: Misstänkt sexualbrott i Åkersberga 2007 mot (barn)  (läst 19630 gånger)

0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zappa

• Fiat justitia ruat caelum!
  • Medlem
  • Antal inlägg: 6 108
  • Skit i samhällsdebatten- jag vill bada i botox!
SV: Misstänkt sexualbrott i Åkersberga 2007 mot (barn)
« Svar #100 skrivet: 06 juli 2012 06:33:18 »
Vad menar du nu? Har DU pratat med misstänkt våldtäktsman?Får en känsla av att du sitter i två onda cirklar, minst.Dels har du svårt att hjälpa din son på grund av egen depression, dels kommer du ingen vart med polisanmälningarna, eftersom din son behöver hjälp av psykolog för att få fram vad som hänt. Tyvärr anser nog både polis och soc att du kan ha påverkat din son att berätta om ö vergreppen. Tyvärr är det så det ser ut för både små barn och barn med någon form av funktionshinder. För er bådas skull, måste du inrikta dih på att ni båda ska må bättre. Kan förstå att du tänker att upprättelse skulle hjälpa er.Tyvärr fungerar det inte så. Du  bor i ett land där brottsoffer ligger i undetläge. Försök hitta likasinnade. Varför inte börja där? Du är inte ensam...prova t.ex. med ATSUB.

Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey!

Utloggad bella61

• Medlem
  • Antal inlägg: 105
« Svar #101 skrivet: 06 juli 2012 08:58:27 »
ja
jag har pratat med våldtäksman
tack för tipsen

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #102 skrivet: 06 juli 2012 14:13:22 »
Vad fick du ut av samtalet med den här misstänkta personen? Försök ha en trevlig helg- både du och din son.  ;)

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #103 skrivet: 06 juli 2012 14:45:45 »
Det kan jag inte berätta.
Men det tagit på krafter
och det är hemskt att prata med människa som har missbildat själ

Utloggad oprydning

• jur.kand.
  • Medlem
  • Antal inlägg: 286
  • långvarig arbetare inom rättsväsendet
« Svar #104 skrivet: 07 juli 2012 00:45:17 »
Nu är det dags att lägga ner denna tråd! Vad som är sant eller inte går knappast att få fram. Soc, polisen,skolan, psykologer, kuratorer..., alla är det fel på enligt bella. Personliga vendettor hör inte hemma på detta forum utan bella får väl fortsätta på andra sajter och bloggar, men det skadar ändå hennes sak och tyvärr än mer hennes son.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #105 skrivet: 07 juli 2012 19:00:04 »
Låt oss hoppas att bella hittar ett sätt att gå vidare.Tyvärr ligger det nog i sakens natur att om en myndighet gjort fel så fortsätter de andra i samma spår.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #106 skrivet: 07 juli 2012 19:36:58 »
Chefen Österåkers SOC Ivon Ajli som för 12 sedan tipsade mig att hitta äldre rik man istället för att ge oss 1500 kr bidrag för en månad därför sonens dagis var stängt i juli och jag kunde inte placera barn med särskilda behov i vanlig dagis med blandat grupp och jobba under detta perioden, samma Chefen Österåkers SOC Ivon Ajli sa till mig igår att det är jag som brustit tillsyn på sonen, när jag krävde skriftligt förklaring varför valde SOC att inte agera i sonens fall och barn och ungdoms ansvarig på SOC sa att de har viktigare saker att göra, när jag vände för hjälp efter gänget kidnappade då 9 åring sonen på stranden och körde bort för 2 timmar
Jag visste inte vad de gjort med honom
Jag visste inte då att aven då han var utsätt för övergrepp.
Det fick jag veta nyligen från sonens psykologs anteckningar av sonens berättelse.
Jag polisanmäld, kontaktade skolan och SOC.
På SOC sa de att de har viktigare saker att göra
Som vanligt nonchalant och kränkande svar

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #107 skrivet: 08 juli 2012 06:25:22 »
Nu säger jaag som vissa andra är inne på; vad vill du ha sagt och gjort, bella? Jag förstår att din situation måste vara djupt frustrerande.Det finns fler ensamstående mammor som också fått rådet från soc att skaffa en man för att kunna ordna sin ekonomi, och det är bedrövligt. Vad jag förstår skulle du vilja få ut er historia. Men du når ju inte så många här. Skulle det vara omöjligt att du skriver ner det i bokform och försöker ge ut er historia ? Du kommer förmodligen inte att kunna namge alla persoer.Men vaf är egentlgen viktigast?

