0 medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.
På alla fronter.
Johan1:Det är inte ett krig mellan män och kvinnor.
JohanI@I det här fallet så kan du läsa i artiklarna som finns bifogat att det finns narkotika-missbruk med i mannens liv. Sådant brukar påverka relationen till både partner och barn negativt. Liksom ekonomin. Är det så att den ena partnern gång efter annan gör slut på inkomsterna innan maten och hyran är betald och istället köper narkotika eller/och alkohol eller spelar bort alla inkomster så att den andra partner tröttnar på att städa upp, göra eftergifter, förlåta, dra streck över "misstag" eller faktiskt ta mer skit, så är det rimligt att avsluta relationen. Det är inte könsbundet och inget som "feminister" är ensamma talar om som problem. Historisk för svenska förhållanden är det alkoholen som har sänkt familjerna. Narkotikamissbruket är "modernare", men inte uthärdligare för det.
Så som det ser ut idag i Sverige, så är det krig mot män. Mannen skall tryckas ner. Han är ond.För mig är det inget krig mellan män och kvinnor, jag bara påtalar sanningen. I Sverige förs det ett krig mot män.
Vill bara säga att det är fel att fördöma och särbehandla kvinnor när det gäller allvarliga ärenden. Till exempel i rätts-sammanhang.
Allfa@Var kan man utläsa: I det här fallet så kan du läsa i artiklarna som finns bifogat att det finns narkotika-missbruk med i mannens liv? Jag hittar inte det i tråden. Kan du vara behjälplig med dessa fakta, Alfa?Tack på förhand.
Jag har försökt att hitta den artikel där det framgick en anledning till varför Carina M. hade valt att separera från mannen och ansökt om skyddad identitet och skyddat boende. Flera av artiklarna jag länkat till är "uppdaterade" och i några fall nedkortade. Dock bör kanske något framgå av tingsrättsdomen om "olaga frihetsberövande" som mannen överklagat. Det var i vilket fall som helst i någon av de artiklar där hennes föräldrar och bror också uttalade sig. Finns detta inte kvar på nätupplagorna så kanske det finns kvar i pappersupplagorna? Jag hittar inte intervjuerna med dem längre. Tyvärr.
Jag är ju inte blind, och inte dum eller hjärntvättad att jag förnekar det. Så som det ser ut idag i Sverige, så är det krig mot män. Mannen skall tryckas ner. Han är ond.För mig är det inget krig mellan män och kvinnor, jag bara påtalar sanningen. I Sverige förs det ett krig mot män.Jag kan säga såhär, jag gillar kvinnan bättre än mannen. Men bara för det så behöver jag inte diskriminera mannen. I det verkliga livet så behandlar jag kvinnan bättre än mannen. Och så kommer jag förmodligen alltid att göra. Vill bara säga att det är fel att fördöma och särbehandla kvinnor när det gäller allvarliga ärenden. Till exempel i rätts-sammanhang.