: Misstänkt sexualbrott i Åkersberga 2007 mot (barn)  (läst 22459 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bella61

• Medlem
  • Antal inlägg: 105
SV: Misstänkt sexualbrott i Åkersberga 2007 mot (barn)
« Svar #125 skrivet: 22 juli 2012 23:39:54 »
Jag tror inte att pedagogen inte varit tillräckligt observant – hon var väldigt observant. Sonen berättade tydligt – hon lämnade honom i händerna på våldtäktsmän och stödde och tittade på våldtäkten.
Jag vände till ansökan till polisens nödsignal arkiv. Det var ingen nödsignal från Åkersberga denna dag – den 6 Mars 2007.

Utloggad Zappa

• Fiat justitia ruat caelum!
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 161
  • Skit i samhällsdebatten- jag vill bada i botox!
« Svar #126 skrivet: 23 juli 2012 16:59:41 »
Stödjer den misstänkta förövaren att pedagogen var närvarande?

Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey!

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #127 skrivet: 23 juli 2012 17:38:34 »
Ja!

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #128 skrivet: 23 juli 2012 19:49:02 »
Men förövaren erkänner väl inga övergrepp?! Det råkar inte finnas övervakningskameror på skolgården? Du har en vaktmästare som vittne till tidigare misshandel vad jag förstår...

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #129 skrivet: 23 juli 2012 23:50:36 »
Han sa att hans kompis (en av de som var på sonen flera gånger innan och som jag polisanmäld) genomgick fullbotat penetrerat våldtäkt på sonen på skolgården.
Den som berättade nyligen om övergreppet var med vid övergreppet.
För två år innan övergreppet samma killar slagit mig, sonen och en av personalen på samma plats samma tid.
Händelsen rapporterat till reaktorn
Finns skriftligt anteckningar av personalen om händelsen.
Rektor påstå att han aldrig hört av händelsen
Jag försökte prata med mamma av kille som våldtog min son flera gånger aven efter första incidenten 2 år innan våldtäkten. Hon var alltid öppet fientligt, arrogant och respektlös, skrek på mig, kastade sig över mig, vill inte lyssna. Ironisk – hon jobbar i barnomsorg.
Våldtäktsman nyligen kom från fängelser för mordförsök på Macdonalds i Hagernäs.  Jag har sett honom för 2 veckor sedan. Han satt på mammans altan knarkade med sin kompis och tittade på avklädda barn som läkte på gården.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #130 skrivet: 24 juli 2012 07:48:55 »
Kan ni inte åtminstone få hjälp att flytta därifrån? Det kan ju knappast vara konstruktivt att leva i ett rent dårhus.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #131 skrivet: 28 juli 2012 02:25:04 »
Jag kom på att för 3 år sedan var en stor polischef avslöjat i koppleri, våldtäkt och massor av annat brott. Bland annat var han på vägg att köpa kollo för utvecklingsstörda barn.
Efter min son var utsätt för våldtäkt försökte pedofil- pedagog övertala mig att placera sonen i familjehem. Hon till och med sa att känner ett familjehem som skulle passa bra. Jag har en kompis som jobbar med utvecklingsstörda vuxna under flera år. Hon sa att alla som hon har jobbat visar täcken att de har varit våldtagna av personalen. Ett av dessa täcken att de repeterar gång per gång som bandspelare (de skriker gång per gång) vad de sa och hörde under övergreppet. Autistista individer har uttroligt minne. Samma var i med min son – han repeterade dialogen av sina våldtäktsmän men varandra under våldtäkten och vad de sa när de hotade honom. Det var hjärtkärande att höra. En gång mina bekanta hörde hur min son repeterade denna dialog tre månader efter våldtäkten. De var förskräkta.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #132 skrivet: 28 juli 2012 05:11:09 »
Förstår inte kopplingen mellan övergrepp på din son och Göran Lindbergs förehavanden?