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #108 skrivet: 09 juli 2012 00:36:39 »
Jag är inte lång ifrån att ta plakat med alla denna sörjliga berättelse och stå framför Svenska riksdagshuset med det
kommer placera ny intyg från psykologen

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #109 skrivet: 09 juli 2012 06:19:30 »
Jag är inte lång ifrån att ta plakat med alla denna sörjliga berättelse och stå framför Svenska riksdagshuset med det
kommer placera ny intyg från psykologen
Och vad förväntar du dej föt reaktion på det? Jag tror inte de skulle reagera om du så stod naken med en dunk bensin...vi pratar om människor (?) som förmodligen skulle sälja sin egen mamma.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #110 skrivet: 09 juli 2012 08:01:35 »
min son minns allt
Nu börjar han prata aven om övergrepp i 07 2005 när han kidnappades av samma gäng,
kördes bort och utsätts för övergrepp i 2 timmar.
Sonen har krampor i hela kroppen och har rysningar nar han berättar ny för första gången till mig. Men nu kan han prata om det och släppa ifrån sig alla rädslor.
Jag kontaktade skolan polisen och SOC när han var kidnappat. Gärningsmän fick inte minsta samtal.
I skolan sa de att det gå att prata bara med mamman till en av gärningsmän. Med andra det gå inte.  Jag fick nummer till henne. Men de var fel. Mamman tyckte att allt som hänt var jätte roligt. Sedan berättade om samtal med mig till sin son och de skrattade tillsammans.
Österåkers SOC gjorde alvarlig tjänstefel i mitt fall. Chefen Yvonne Aili skrek och kränkte mig i flera tillfallet. Hon till och med precis som sonens pedagog pedofil försökte övertala mig att lämna sonen till familjehem

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #111 skrivet: 09 juli 2012 08:07:53 »
Jag tror att media kommer att reagera. Min son mår mycket bättre efter jag tagit upp detta fall. Jag har ingenting att förlora och om det behövs då ska jag stå naken med en dunk bensin framför människor som förmodligen skulle sälja sin egen mamma.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #112 skrivet: 09 juli 2012 10:02:15 »
Jag håller med dej om att rättssäkerheten för barn är ett rent skämt i Sverige. Man skickar barn hem till pedofilpappor vilket ironiskt nog kallad för att man tillgodoser "barnets rätt" till sina föräldrar. Det är skit samma vad barnet minns och berättar om för sin vårdnadshavare. Alla "vet" ju hur "manipulativa" vi mammor är. I ditt fall har du tyvärr förstört mycket av trovärdigheten genom att själv berätta hur du "matar" din son med minnen av övergrepp. Jag säger inte att du ljuger, bella. Men dels verkar mycket av det som hänt vara preskribierat eller omöjligt att utreda på grund av att de somkn förgripit sig på din son inte vaprit straffmyndiga. Det finns en ny förening som heter barns fordringar eller liknande. Kolla på nätet. Du verkar helt enkelt behöva mer kontakt med omvärlden och komma ut ur er egna lilla bubbla. Du skulle nog må bra om du kunde

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #113 skrivet: 09 juli 2012 10:05:26 »
...få mer tid för dig själv.

Utloggad bella61

• Medlem

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #115 skrivet: 16 juli 2012 11:28:35 »
Hade samtal med en av sonens våldtäktsman. Han bekräftade sonens berättelse – sonens ansvariga pedagog lämnade sonen i händerna av våldtäktsmän och tittade på våldtäkten.   

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #116 skrivet: 16 juli 2012 23:58:47 »
Straks efter övergreppet gjorde ansvarig pedagog bilder på sonen i skolan (på bilderna finns datum  och man kan se  att bilderna gjorts på Söraskolan)
På bilderna kan man tydligt se att sonen gråter och befinner sig i chock.
Pedagogens plikt att se till att elev mår bra. Det är stor fråga som jag ständigt ställde till personalen – varför ignorerades händelsen fast att det mycket talas om det och man kunde tydligt se att barn mår inte bra? 
Varför utträdning inte gjords?
Hur grymt kan vara personal mot barn!?

