag anser att du gör.

Ett barn utan funktionshandikapp hade åtminstone haft en chans att försvara sig mot att bli utnyttjad på det här viset.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #166 skrivet: 23 augusti 2012 12:42:59 »
"Ett barn utan funktionshandikapp hade åtminstone haft en chans att försvara sig mot att bli utnyttjad på det här viset. "Alfa
Aven barn utan diagnos kan klara sig mot gäng av större tonåringar. Han försökte sa got hon kunde försvara sig men de var starkare-

"De tidigare anklagade och misstänkta brottslingarna är numera endast anklagade och misstänkta av dig (och din son"
Alfa
 psykologen intygar övergrepp

http://www.mediafire.com/view/?fuvbl4r1pphu43b

"Fallet är rättsligt avgjort. Grund för misstanke om brott föreligger inte. Självklart är det så att du kan säga dig veta, liksom din son, men rättsligt är saken utagerad. "Alfa
psykologen kommer intyga lärarinnas inblandning i övergrepp
Jag kommer placera intyg
Om förför med sonen kördes på rätt sätt kunde lärarinna anklagas i deltagande i övergrepp
Jag led av posttraumatiskt syndrom och depression
Men inte längre
En av våldtäkts deltagare kommer att vittna mot lärarinna

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
« Svar #167 skrivet: 23 augusti 2012 13:21:13 »
Enough is enough. Nu tycker jag att vi stänger tråden. Easy Rider och Alfa har motiverat varför.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #168 skrivet: 23 augusti 2012 13:36:24 »
Vem bestämmer?

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #169 skrivet: 23 augusti 2012 14:53:09 »
Varför blir vissa så störda av den här tråden? Det är bara att låta bli att läsa, eller? Det finns många saker som inte alls handlar om brott på detta forum- som musiktråden t.ex. Vi har t.o.m. haft en tråd startad av studenter som ville veta varför vi som skriver här gör det. Vi kan inte veta om bella utsätter sin son för psykiska övergrepp genom att driva detta. Som sagt var skulle säkert båda behöva semester, men det är kanske omöjligt. Vi är flera som har yttrat oss om att vi hoppas att sonen får lugn och ro också. Men att bella skriver här betyder ju inte per automatik att sonen har det dåligt. Alla behöver väl en ventil att släppa ut saker som är obehagliga- och kanske finns det ingen annan. Nej, det är många som inte vill bli inblandade i saker som handlar om övergrepp på barn. Det är väl det mest förbjudna man kan skriva om? Vi har ju en känd höjdhoppare som skrivit om övergreppen han utsattes för. Där finns ju inte heller någon dömd. Men ingen verkar opponera sig mot det. Jag kan nog inte komma med fler tips och känner väl att det blir för gaggigt att kommentera de som kommenterar ts. Men varför sparka på någon som redan verkar ligga? Puh!

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #170 skrivet: 23 augusti 2012 19:43:53 »
Precis så Zappa: Puh, säger vi alla som på olika vis är engagerade i brott mot barn, både vad det gäller sexuella övergrepp och andra övergrepp.

Hade det varit fråga om en sådan utredning, på olika nivåer, så skulle jag inte protestera som jag gör här då en förälder på det här viset outar sin minderåriga son. Detta som hon gör här är ett helt hänsynslöst och respektlöst övergrepp på honom. Så här långt kan jag inte dra några andra slutsatser än att den här killen har det "dåligt".

Men okej, det finns barn som växer upp hos svårt sjuka och handikappade föräldrar, elaka föräldrar och ibland mycket farliga föräldrar. Och jämfört med sådana barn så kanske den här killen inte har det sämst.

Vad det gäller Patrik Sj. så har ju hans berättelse fått stöd från andra i den numera avlidne tränarens "arbetsmaterial". Med bara Sjöbergs berättelse så hade han blivit fälld för förtal av avliden. Någon dom föreligger inte och kommer lika lite som mot Börjesson då de misstänkta gm är döda.

Vore det inte för att jag är övertygad om att detta är skadligt fr pojken, så skulle jag strunta i tråden.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #171 skrivet: 23 augusti 2012 21:18:29 »
Jaha, vad är det då som gör att du förutsätter att pojken är utsatt? Det har inte fallit dig in att bella kanske bara behöver släppa ut lite...dåliga erfarenheter...ljuger hon? Är sonen inte trovärdig på grund av sina handikapp eller skulle han rent ut  sagt inte ha dessa handikapp utan mamman som ser dom?

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #172 skrivet: 24 augusti 2012 07:29:44 »
Det här hennes att "släppa ut lite ... dåliga erfarenheter" är verkligen något som han är utsatt för. Hon verkar inte alls förstå hans utsatthet.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #173 skrivet: 24 augusti 2012 11:47:57 »
Så sonen påverkas negativt av att bella skriver här på SM? Han kanske skulle få det ännu värre om hon inte hade detta forum?

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #174 skrivet: 24 augusti 2012 13:34:42 »
Jag skulle inte skrivit så annars.

Du vet att bella61 är mycket aktiv på flera andra forum i samma ärende[n]. Nog för att det är bra för barn och ungdomar att han aktiva och engagerade föräldrar, dock finns det exempel på både under- och över aktivitet.

Nu struntar jag i detta, av det enkla skälet att jag lät mig engageras här för att ett barn eventuellt utsatts för sexuella övergrepp och att det slarvades i samtliga instanser. Det är inte vad det handlar om.

Nu har det visat sig handla om funktionshandikappad yngling med en mor som tycks gå bärsärk i hans hemkommun, i hans skola, på hans fritid, i varje myndighet hon alls kan komma på. Ingen instans har lyckats hejda denna hennes bärsärkargång. Visst kan hon hålla sig något lugn genom att skriva här så var så god.
Så han inte får det ännu värre.

Nya kommentarer

SV: Domar och Förundersökningsprotokoll (för nedladdning) av Bea
[Idag kl. 11:48:31]

SV: Dömd för folkmord i Rwanda 1994 av Bea
[Idag kl. 11:43:04]

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av chabbo
[Idag kl. 07:49:51]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Zappa
[Idag kl. 07:32:16]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Alfa
[Igår kl. 22:27:00]