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #133 skrivet: 28 juli 2012 07:44:16 »
Eftersom Göran Lindberg var på vägg att köpa kollo, hade han tydligen planer på barn som skulle hämna dit.
Pedofil – pedagog ville placera min son på familjehem som kunde vara ställe där han kunde vara utsätt vidare.
Det finns hur mycket som helst information från media om autistiska barn som var utsätta och outnyttjade på olika statens värksamheter för autistiska barn som legaliserade kriminella, de som liknande Göran Lindberg startade eller ordnade
Jag tror att Göran Lindberg inte har betalat i tid till rätt person. Därför hämnade han i trubbel.
Rektor i Söraskolan var väldigt kooperativ med pedofil – pedagog på att tysta ner övergrepp på sonen. Han visade inte en skugga av medkänsla i samtalet med mig.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #134 skrivet: 28 juli 2012 08:18:58 »
Menar du att pedagogen hade kontakt med Göran? Eller vad?

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #135 skrivet: 28 juli 2012 14:18:51 »
Jag menar att den inte första gången förekommer att myndigheterna samarbetar med pedofiler
På det sätt som pedagog- pedofil agerade och upprepande försökte övertala mig lämna sonen ” i särskild bra familjehem” misstänker jag att hon hade planer att utnyttja min son vidare

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #136 skrivet: 28 juli 2012 16:11:13 »
Jag tror det är väldigt sällan man från en myndighets sida "samarbetar" med peddisar och annat fanskap. Däremot blir tjänstemän såklart duperade av den här sortens människor. Så vad är nu nästa steg, bella?

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #137 skrivet: 28 juli 2012 18:33:48 »
Jag han en plan
jag ska skriva om det om jag lyckas

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
  • Antal inlägg: 300
  • långvarig arbetare inom rättsväsendet
« Svar #138 skrivet: 29 juli 2012 01:40:53 »
Bra, återkom och berätta hur din plan fungerade. Tills dess kanske du ska sluta att ta upp plats med mer eller mindre välgrundade beskyllningar. Göran Lindberg, jaha. Snart dyker väl Olof Palmes mördare upp i dina inlägg.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #139 skrivet: 29 juli 2012 04:07:20 »
Gissar att opryding menar att du inte ska sväva ut i för stora resonemang om du vill bli trodd. Annars ser vi fram emot att höra/läsa vad du uppnår.Håller tummarna.

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
  • Antal inlägg: 300
  • långvarig arbetare inom rättsväsendet
« Svar #140 skrivet: 31 juli 2012 22:26:05 »
Ja, så kan man också uttrycka det. Väntar med spänning på konkreta resultat avseende lärares, skollednings, socialtjänsts, polisens, psykologers m.fl skurkaktighet.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #141 skrivet: 16 augusti 2012 04:48:21 »
Jag tror att i Thailand och i Filipinerna pedofiler riskerar mera en i Sverige. i Thailand och i Filipinerna åt minst finns folk som frivilligt kämpar aktiv mot detta elände, ta pedofiler till ansvar och staten ärligt erkänner att detta ärende finns i massvis.  Har i Sverige med opartiska myndigheterna och falska hjälp organisationer som bara känner pengar på problemet som ”Bris”, ”Hopp” och ”Rädda barnet” få man inte alls någon hjälp .

Utloggad Alfa

• Medlem
  • Antal inlägg: 2 274
« Svar #142 skrivet: 16 augusti 2012 09:51:54 »
Vad andra här menar är att du återkommer hit när du har något konkret att komma med i ditt enskilda fall. Alltså kom inte med fler omfattande anklagelser mot vad, vem eller vilken du nu kan komma på att kritisera eller fara ut emot.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #143 skrivet: 16 augusti 2012 11:11:34 »
Ja, bella. Du kan säkert hitta samarbetspartners hos t.ex. ATSUB. Förstår att det kan kännas hopplöst, men du måste ändå förstå att många faktiskt säkert skulle ställa upp, om du först kan påvisa att dte här är ett större problem. Och det tror jag säkert att det är- men du måste kunna påvisa något. Majblomman skänker pengar till utsatta barn och stödjer mig veterligen forskning på området (http://www.majblomman.se/Att-soka-bidrag/), då behöver du förstås någon samarbetspartner inom den akademiska världen. Du måste välja vad som är viktigast: måste det vara "du och din son mot resten av världen"?