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #117 skrivet: 19 juli 2012 08:45:38 »
Och hur tänker du gå vidare nu, bella? Tror man måste känna ett barn mycket bra för att veta att det råkat illa ut om barnet självt inte kan berätta. Och om egna föräldrar inte heller märkt något så blir det väl inte lättare, antar jag.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #118 skrivet: 19 juli 2012 09:21:05 »
Jag har sett att min son mode dåligt
Jag själv befann mig i svårt chock efter händelsen som hade fruktansvärda konsekvenserna – jag förlorade jobb. Både jag och sonen mode dåligt mentalt och fysisk. Vi fick stora ekonomiska och sociala problem.  Jag hade svårt att uttrycka mig eller folk omkring låtsades att de inte förstå vad jag menade och vad som har hänt men jag kände press från alla håll. SOC som har sin plikt att se till att barn växer i trygghet ignorerade mitt krav på utträdning fulständigt och sonen kränkas och mobbades dagligen.  Jag var förtvivlad! Ständigt sökte hjälp. Aldrig fick det. Jag visste att sonen mode fruktansvart. Vi var trötta, rastlösa och rädda.
Jag vet inte vad jag ska göra men jag kan inte lämna ärendet utan ta upp det. Jag hoppas på att någon ambitions journalist ta upp materialet och skriver om det eller gör film om det 

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #119 skrivet: 19 juli 2012 17:01:51 »
Har förstått att det finns mycket kvar att önska innan man kan prata om "för barnens bästa" här i Sverige. Och arbetsbördan för den som försöker få rätt för sitt/sina barn kan bli rena tortyren.

Hoppas du tar en ordentlig funderare över hur du på bästa sätt ska hantera det här så det inte blir övermäktigt. Ska du fortsätta slåss mot både myndigheter och förövare samtidigt lär du däcka totalt.   

Så tänk över hur du ska göra det bästa för er själva... :)

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #120 skrivet: 20 juli 2012 00:40:57 »
Förövarna precis som myndigheterna har inte en skygga av rädsla och dålig samvete. De är helt säkra att de inte kommer få minsta bekymmer trotts att de skyldiga att barn blivit våldtagen och misshandlat. Jag kan stå framför de och skrika i deras ansikte att de skyldiga för barnvåldtäkt – de bryr sig inte. De har redan glömt denna tillfälliga händelse.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #121 skrivet: 20 juli 2012 11:05:25 »
Ja, det finns fler som har erfarenhet av att förövare och myndigheter verkar stå på samma sida. Men ofta står de på samma sida av olika skäl. Du har ju rätt att framföra din historia och berätta om era upplevelser. 
Om du gör det på rätt sätt och inte i syfte att hänga ut folk har du nog goda chanser att göra dej hörd om du väljer rätt väg.

Utloggad bella61

• Medlem
« Svar #122 skrivet: 21 juli 2012 13:39:47 »
Pedofil – pedagog både en av myndigheterna och bråttsling
Jag tänker skriva om händelsen. Skulle vara bra att samarbeta med professionell författare.
Jag ska aldrig ge upp

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #123 skrivet: 22 juli 2012 09:08:29 »
Om den person som du kallar pedofil själv var minderårig vid händelsen ifråga och anser att pedagogen begått brott på grund av att vederbörande inte varit tillräckligt observant, tycker jag du bör inrikta dej på att berätta om hur du och din son drabbats och vilka konsekvenser det fått för er del, hellre än att hänga ut folk. Ett sätt att betrakta den här typen av problem kan vara att utgå från Barnkonventionen.

Utloggad Zappa

• Medlem
« Svar #124 skrivet: 22 juli 2012 09:15:40 »
Det ska stå "om du anser" före "pedagogen" i föregående inlägg. Det är trots allt söndag... ;D

Nya kommentarer

SV: Misstänkt försvinnande i Gävle 2012 november 12 på Tuula Lavikkala av pathfinder
[Idag kl. 00:11:53]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av pathfinder
[Idag kl. 00:03:53]

SV: Misstänkt mord i Falun 2009 augusti 1 på Linda Chen av Alfa
[Igår kl. 23:26:58]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea
[Igår kl. 22:14:30]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Bea
[Igår kl. 21:54:58]

SV: Misstänkt mord i Boden 2013 maj 4 på Vatchareeya Bangsuan av Blueberry
[Igår kl. 21:25:11]

SV: Upplopp i Husby (Sthlm) 2013 maj 19 av Bea