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #144 skrivet: 16 augusti 2012 12:40:16 »
Vad jag behöver och vad vilket som helst person i min situation behöver – organisation som har duktigt jurist, som kan ställa upp och påverka agera myndigheterna som ignorerade och gjorde massor med fel i vårt ärende på flera punkter.
Pedagog är inblandat och det och massor som inte stämmer i hennes förklaringar som man kan se på protokollet och hennes skriftliga förklaringar. Brott skedde vid skolan och straks efter sonen lämnade fritids. För 2 år sedan sonen var helt kapabel att berätta om händelsen - nekat förhör. Det var konstigt möte med polis straks efter brott skedde. Polis från Täby som ville träffa mig i Åkersberga polis. Skrev inget protokoll. Var överraskat när jag ställde frågor om vad de kommer att göra, jag fick löfte att sonen ska kallas till förhör. Sedan två polisstationers personal skulder på varandra. Andra polisanmälan felförmulerat med flit – jag minns tydligt vad jag sa exakt att jag polisanmäld och hade träff med polisen och var väldigt förvånat att de inte kan hitta polisanmälan, pratade med personalen på länge, gav alla detaljer fick löfte att de ska leta och säkert ska hitta och tråtts på det de skrev hon i andra polisanmälan att jag har inte vände till polisen förr.
Polisanmälan försvar i konstiga omständigheterna.

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #145 skrivet: 16 augusti 2012 17:32:09 »
Det finns inte någon organisation med jurister som kan göra det du vill.

Om du går igenom ditt senaste inlägg, mening för mening, så kommer alla jurister att säga "Tyvärr, nej det finns ingest jag kan göra." På varje (anklagelse)punkt i varenda mening du skrivit ned här idag.

En gång gjorde jag muntligt upp med en bekant om ett staket till granntomten. Endast de detaljer som var till förmån för honom, enligt det muntliga avtalet, infriades. Jag VET att han blåste mig. Mina vänner skulle kunnat vittna vid en tvist. Men vaddå!? Jag kunde förlorat en tvist och tvingats till ohemula ekonomiska utlägg samt vara fortsatt utan staket. Jag svalde förtretet och skulle aldrig mer ens skriftligt avtala något med den bekanten.

Så inträffade ändå ett litet mirakel. Han hade lurat flera och rätt var det var hade han tyckt att det var ett lukrativt vis att berika sig på andras bekostnad. Han tappade nog de flesta koncept och lurade "skjortan" av ett ungt par med en liten och en liten på gång. Flera hundratusen hade han blåst dem på. Hade det behövts så skulle jag ställt upp och vittnat om det svikna staketlöftet. Nu räckte det till för åklagaren ändå. Domstolen var FULL med åhörare, som troligen var i samma sits som jag. Alla hade vi beslutat att det var inte värt besväret att köra sitt eget ärende mot honom. Åklagaren kunde klämma åt honom och rädda det unga paret från ruin.

Vi bland åhörarna hade alla "satt streck" och ville bara försäkra oss om att det var tillräckligt tjockt och hållbart.

Det är vad ett antal debattörer här har sagt åt dig att göra i ditt fall: SÄTT STRECK!! Du kommer ingen vart juridiskt med det du presenterat här. du förstör din sons liv. Säkerligen förstör du ditt eget också. GÖR NÅGOT ANNAT!!

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #146 skrivet: 16 augusti 2012 22:56:51 »
Kan man sluta slåss för sitt barn om man är övertygad om att det
 utsatts för övergrepp? Skulle inte tro det. Ett staket kan man väl strunta i och om man själv får ta lite stryk kan man  väl leva med. Om du är ensam mamma och bor i Stockholm kan du försöka kontakta Ensamma mammor- de har faktiskt en jurist. Ja, juridiken ligger i vissa fall på stenåldersstadiet. Det finns mycket att göra!

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #147 skrivet: 17 augusti 2012 09:15:46 »
Igår sent på kvällen ringde under nästan två timmar någon både på min och sonens mobil. Någon bara hålade luren och svarade inte. Sonen sa att det inte är första gången som någon ringde sa.
Den som ringde hade skuddat nummer men eftersom jag har inte sa många kontakter och absolut ingen som kunde agera sa jag gissade att det kunde bara vara sonens ex ansvarig pedagog. Jag sa i luren ”Jag vet att det är du”. Då började hon skrika som galning. Hon röt som vild djur. Jag ringde polisen och aven under mitt samtal med polis hon ringde 3 gånger. Hoppas att polis kunde spåra att hon ringde hemifrån. Jag vet att hon har alkoholproblem och om hon läste min blogg och fick veta att våldtäktsmän kan vittna mot henne fick hon utbrott.
Jag inte särskild optimistisk att polisen satsar sin utrusning för att bevisa hennes ofredande mot oss men jag hoppas på det. Då lägger jag ut polisanmälan sa snart sa möjligt.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #148 skrivet: 17 augusti 2012 15:03:59 »
Tycker du bör vänta med att lägga ut anmälan, tills du har mer på fötterna.

Utloggad Alfa

• Medlem
« Svar #149 skrivet: 17 augusti 2012 21:19:12 »
Kan man sluta slåss för sitt barn om man är övertygad om att det
 utsatts för övergrepp? Skulle inte tro det. Ett staket kan man väl strunta i och om man själv får ta lite stryk kan man  väl leva med.
...

Jo, man kan sluta kämpa mot ett uppenbarligen stenåldersmässigt rättssystem. Det är uppenbart så att de övergrepp bella61 vet att sonen utsatts för har avskrivits i samtliga de instanser som på något sätt har tagit i frågorna. Samtliga har också kunnat konstatera att sexuella övergrepp inte pågår nu. Polisen får alltså inte rycka ut eller driva en vidare utredning. Det är olagligt om man inser att det är utsiktslöst att få en fällande dom till stånd.

Ja, det är självklart så att det är stor skillnad på att bli lurad i ett avtal jämfört med att ens barn blir utsatt för sexuella övergrepp. (Vad det gäller mitt staket så besvärade jag mig inte ens att kontakta polisen och pröva att göra en anmälan.) Vad jag sa, och som är det viktiga ovan och som du hoppa över, är att när brottsligheten blir så pass allvarlig och det går att leda i bevis på ett hållbart sätt inför domstol då tar polis och åklagare upp fallen. (Undantag så klart för sådana brott som av tradition inte anses som brott och som sällan kan bevisas förrän kvinna eller barnet dött och det inte går att förneka att brott har skett på detta knsliga område. Ska vi få någon ändring till stånd på det området, så krävs en tankeförändring hos väldigt många. Det lär dröja.)

Vad jag också menar är att kampen för sitt barn kan man sköta på många olika vis. Den kamp bella61 driver anser jag vara mot hans bästa. Hon skriver visserligen att han själv vill detta. Men vet han något annat liv än hennes kamp i och utanför rättsväsendet? Och inte minst viktigt: Vad i hela friden skulle inträffa om han sa nej och sa till henne att lägga av för han vill leva.

Av handlingar framgår att han själv har varit bekymmersam på skolan och på fritids när det gäller sexuella gränssättningar. Personalen i skolan, på fritids och även psykologerna har på olika vis försökt att hantera det problemet för honom. Det var så pass omfattande att skolan erbjöd honom/mamman skjuts med egen taxi till och från skolan. Med det dubbla syftet att skydda honom själv och även medpassagerarna. Så hur djuptgående är hans själsliga trauma av det orala sex han utsattes för enligt bella61? Han hade ju redan innan detta övergrepp skedde omfattande mentala funktionshinder och behövde från början mycket extra stöd.

Jag anser inte att bella61:s agerande och hantering av situationen är ett stöd för honom. Tvärtom. Inte nog med att han har sina funktinshinder, utan han har en mor som driver SITT fall utan någon som helst hänsyn till hans behov.

Nya kommentarer

SV: Misstänkt människorov, grov våldtäkt i Arbrå 2013 av chabbo
[Idag kl. 07:49:51]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Zappa
[Idag kl. 07:32:16]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Alfa
[Igår kl. 22:27:00]

SV: Misstänkt mord i Malmö 2012 november 9 på Asim Berciragic av Bea
[Igår kl. 13:35:33]

SV: Misstänkt mord i Motala 2013 juni 16 på (flicka) av Zappa
[Igår kl. 12:22:25]

SV: Misstänkt mord i Töreboda 2013 juni 18 på (man) av Bea